Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Perceptie bij leadopvolging speelt een belangrijke rol!
5 mei 2019

Perceptie bij leadopvolging speelt een belangrijke rol!

Goede leadopvolging vraagt om een gestructureerd processen. Alleen als je elke lead volgens een vast stramien opvolgt, heb je de hoogste scoringskans. Tot zo ver de theorie. In de praktijk hebben we te maken met twee zaken die van grote invloed zijn op effectieve leadopvolging: de waan van de dag en de mensen die de […]

Lees verder
Dude waar zijn mijn nieuwe auto’s?
1 mei 2019

Dude waar zijn mijn nieuwe auto’s?

Nieuwe auto’s worden nog steeds niet op de juiste wijze online aangeboden Dealers verkopen nieuwe en gebruikte auto’s op verschillende manieren. Grote bedrijven werken met autoverkopers voor nieuwe en verkopers voor gebruikte auto’s. Op de een of andere manier zitten de meeste échte verkopers meestal bij de afdeling gebruikt en de meeste verkoopadviseurs bij de […]

Lees verder
Wat is de definitie van een ‘lead’ bij de verschillende portals?
17 april 2019

Wat is de definitie van een ‘lead’ bij de verschillende portals?

Verschillende portals, hebben verschillende wijzes van definities inzake leads en ROI. We hebben het er hier al vaker over gehad. Online portals communiceren allemaal op een andere wijze over hun toegevoegde waarde voor adverterende autobedrijven. Hoeveel leads een portal oplevert bijvoorbeeld. Maar ja, als de definitie van een lead overal anders is, hoe gaan we […]

Lees verder
2019 wordt een interessant jaar voor portals
9 april 2019

2019 wordt een interessant jaar voor portals

In Nederland ontbreekt het niet aan online portals. Bovenop het bestaande, grote aanbod strijden ANWB, Cargurus, Autohero en vast nog meer nieuwe partijen om de gunsten van bezoekers en adverteerders. Daarmee wordt 2019 een interessant jaar voor de portals. Michel van Roon van CRM Automotive Retail riep de branche al eens op om kritisch te […]

Lees verder
1 datapoint, is geen data!
5 maart 2019

1 datapoint, is geen data!

Meer dan 30% van de calls kun je wegstrepen omdat het geen sales calls zijn Ik schreef al eerder over het digitale tolpoortje en ik doe het nu nog een keer. Ze bestaan namelijk nog steeds. En met ‘ze’ bedoel ik de portalen die hun klanten gebruiken om via hun (handels)naam, Adwords campagnes te maken […]

Lees verder
Het Carvana principe: consistente occasion presentatie op portals!
27 februari 2019

Het Carvana principe: consistente occasion presentatie op portals!

Ook Carvana is van inmarket shoppers afhankelijk van de grote portals Het Amerikaanse Carvana wordt vaak – terecht of onterecht – beschouwd als een bedrijf dat snapt hoe je online auto’s verkoopt. Nederlandse initiatieven zoals Bynco en Auto.nl zijn technisch verder, maar Carvana verkoopt zowel online als offline veel meer auto’s. Het aantal 100% online […]

Lees verder
De Super Bowl Commercial van Hyundai
26 februari 2019

De Super Bowl Commercial van Hyundai

Hyundai en het ‘autokoopgevoel’ van de consument De Superbowl 2019 is weer achter de rug. Soms lijkt het alsof er meer aandacht is voor de commercials dan voor het sportevenement zelf. De advertentietijdslots rondom het massaal bekeken American Football-kampioenschap zijn megaduur. Aan de andere kant is het anno 2019 mogelijk de enige tv-reclame die daadwerkelijk […]

Lees verder
De prijskopende klant in het autobedrijf is onze eigen fout!
21 februari 2019

De prijskopende klant in het autobedrijf is onze eigen fout!

De klanten komen binnen zoals wij ze hebben gemaakt Bij veel marketingcampagnes van importeurs zie je het steeds hetzelfde: klanten worden gelokt met € 2.000,- extra inruilwaarde, 50% extra korting op opties en ga zo maar door. Het is duidelijk dat deze acties werken, want ze worden steeds herhaald. Potentiële kopers komen langs of bellen […]

Lees verder
Stap 6: Stel vragen om te komen tot meer afspraken bij telefonische leads!
15 februari 2019

Stap 6: Stel vragen om te komen tot meer afspraken bij telefonische leads!

Stap 6: Antwoordapparaat versus verkoper De laatste stap tot een betere conversie in telefonische leads is eigenlijk een makkelijke. Er zijn namelijk twee keuzes: of je bent een antwoordapparaat of je bent een verkoper. Wie wil jij zijn? Het antwoordapparaat Uit de ruim 30.000 verkoopgesprekken die wij hebben geanalyseerd, blijkt dat de klant meestal de […]

Lees verder
Stap 5: Stuur en bevestig op een afspraak!
12 februari 2019

Stap 5: Stuur en bevestig op een afspraak!

Stap 5 is simpel en moeilijk tegelijk: Het op de juiste wijze bevestigen van een afspraak! In onze onderzoeken komt het angstig vaak naar voren: we weten niet wie er belt, we zijn vooral bezig om op een vriendelijke manier antwoord te geven op de door de beller gestelde vragen. Maar ‘in control’ zijn we […]

Lees verder
VorigeVolgende