Ruud Vossenbeld van Inform
We kunnen dealers helpen om hun voorraadauto’s in beeld te houden
Welkom allemaal bij een nieuwe podcast om de online automotive beter te maken. Vandaag is onze gast Ruud Vossenbeld van Inform. Ruud, wat leuk dat je hier aanwezig bent. Kun je onze luisteraars vertellen wie je bent, wat je doet en wat je hebt gedaan?
Niches
“Ik ben begonnen bij DAF trucks en daarna overgestapt naar Nissan Europe. In beide organisaties was ik bezig met logistiek. Vervolgens ben ik de softwarewereld ingegaan. Eerst bij Baan Company en daarna bij een bedrijf dat is gespecialiseerd in ERP. Het beeld dat de auto-industrie vooroploopt, komt onder andere door logistieke optimalisatie, zoals de introductie van de lopende band bij Ford en de invoering van just-in-time bij Toyota. Daarna is iedereen gaan nadenken over lean manufacturing. Dat hebben andere branches overgenomen. Sinds 2010 werk ik bij Inform. Wij richten ons op een aantal niches in de markt, waaronder de autowereld.”
Real-time
“Met onze oplossingen maken wij logistieke processen slimmer en efficiënter. Bijvoorbeeld door te zorgen dat vrachtwagens geen files veroorzaken bij autofabrieken. Elke vrachtwagen krijgt een eigen tijdslot om opstoppingen te voorkomen. Sommige fabrieken ontvangen duizend vrachtwagens per dag en gemiddeld beheren wij 25.000 vrachtwagenbewegingen per dag. We richten ons op dynamische planning waarmee we real-time transportbewegingen optimaliseren. Met yard management zorgen we dat alles soepel blijft lopen op grote parkeer- en overslagterreinen. We minimaliseren de tijden en afstanden binnen de processen. Daarmee besparen we autofabrikanten veel geld.”
In beeld houden
“Een van de uitdagingen voor dealers is bijhouden welke auto op welke locatie staat. Ook voor importeurs en dealerorganisaties kunnen we logistieke processen structureren en monitoren. Op basis van de barcode kan je een nieuwe auto vanaf de productie tijdens alle stappen van het logistieke proces volgen. Dat maakt het voor dealers eenvoudiger om in te schatten wanneer ze een nieuwe auto kunnen afleveren aan de klant. Ook lokaal kunnen we dealers helpen om hun voorraadauto’s in beeld te houden Zo weet iedereen precies welke auto op welk moment bij welke vestiging staat, en op welke plek. Met een app op je telefoon zie je exact waar elke auto staat.”
Ruud, dankjewel voor jouw komst naar onze studio en voor jouw bijdrage aan onze missie om de online automotive beter te maken. Volgende week een nieuwe gast voor dezelfde missie.
Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:
Marktplaats, 2dehands.be, UCC, Calldrip en Findio
Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.
Waarom kiezen voor Calldrip?
Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen.
Waarom kiezen voor UCC?
UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak!
Waarom samenwerken met Findio voor auto?
Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retailoplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoopsites.
Waarom kiezen voor Spincar?
Auto kopen anno 2020? Naast gemak, betrouwbaarheid kijkt een consument ook naar presentatie. De kleding- en electronicabranche doet dit al jaren door 360º beeld te gebruiken bij presentaties. En dat werkt. Mensen zijn op zoek naar volledigheid tot in detail. Als webshop profiteer je daar optimaal van. Daarom is 360º presentatie ook de manier om de aandacht voor consumenten te trekken die op zoek zijn naar een auto. Autobedrijven die werken met 360º beeld, -spins-, merken dat klanten het enorm waarderen en ontvangen beduidend meer leads. Consumenten krijgen zekerheid en bevestiging van de juiste prijs bij het bekijken van een spin. De zorg en aandacht voor een goede presentatie kenmerkt een serieuze aanbieder.