Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Gaat u ook naar de NADA2018 in Las Vegas? Als u dit jaar naar de National Automobile Dealers Association (NADA) in Las Vegas gaat, dan nodigen wij u graag uit voor een ontbijtsessie met mij en mijn collega’s van Marktplaats. De sessie wordt gehouden op vrijdag 23 maart van 07.00 tot 10.00 uur in The […]
Hoe ga je om met vragen over de beste prijs? In veel van mijn seminars doe ik vaak een paar dagen voor de bijeenkomst een kort onderzoek. Ik probeer te achterhalen hoe bedrijven (je kunt helaas geen verkopers direct via een portaal bereiken) reageren op een concrete vraag van een consument over een gebruikte voorraadauto. […]
Systeem maakt leadopvolging voor autoverkopers makkelijk en meetbaar Calldrip Inc. het succesvolle online leadopvolgingssysteem voor de autobranche uit de Verenigde Staten, is vanaf nu ook beschikbaar voor autobedrijven en importeurs in Nederland en België. Daartoe sloot het bedrijf een overeenkomst met #DCDW, het bedrijf van Paul de Vries dat dealers en autobedrijven beter maakt in […]
#DCDW & Marktplaats verzorgen een interessante en gratis workshop voor dealers die beter willen worden in online automotive Op 24 april aanstaande organiseren #DCDW en Marktplaats een interessante lezing voor dealers, autobedrijven en marketeers die beter willen worden in online automotive. Diverse sprekers, waaronder Brian Pasch, gaan in op actuele onderwerpen zoals leads, marketinginvesteringen en […]
Hoe ga je om met vragen over de beste prijs? In veel van mijn seminars doe ik vaak een paar dagen voor de bijeenkomst een kort onderzoek. Ik probeer te achterhalen hoe bedrijven (je kunt helaas geen verkopers direct via een portaal bereiken) reageren op een concrete vraag van een consument over een gebruikte voorraadauto. […]
Leads werden op niet bereikt gezet en er wordt gelijk een mail gestuurd om maar aan de tijdslimiet te voldoen. Soms heb je maar één zin nodig als voeding voor een artikel. De ietwat lange titel van dit artikel was zo’n zin. Hij werd gestuurd door een verkoper van een niet nader te noemen Duits […]
Gratis heeft geen waarde, dit bewijst het maar weer eens… Onlangs heb ik de Dacia van mijn schoonvader verkocht. Hij overleed te vroeg, wij bleven achter met de herinneringen en nog wat zaken die moesten worden afgewikkeld, waaronder een auto. De familie kwam voor die auto bij mij terecht. “Paul, verkoop jij de Dacia? Tuurlijk […]
Last Click Attributie vertelt niet altijd de hele waarheid over de waarde van portals. Afgelopen week kwam ik dit artikel tegen van Brian Pasch inzake de last click attributie. Een discussie die ook in Nederland vaak speelt. Immers kijken we graag naar de ROI van een portal vanuit leads. Dit zijn vaak slechts alleen email […]
Nu minimum bod mogelijk bij Wheelerdelta Wheelerdelta, een van de meest gebruikte tools om nieuwe en gebruikte auto’s online te zetten, heeft een nieuwe feature waarmee adverteren op Marktplaats voor veel dealers en autobedrijven makkelijker wordt. Verkopers vinden het meestal lastig als een koper te weinig geld biedt op een auto. Wat ook als lastig […]
De moeilijkste lead van allemaal? Alleen een email adres en geen reactie! Logisch, iedereen scoort liever via een makkelijke en snelle lay-up dan via een moeilijke driepunter. In autoland is het niet anders. Als verkoper wil je het liefst alleen leads waarbij telefoonnummer, NAW-gegevens, postcode en e-mailadres zijn achtergelaten, waarvan je weet dat de klant […]