Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Goede leadopvolging vraagt om een gestructureerd processen. Alleen als je elke lead volgens een vast stramien opvolgt, heb je de hoogste scoringskans. Tot zo ver de theorie. In de praktijk hebben we te maken met twee zaken die van grote invloed zijn op effectieve leadopvolging: de waan van de dag en de mensen die de […]
Nieuwe auto’s worden nog steeds niet op de juiste wijze online aangeboden Dealers verkopen nieuwe en gebruikte auto’s op verschillende manieren. Grote bedrijven werken met autoverkopers voor nieuwe en verkopers voor gebruikte auto’s. Op de een of andere manier zitten de meeste échte verkopers meestal bij de afdeling gebruikt en de meeste verkoopadviseurs bij de […]
Verschillende portals, hebben verschillende wijzes van definities inzake leads en ROI. We hebben het er hier al vaker over gehad. Online portals communiceren allemaal op een andere wijze over hun toegevoegde waarde voor adverterende autobedrijven. Hoeveel leads een portal oplevert bijvoorbeeld. Maar ja, als de definitie van een lead overal anders is, hoe gaan we […]
In Nederland ontbreekt het niet aan online portals. Bovenop het bestaande, grote aanbod strijden ANWB, Cargurus, Autohero en vast nog meer nieuwe partijen om de gunsten van bezoekers en adverteerders. Daarmee wordt 2019 een interessant jaar voor de portals. Michel van Roon van CRM Automotive Retail riep de branche al eens op om kritisch te […]
Meer dan 30% van de calls kun je wegstrepen omdat het geen sales calls zijn Ik schreef al eerder over het digitale tolpoortje en ik doe het nu nog een keer. Ze bestaan namelijk nog steeds. En met ‘ze’ bedoel ik de portalen die hun klanten gebruiken om via hun (handels)naam, Adwords campagnes te maken […]
Ook Carvana is van inmarket shoppers afhankelijk van de grote portals Het Amerikaanse Carvana wordt vaak – terecht of onterecht – beschouwd als een bedrijf dat snapt hoe je online auto’s verkoopt. Nederlandse initiatieven zoals Bynco en Auto.nl zijn technisch verder, maar Carvana verkoopt zowel online als offline veel meer auto’s. Het aantal 100% online […]
Hyundai en het ‘autokoopgevoel’ van de consument De Superbowl 2019 is weer achter de rug. Soms lijkt het alsof er meer aandacht is voor de commercials dan voor het sportevenement zelf. De advertentietijdslots rondom het massaal bekeken American Football-kampioenschap zijn megaduur. Aan de andere kant is het anno 2019 mogelijk de enige tv-reclame die daadwerkelijk […]
De klanten komen binnen zoals wij ze hebben gemaakt Bij veel marketingcampagnes van importeurs zie je het steeds hetzelfde: klanten worden gelokt met € 2.000,- extra inruilwaarde, 50% extra korting op opties en ga zo maar door. Het is duidelijk dat deze acties werken, want ze worden steeds herhaald. Potentiële kopers komen langs of bellen […]
Stap 6: Antwoordapparaat versus verkoper De laatste stap tot een betere conversie in telefonische leads is eigenlijk een makkelijke. Er zijn namelijk twee keuzes: of je bent een antwoordapparaat of je bent een verkoper. Wie wil jij zijn? Het antwoordapparaat Uit de ruim 30.000 verkoopgesprekken die wij hebben geanalyseerd, blijkt dat de klant meestal de […]
Stap 5 is simpel en moeilijk tegelijk: Het op de juiste wijze bevestigen van een afspraak! In onze onderzoeken komt het angstig vaak naar voren: we weten niet wie er belt, we zijn vooral bezig om op een vriendelijke manier antwoord te geven op de door de beller gestelde vragen. Maar ‘in control’ zijn we […]