Slim adverteren op Marktplaats met Admarkt en Autodata

9 maart 2017, Paul

Autodata Nederland introduceert nieuwe toepassing voor Marktplaats Admarkt

totaalscherm

Dat het buitengewoon makkelijk is om de voorraad nieuwe en gebruikte auto’s via occasionplaatsingsystemen zoals Autodata en VWE op Marktplaats te zetten, is bekend. Sinds kort biedt Autodata Nederland echter ook een geautomatiseerd systeem aan om auto’s aan te melden voor Marktplaats Admarkt.

Admarkt

Het verschil tussen het plaatsen van een auto op Admarkt en het plaatsen op een normale listing is de hoeveelheid data die je kwijt kunt in de advertentie en de manier waarop deze wordt getoond. Ook de manier waarop de conversie plaatsvindt verschilt: bij de normale listings is het voor Marktplaats van belang om conversies (VDP-views, leads en call leads) te genereren via de advertentie op Markplaats zelf. Bij Admarkt gaat de conversie net even anders. Daar is het van belang dat de consument (de bezoeker) naar de website van de aanbieder doorklikt. Deze vorm van adverteren is daarom zeer geschikt voor webwinkels, maar ook voor autobedrijven en dealers die graag meer bezoek willen hebben op de eigen dealerwebsite om daar een beter gekwalificeerde lead te verkrijgen.

Unieke Layout

ROI

Ben je als dealer dus uit op zoveel mogelijk bezoek op je eigen site en wil je daar een CPC (cost per click) voor betalen dan kan Admarkt een prima oplossing zijn. De meeste dealers zijn deze manier van betalen al gewend door Google en via Marktplaats bereik je een enorm koperspubliek. Als je uit bent op een maximaal ROI van je marketingbudget dan loont het wellicht om beide modellen naast elkaar leggen en eens te kijken of het bezoek dat je krijgt via Admarkt een betere conversie oplevert dan het normale adverteren op Marktplaats. Met dat verschil dat de conversie veelal niet op jouw website plaats vindt maar op Marktplaats zelf.

Tool

Maar nu naar Autodata. Autodata heeft een tool gemaakt waarmee je zelf een CPC-budget kunt vaststellen en waarmee je net als bij Adwords echt moet nadenken over je titel en tekst bij je advertentie. De tekst is namelijk het middel dat de bezoeker moet verleiden tot de volgende conversie, in dit geval de klik naar de productpagina. Want dat is de belangrijkste schakel om tot een echte lead en uiteindelijk tot een verkoop te komen.
Autodata heeft het makkelijk gemaakt voor dealers en autobedrijven om op basis van CPC te gaan adverteren. Ik vind het een goede zaak en zeker het overwegen waard. Natuurlijk zul je zelf na een goede test de juiste beslissing moeten maken voor jouw autobedrijf.

Over Paul de Vries

Paul de Vries is tegenwoordig Key Automotive Spokesperson bij eBay(Marktplaats) nadat hij Nieuweautokopen.nl in 2015 verkocht aan eBay. Paul is founder en CEO van de #DCDW Academy en presentator van de #DCDW Podcast. Tevens is hij een veel gevraagd spreker op het gebied van de online automotive bij dealers en importeurs.  Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, dat gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: DCDW.nl.

Podcast Paul