Een succesvolle wijze van leads opvolgen in de automotive!

4 januari 2017, Paul

Leads opvolgen in de automotive

@DCDW

Op welke wijze kun je het beste omgaan met de opvolging van online leads? Hoe hun je er zo succesvol mogelijk mee zijn? Het zijn basale vragen waar veel dealers mee worstelen, maar die eigenlijk heel makkelijk zijn te beantwoorden. Het antwoord ligt niet in het wel of niet beginnen van een KCC/BDC of in het vervangen van al je verkopers. Nee, het antwoord is vele malen simpeler: ‘Wij moeten beseffen dat wij deelverkopers zijn’.

Autoresponder

Feitelijk betekent het dat als wij online leads ontvangen, wij niet direct een auto moeten willen verkopen, maar eerst onszelf moeten aanprijzen….. Dat begint al met de autoresponder. Wat staat erin? Wat beloof je de klant? Welke claim leg je neer en bovenal, wat is het voordeel voor de klant als jij straks contact opneemt?

Verkoop de afspraak

Heb je de dialoog, verkoop dan niet direct de auto. Ga dus niet direct de lead kwalificeren door bijvoorbeeld inruilprijzen te berekenen. Als de klant straks in je showroom staat, hoef je echt niet meteen duidelijk te maken hoeveel hij moet bijbetalen. Sterker nog, als je wilt weten waarom de showrooms zo leeg zijn, dan heb je hier één van de antwoorden.

Discussie over prijs krijg je toch en wil je die discussie face-to-face hebben of liever over de telefoon? Het antwoord is simpel. Je wilt die prijsdiscussie voeren als je de meerwaarde hebt kunnen verkopen in het verkoopgesprek. Inderdaad, op het moment dat het gaat over de nieuwe auto, in plaats van alle focus te leggen op de inruilprijs en dus de oude auto.

Verkoop nu de auto

In het fysieke gesprek heb je alle voordelen van het dealerbedrijf, de testrit en het grootste voordeel…jezelf! Mensen kopen het liefst van mensen die ze vertrouwen en energiek en professioneel zijn. De testrit verkoopt de auto, de productinformatie laat zien dat de prijs eerlijk en transparant is naar beide kanten toe en jij laat zien waarom ‘gunning’ nog steeds van belang kan zijn.
Leads opvolgen anno 2017 heeft meer met echte verkooptechnieken van doen, dan menigeen denkt….Wie dat niet door heeft, verliest.

SUCCES!

Over Paul de Vries

Paul de Vries is tegenwoordig Key Automotive Spokesperson bij eBay(Marktplaats) nadat hij Nieuweautokopen.nl in 2015 verkocht aan eBay. Paul is founder en CEO van de #DCDW Academy en presentator van de #DCDW Podcast. Tevens is hij een veel gevraagd spreker op het gebied van de online automotive bij dealers en importeurs. Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, dat gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: DCDW.nl.