Online rule nr 3: Elke mail afsluiten met een vraagteken?

Een lead is geen aanvraag, maar een startpunt van een dialoog…!

Regel 3 van de Online rules van leads opvolgen in het autobedrijf Kannietbestaatniet.nl.jpg

We hebben nu de eerste twee regels gehad in het succesvol opvolgen van online leads. Nummer 1, altijd eerst bellen, dan mailen! De nummer 2, opvolgen volgens een proces en nummer 3 is…..?
E-mailen is iets wat je vaak onbewust doet, vroeger, toen je nog brieven en voorstellen per post verstuurden, dacht je er langer en bewuster over na, wat je stuurde. Nu, met de technologie van nu is een mail zo verstuurd. Ook een e-mail naar een prospect die een lead heeft ingestuurd en wij weten dat die lead, geen koopintentie is, maar slechts een startpunt van een dialoog.

En wat is er zo stom, om die dialoog af te kappen middels het zetten van een PUNT. Immers jij zet dan de dialoog stil en niet de prospect. Als de prospect dan niets meer van zich laat horen, kun je wel zeggen dat het aan de klant ligt, maar wie heeft de dialoog afgekapt? juist, jijzelf! Voorbeeld, je krijgt een online lead, met een echte koopintentie: Is die Kia Picanto van 2013, met 43000km nog beschikbaar? En jij antwoord na uiteraard gebeld te hebben, deze als: Ja hoor, deze is nog beschikbaar. Dan ben jij diegene die de dialoog stopt en het initiatief volledig bij de klant legt.

Je kunt pas verkopen, consistent, hoge aantallen, welke voorspelbaar zijn, als je consequent je commerciele zaken oppakt, zoals e-mailen met vraagtekens om zodoende de dialoog op gang te houden. Immers diegene die vragen beantwoord van de klant, mag ook terug vragen.

Onderwerp
Wat ook goed werkt is het aanpassen van het onderwerp. Immers het overgrote deel van de e-mails ontvangt men tegenwoordig middels de smartphone. En dat zijn er tientallen, of wel meer dan honderd per dag. Hoe val je dan op, als verkoper? Juist door consequent je onderwerp aan te passen op de dialoog die je dan hebt in je e-mail. Voorbeelden zoals: Uw offerte aanvraag, verbeterd voorstel, aangepaste levertijd, aangepaste specificaties op uw verzoek etc etc. Het is simple, maar het werkt alleen als je het dus consequent doet, en het niet aan het toeval overlaat om het nu wel en vaker niet te doen!

Lees ook

22 augustus 2024

Waarom zijn grotere dealerholdings altijd onderbemand?

15 augustus 2024

De eerste orders via onze virtuele assistent Alice

8 augustus 2024

Holiday vibes

25 juli 2024

Help, ik heb geen nieuwe leads meer…