#NADA100 met Marktplaats en eBay Motors
23 februari 2017, PaulDe 100ste NADA in New Orleans levert veel stof tot nadenken
Afgelopen week organiseerde de Amerikaanse autodealers de 100ste NADA in New Orleans en namens Marktplaats waren Michiel Aker en ondergetekende erbij. Vier dagen van workshops volgen, over de beursvloer lopen en indrukken op doen. Een bomvol en zeer boeiend programma. Alle verzamelde informatie gaan wij gebruiken om bij Marktplaats een nog beter product te ontwikkelen voor dealers en autobedrijven.
Aangezien Marktplaats onderdeel is van het grotere eBay, waren wij te gast bij eBay Motors. Wij hebben er twee presentaties gegeven voor de grote Nederlandse delegatie die de #NADA100 bezocht.
De eerste presentatie van Brian Pasch ging voornamelijk over hoe je statistieken moet interpreteren. Je kunt kijken naar leads of calls, maar vertellen die cijfers het hele verhaal? Zit er bijvoorbeeld een verband tussen het aantal bezochte pagina’s van je voorraad en de hoeveelheid klanten die binnenlopen? Op welke wijze kunnen wij met onder andere ‘De kracht van Marktplaats’ dealers en autobedrijven helpen om al die cijfers op de juiste wijze te interpreteren? Een interessant topic waar we nog veel mee gaan doen.
David Kain
De tweede sessie was met David Kain. Hij sprak over een populair onderwerp: het BDC/KCC model en of dit wel of geen nut heeft. Haan de hand van een aantal concrete voorbeelden zette hij zijn publiek aan het denken. Bijvoorbeeld over het adverteren op Marktplaats en de leads en calls die dat adverteren oplevert. Een belangrijke vraag is dan door wie je de leads laat opvolgen. Wie is er binnen jouw bedrijf het meest geschikt voor? David maakte ook duidelijk, dat verkopen nog steeds mensenwerk is, dat het gaat om de 1 op 1-relatie en dat we dat, ondanks alle automatisering, niet mogen vergeten…
We hebben een aantal Nederlandse deelnemers aan de #NADA100 gevraagd om hun mening en ervaringen met ons te delen. Daar gaat ongetwijfeld interessante informatie uit komen.
Voor ons, vanuit Marktplaats, was het in elk geval een eer om dealers en autobedrijven in New Orleans, maar ook de belangstellenden thuis, te voorzien van boeiende, nieuwe en relevante informatie over het online zaken doen in de autobranche. Wij kijken er naar uit om iedereen die er zijn voordeel mee wil doen, te ondersteunen om beter en succesvoller te worden met hun marketing investeringen online.
Over Paul de Vries
Paul de Vries is tegenwoordig Key Automotive Spokesperson bij eBay(Marktplaats) nadat hij Nieuweautokopen.nl in 2015 verkocht aan eBay. Paul is founder en CEO van de #DCDW Academy en presentator van de #DCDW Podcast. Tevens is hij een veel gevraagd spreker op het gebied van de online automotive bij dealers en importeurs. Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, dat gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: DCDW.nl.