Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Waarom DTC Media wel adverteert op de eigen naam.
3 juli 2019

Waarom DTC Media wel adverteert op de eigen naam.

Waarom DTC Media adverteert op bedrijfsnaam: Artikel wel of niet adverteren op de bedrijfsnaam van de dealer hebben we ook de marktleider in Google Adwords gevraagd wat hun mening en visie is. DTC legt graag uit waarom. (content van DTC Media 2019)   Waarom DTC Media adverteert op bedrijfsnaam: Waar de organische weergave van de […]

Lees verder
Hoe Gaspedaal in de armen van Autotrack is gedreven
26 juni 2019

Hoe Gaspedaal in de armen van Autotrack is gedreven

De kogel is door de kerk. Eindelijk! Om de giga-concurrentie in portalland de baas te kunnen, heeft Autotrack gedaan wat het zou moeten doen: Gaspedaal overnemen! Prima dat de deal beklonken is in een nieuwe joint venture, maar met oudgediende Sander van Hout aan het roer, is de richting duidelijk: Autotrack wil zijn positie als […]

Lees verder
Strijd tussen Cars.com en CarGurus.com toont belang van SEO aan (en de slechte kant van een Google-update)
14 juni 2019

Strijd tussen Cars.com en CarGurus.com toont belang van SEO aan (en de slechte kant van een Google-update)

Wanneer een update van Google één van je grootste rivalen neerhaalt, dan moet je zelf op het gas trappen. Voor Cars.com, de populaire automotive-marktplaats, was de Google-update van maart 2019 goed: het bedrijf zag sindsdien een toename van 49% in zoekzichtbaarheid. SEO Director David Greene van Cars.com gelooft dat veel van het succes te maken […]

Lees verder
Hè, hè, eindelijk: Calltracking bij Viabovag.nl
12 juni 2019

Hè, hè, eindelijk: Calltracking bij Viabovag.nl

Viabovag komt eindelijk met Call Tracking; waarom dat belangrijk is! Deze week kwam Viabovag eindelijk met het bericht dat het Call Tracking beschikbaar maakt voor het portaal. Na Marktplaats(2017), Autotrack en Autoscout kan bij Viabovag nu ook de echte calls worden gemeten in plaats van de clicks op een link. Zo’n zeven jaar geleden zagen […]

Lees verder
UCC Used Car Controller nieuwe partner van de podcast van Paul de Vries!
16 mei 2019

UCC Used Car Controller nieuwe partner van de podcast van Paul de Vries!

UCC Used Car Controller is de nieuwste partner van de Paul de Vries Podcast, de wekelijkse podcast van de naamgever over alles dat de online automotive raakt. De Vries en occasionbeheersysteem UCC Used Car Controller gaan ook voor #DCDW samenwerken. Daarmee wint #DCDW nog meer aan waarde voor iedereen die zich op salesgebied in de […]

Lees verder
Je kunt ook te ver gaan….
14 mei 2019

Je kunt ook te ver gaan….

Je database moet je ook niet teveel ‘misbruiken’ Ok, Ok, ik krijg weleens klachten dat ik ‘te veel’ zou doen. Te veel posts op de website, te veel op Linkedin, te veel video’s, van alles te veel. Grote vraag is overigens wat ‘te veel’ is. Het inschatten van de juiste hoeveelheid content, is misschien wel […]

Lees verder
Perceptie bij leadopvolging speelt een belangrijke rol!
5 mei 2019

Perceptie bij leadopvolging speelt een belangrijke rol!

Goede leadopvolging vraagt om een gestructureerd processen. Alleen als je elke lead volgens een vast stramien opvolgt, heb je de hoogste scoringskans. Tot zo ver de theorie. In de praktijk hebben we te maken met twee zaken die van grote invloed zijn op effectieve leadopvolging: de waan van de dag en de mensen die de […]

Lees verder
Dude waar zijn mijn nieuwe auto’s?
1 mei 2019

Dude waar zijn mijn nieuwe auto’s?

Nieuwe auto’s worden nog steeds niet op de juiste wijze online aangeboden Dealers verkopen nieuwe en gebruikte auto’s op verschillende manieren. Grote bedrijven werken met autoverkopers voor nieuwe en verkopers voor gebruikte auto’s. Op de een of andere manier zitten de meeste échte verkopers meestal bij de afdeling gebruikt en de meeste verkoopadviseurs bij de […]

Lees verder
Wat is de definitie van een ‘lead’ bij de verschillende portals?
17 april 2019

Wat is de definitie van een ‘lead’ bij de verschillende portals?

Verschillende portals, hebben verschillende wijzes van definities inzake leads en ROI. We hebben het er hier al vaker over gehad. Online portals communiceren allemaal op een andere wijze over hun toegevoegde waarde voor adverterende autobedrijven. Hoeveel leads een portal oplevert bijvoorbeeld. Maar ja, als de definitie van een lead overal anders is, hoe gaan we […]

Lees verder
2019 wordt een interessant jaar voor portals
9 april 2019

2019 wordt een interessant jaar voor portals

In Nederland ontbreekt het niet aan online portals. Bovenop het bestaande, grote aanbod strijden ANWB, Cargurus, Autohero en vast nog meer nieuwe partijen om de gunsten van bezoekers en adverteerders. Daarmee wordt 2019 een interessant jaar voor de portals. Michel van Roon van CRM Automotive Retail riep de branche al eens op om kritisch te […]

Lees verder
VorigeVolgende