Outbound Sales BDC, al uw online auto leads uitbesteden?

24 juli 2014, Paul

Nieuweautokopen.nl breidt uit met Outbound Sales Business Development Centre

MVB2011-09-27-0046

Het goed opvolgen van leads is vaak een probleem bij veel autobedrijven. Sommige verkopers weten klanten niet op waarde te schatten, anderen hebben onvoldoende tijd om die mogelijke koper de aandacht te geven die hij verdient. Nieuweautokopen.nl speelt daar op in met zijn Outbound Sales Business Development Centre (OSBDC), een nieuwe afdeling die online leads snel en adequaat namens de dealer opvolgt. Met uiteindelijk aanzienlijk betere verkoopresultaten en klanttevredenheid tot gevolg.

Vooral tijd investeren in een klant die daadwerkelijk van plan is om op korte termijn een auto te kopen; veel verkopers zullen er van dromen. Nieuweautokopen.nl, de grootste autowebwinkel van Nederland en onlangs winnaar van de Thuiswinkel Award, maakt dat mogelijk met zijn OSBDC. Elke dealer kan er zijn leads laten kwalificeren en als het OSBDC namens de dealer heeft vastgesteld dat de klant daadwerkelijk belangstelling heeft in een nieuwe auto, wordt de verkoper van het autobedrijf ingeschakeld voor een offerte of een afspraak in de showroom.

Paul de Vries, oprichter van Nieuweautokopen.nl over zijn nieuwe dienst: “Ik riep het al in 1999 in het BOVAG-blad; veel dealers slapen als het om internetverkopen gaat. Door de jaren heen is er veel ten goede veranderd, maar nog steeds steken veel autobedrijven te weinig tijd in het opvolgen van onlineleads. Te druk, de kwaliteit van de lead is onduidelijk; excuses zijn er altijd. Ons ervaren OSBDC neemt het opvolgen en kwalificeren van de leads namens de dealer over, zodat de verkoper daarna aan de slag kan met een klant waarvan duidelijk is dat hij serieus een nieuwe auto overweegt. Dat scheelt de verkoper tijd en frustraties en omdat wij elke lead opvolgen, levert het gegarandeerd meer verkopen op.”

Elk autobedrijf kan een abonnement afsluiten bij Nieuweautokopen.nl voor het OSBDC. De werkwijze is er simpel: het team volgt zes dagen per week, tussen negen uur ’s ochtends en negen uur in de avond op namens de dealer en doet dat binnen een uur na ontvangst van de lead. Dat opvolgen gebeurt volgens een helder en vastomlijnd stramien, inclusief rapportage. Zo weet het autobedrijf zeker dat met elke klant contact wordt gezocht, hetgeen niet vanzelfsprekend is. Uit onderzoek blijkt dat bij autobedrijven met een traditionele aanpak gemiddeld 1 op 5 klanten wordt ‘vergeten’.

De autobedrijven die al gebruik maken van het OSBDC van Nieuweautokopen.nl zien tot 30% meer verkopen. Er is nog een voordeel: het verkoopapparaat werkt niet alleen efficiënter, ook de klantwaardering van het bedrijf gaat omhoog. En dat tegen vaste, lage en van te voren bepaalde kosten.