Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Waarom DTC Media adverteert op bedrijfsnaam: Artikel wel of niet adverteren op de bedrijfsnaam van de dealer hebben we ook de marktleider in Google Adwords gevraagd wat hun mening en visie is. DTC legt graag uit waarom. (content van DTC Media 2019) Waarom DTC Media adverteert op bedrijfsnaam: Waar de organische weergave van de […]
De kogel is door de kerk. Eindelijk! Om de giga-concurrentie in portalland de baas te kunnen, heeft Autotrack gedaan wat het zou moeten doen: Gaspedaal overnemen! Prima dat de deal beklonken is in een nieuwe joint venture, maar met oudgediende Sander van Hout aan het roer, is de richting duidelijk: Autotrack wil zijn positie als […]
Wanneer een update van Google één van je grootste rivalen neerhaalt, dan moet je zelf op het gas trappen. Voor Cars.com, de populaire automotive-marktplaats, was de Google-update van maart 2019 goed: het bedrijf zag sindsdien een toename van 49% in zoekzichtbaarheid. SEO Director David Greene van Cars.com gelooft dat veel van het succes te maken […]
Viabovag komt eindelijk met Call Tracking; waarom dat belangrijk is! Deze week kwam Viabovag eindelijk met het bericht dat het Call Tracking beschikbaar maakt voor het portaal. Na Marktplaats(2017), Autotrack en Autoscout kan bij Viabovag nu ook de echte calls worden gemeten in plaats van de clicks op een link. Zo’n zeven jaar geleden zagen […]
UCC Used Car Controller is de nieuwste partner van de Paul de Vries Podcast, de wekelijkse podcast van de naamgever over alles dat de online automotive raakt. De Vries en occasionbeheersysteem UCC Used Car Controller gaan ook voor #DCDW samenwerken. Daarmee wint #DCDW nog meer aan waarde voor iedereen die zich op salesgebied in de […]
Je database moet je ook niet teveel ‘misbruiken’ Ok, Ok, ik krijg weleens klachten dat ik ‘te veel’ zou doen. Te veel posts op de website, te veel op Linkedin, te veel video’s, van alles te veel. Grote vraag is overigens wat ‘te veel’ is. Het inschatten van de juiste hoeveelheid content, is misschien wel […]
Goede leadopvolging vraagt om een gestructureerd processen. Alleen als je elke lead volgens een vast stramien opvolgt, heb je de hoogste scoringskans. Tot zo ver de theorie. In de praktijk hebben we te maken met twee zaken die van grote invloed zijn op effectieve leadopvolging: de waan van de dag en de mensen die de […]
Nieuwe auto’s worden nog steeds niet op de juiste wijze online aangeboden Dealers verkopen nieuwe en gebruikte auto’s op verschillende manieren. Grote bedrijven werken met autoverkopers voor nieuwe en verkopers voor gebruikte auto’s. Op de een of andere manier zitten de meeste échte verkopers meestal bij de afdeling gebruikt en de meeste verkoopadviseurs bij de […]
Verschillende portals, hebben verschillende wijzes van definities inzake leads en ROI. We hebben het er hier al vaker over gehad. Online portals communiceren allemaal op een andere wijze over hun toegevoegde waarde voor adverterende autobedrijven. Hoeveel leads een portal oplevert bijvoorbeeld. Maar ja, als de definitie van een lead overal anders is, hoe gaan we […]
In Nederland ontbreekt het niet aan online portals. Bovenop het bestaande, grote aanbod strijden ANWB, Cargurus, Autohero en vast nog meer nieuwe partijen om de gunsten van bezoekers en adverteerders. Daarmee wordt 2019 een interessant jaar voor de portals. Michel van Roon van CRM Automotive Retail riep de branche al eens op om kritisch te […]