Marktplaats live: de online automotive beter maken!
13 september 2017, PaulOnze Missie: de online automotive beter maken!
Op 26 september wordt de eerste bijeenkomst uit een lange reeks van Marktplaats Automotive Live Events gehouden. Plaats van handeling is ‘Het Kasteel’, het stadion van voetbalclub Sparta in Rotterdam. Tijdens het event gaan we uitgebreid kennis en ervaring delen om zo dealers en autobedrijven beter te maken in de online automotive. En natuurlijk komen we met feiten en cijfers.
Sinds ik bij Marktplaats werk, het afgeopen jaar als automotive woordvoerder, is het goed om te zien dat er ook intern bij Marktplaats de behoefte is ontstaan om onze verantwoordelijkheid te nemen als grootste automotive website van Nederland.
Zoals de meeste van u weten, schrijf ik al meer dan 10 jaar artikelen en blogs over de online automotive en spreek ik geregeld op events. Dit doe ik met een doel: ik wil dealers en autobedrijven beter maken. Het is mijn persoonlijke missie geworden om de verkoop van nieuwe en gebruikte auto’s via het internet normaal te laten zijn. En het maakt mij niet uit of dat nu via Nieuweautokopen.nl, Marktplaats of uw website is. Waar mogelijk, wil ik in dat online traject van toegevoegde waarde zijn en Marktplaats geeft me die ruimte. Zij zien dat het verhogen van het kennisniveau over online in de autobranche ook voor Marktplaats goed is.
Programma
Terug naar ons eerste Marktplaats Automotive Live Event. Het programma ziet er veelbelovend uit! Afgelopen maandag hebben we de eerste dry-run gedaan en heb ik de content van mijn collega’s kunnen bekijken.
- Michiel Aker, Manager Business Development bij Marktplaats, gaat u meenemen in de Customer Journey – de klantreis van nu, inclusief relevante voorbeelden voor het autobedrijf van vandaag. Zijn verhaal gaat u houvast geven om beter om te kunnen gaan met de klant van nu!
- Jeroen Brouwer, verantwoordelijk voor Automotive binnen Marktplaats bespreekt de marketingkant van de automotive. En dan niet het uitgekauwde verhaal dat slechts 50% van de marketing werkt, maar dat je alleen niet weet welke…dat dus niet. Door middel van statistieken, data en een ROI-berekening geeft Jeroen praktische voorbeelden hoe u uw investeringen kunt tracken en hoe u op basis van relevante informatie de juiste beslissing kunt nemen. Voor een aantal van u zou dat zo maar kunnen betekenen dat het voor u beter zou kunnen zijn om te stoppen met Marktplaats…Ook die boodschap gaan we niet uit de weg.
- Eva Kuijstermans Manager Business Development laat u zien welke zaken bij Marktplaats doorlopend worden aangepast om het beste online product te kunnen aanbieden. Haar presentatie geeft een kijkje in de wereld van de ontwikkeling van Marktplaats dus.
- Ik zal een onderwerp bespreken dat uitermate belangrijk is om succesvol te kunnen zijn en dat ik graag behandel: de zes stappen tot een betere leadopvolging. Degenen die mij een beetje volgen, zullen niet verbaasd zijn dat ik juist dit onderwerp aan bod laat komen. Vooral op dit vlak is nog veel winst te behalen.
Aanmelden
Over Paul de Vries
Paul de Vries is tegenwoordig Key Automotive Spokesperson bij eBay(Marktplaats) nadat hij Nieuweautokopen.nl in 2015 verkocht aan eBay. Paul is founder en CEO van de #DCDW Academy en presentator van de #DCDW Podcast. Tevens is hij een veel gevraagd spreker op het gebied van de online automotive bij dealers en importeurs. Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, dat gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: DCDW.nl.