Nieuwe performance meetcijfers bij Nieuweautokopen.nl

25 maart 2015, Paul

Nieuwe performance cijfers bij Nieuweautokopen.nl

Wij proberen bij Nieuweautokopen.nl altijd innovatief te zijn en te blijven! Dat moet ook wel aangezien wij alleen betaald worden door de dealers op basis van Cost per Sale. Of te wel, onze leads moeten wel goed zijn! Daarom bellen en kwalificeren wij eerst de lead, zodat wij er zeker van zijn, dat dit de beste gedocumenteerde lead is in de Automotive.

tales-from-sales-phone-sales

Daarna zetten wij de lead graag uit naar meerdere dealers, vaak 4 dealers. Waarom nu 4 dealers? Omdat er maar slechts 1.97 bellen. Althans een poging doen om te bellen! Dus om onze kansen te vergroten geven wij vier dealers de kans. Je ziet nu daadwerkelijk bij een merk als Peugeot, omdat de importeurs, leads als kerntaak heeft beschouwd een mindset change ontstaan. Daar wordt wel opgevolgd door meerdere dealers!

1ste regel van online verkoop!
Eerst bellen, dan mailen! Dat is de eerste regel en aangezien wij er graag zeker van zijn, dat er wordt gebeld hebben wij elke lead uitgerust met een zogenaamd Call Track nummer. Hiermee kunnen wij realtime zien, de daadwerkelijke performance van de dealers. Zonder daarvoor de input van de verkoper nodig te hebben. Daardoor hebben wij een aantal interessante cijfers en nieuwe ratio’s geformuleerd.

Nieuwe ratio’s
De volgende nieuwe afkortingen zullen hun intrede doen in de Automotive:

  • CRR – Call Respons Ratio = hoeveel tijd heb je nodig na acceptatie van de lead om in contact te komen met de lead?
  • CSR – Call Sale Ratio = hoeveel gesprekken zijn er geweest voor elke sale die is gemaakt. (gaat zo ver dat wij ook de duur van het gesprek hierin kunnen meenemen om te zien welke leads statistisch gaan vallen)
  • CLR – Call Lead ratio = hoeveel gesprekken zijn er geweest, gemiddeld per lead. Dus bijvoorbeeld op de 100 leads zal de CLR op minimaal 2+ moeten staan. Het gemiddelde staat echter op 0.76
  • CAR – Call Attempt ratio = hoeveel pogingen zijn er geweest, gemiddeld per lead. Dus bijvoorbeeld op de 100 leads zal de CAR op minimaal 4+ moeten staan. Bij ons eigen BDC is dit bijvoorbeeld 6+, of te wel wij doen gemiddeld 6 pogingen per lead. Gemiddelde in Nederland, is nog geen 1.

Waarom al die ratio’s?
Elke lead die is ingestuurd met NAW gegevens is in de markt, period! Echter als de verkoper echt toegevoegde waarde heeft, dient die te bellen! Als het namelijk met mailen had gekund, hadden wij het wel gedaan. De effort ligt echt bij de verkoper, de deals komen namelijk niet vanzelf. De echte hardhitters bij Nieuweautokopen.nl hebben een daadwerkelijke hogere score op de CAR, CSR en CLR en een zeer lage CRR. Excuses zijn er alleen voor diegene die denken dat leads, van welke bron dan ook, slechts een onderbreking is van hun andere belangrijke zaken…