Online first, offline second!
3 oktober 2024, PaulDe VDP pagina met de brommobiel is de ster met Spincar!
Bij de Ligier Store Doesburg – Experience Center is ons motto ‘Online first, offline second’! Dit betekent dat we ons er bewust van zijn, vooral als nieuwe dealer zonder database, klantenbestand of historie, dat we iedere nieuwe klant actief moeten zoeken. Dit doen we volledig online! We zetten online marketing in via Google Ads, TikTok Ads, portalen zoals Marktplaats en nog veel meer. We moeten wel; eerst online actief zijn om überhaupt offline een kans te krijgen.
Onze website is de eindbestemming, niet de bron
De website is uiteindelijk de eindbestemming waar de interactie plaatsvindt. Alle marketing is erop gericht om bezoekers naar de website te trekken, want dat is de eindbestemming. Natuurlijk kunnen leads ook via bijvoorbeeld Marktplaats worden ingestuurd, maar op onze website is veel meer informatie te vinden over Ligier en de verschillende modellen en uitvoeringen.
Een van de belangrijkste pagina’s op de website is de VDP-pagina: de Vehicle Detail Page. Hier worden de brommobielen en citycars getoond. In tegenstelling tot de portalen heb ik veel meer vrijheid in het ontwerp van de VDP-pagina, met de nadruk op het online verkopen van de kans. Ik hoef geen banners te tonen, wat op de portalen wel gebeurt, bij ons is er geen ruis.
Visueel ingesteld
Ik weet dat onze klanten visueel zijn ingesteld, dus foto’s en video’s zijn van groot belang om op de VDP-pagina de conversie naar een lead te creëren. Daarom werken we met SpinCar-technologie van Ruud Prins , die ons in staat stelt om een 360 gradenweergave te maken, zowel van het exterieur als het interieur. Het mooie van SpinCar is dat we kunnen filmen met een ‘simpele’ iPhone, terwijl de technologie zorgt voor de juiste kwaliteit online.
We zien dat de betrokkenheid, gemeten aan de hand van hotspots (zoals opties als Carplay en lichtmetalen velgen), hoog is en dat de 360-gradenweergaven van het exterieur en interieur vaak worden bekeken. Dit leidt vervolgens tot aanvragen via het leadformulier, die weer resulteren in een hogere conversie. Dit meten we met Source Buster in combinatie met GA4.
Online first dus!
Met ‘online first, offline second’, proberen we de ervaring van de fysieke showroom zo goed mogelijk online over te brengen, zodat we de klant, die ondanks zijn brommobiel misschien niet altijd even mobiel is, toch de best mogelijke koopervaring kunnen bieden. Hierbij zijn de juiste tools en betrouwbare data van groot belang om te kunnen meten wat daadwerkelijk resultaat oplevert. Dan pas kun je online succesvol zijn en ook offline winnen.