Tip 1 voor meer reviews: Zelf content maken!
12 juni 2016, PaulZelf content maken is nog steeds een goede wijze van reviews verzamelen!
Als u zoekt op Google op de zoekterm “ervaringen Nieuweautokopen.nl” ziet u op de eerste twee posities eigen gemaakte content staan. Daarvoor heb je slechts (naast tijd en energie) drie zaken nodig: klanten, een tekstschrijver en een website met een CMS. Dit deden wij bij Nieuweautokopen.nl toen er nog niet zoveel review websites waren bij zoveel mogelijk klanten. Het enige wat we deden is vragen, of onze collega – de tekstschrijver – de klant mocht bellen om te vragen naar zijn of haar ervaringen.
Klanten en vragen
U kunt dus bijvoorbeeld als dealer bij elke aflevering gaan vragen of iemand van jullie de klant mag benaderen om een klein interview te geven over zijn of haar ervaringen. Dit kan gaan over jullie service en dienstverlening betreffende bijvoorbeeld het kopen van een nieuwe of gebruikte auto. Daarna geef je aan dat je dit gaat publiceren op uw eigen website. Hoeveel klanten zullen daadwerkelijk nee antwoorden op deze vraag? Weinig! Als wij destijds de tekst klaar hadden, lieten we deze ter goedkeuring lezen aan de klant en pas daarna werd deze gepubliceerd. Veel mensen kunnen moeilijk een stuk tekst maken en zullen daarop afhaken, met deze methode lukt dit dus wel!
Tekstschrijver
U hebt deze niet altijd nodig. Als u iemand in het bedrijf hebt, die goed Nederlands kan (dus niet iemand zoals ik, veel fouten maakt) kan deze persoon de taak ook op zich nemen. Bij ons was het wel zo, dat onze tekstschrijver, Dick Braakhekke, een externe was en daardoor net wat andere informatie kreeg van de klanten dan bijvoorbeeld uzelf.
De website moet dit mogelijk maken
Dit is wel een cruciaal punt om vindbaar te zijn middels organische zoekresultaten(SEO). Een slecht functionerende website, zonder bijvoorbeeld een CMS, of een mogelijkheid om een aparte title en meta description te maken is kansloos. De opbouw van de url achter de .nl moet logisch zijn. In ons voorbeeld zie je dan het volgende bij zoekresultaat 2. /nieuws/klanten-reviews/details/?id=2556&name=Gekozen+voor+de+dealer! Het domein voor alle reviews is /nieuws/klanten-reviews/… de title van je artikel is bepalend voor de andere content van de urlm namelijk het gedeelte achter de “=”. Die url heeft wel degelijk een SEO waarde! De title van dit artikel is: “Gekozen voor de dealer”
Dus als u een artikel maakt over de aflevering van de Hyundai i10, dan maakt u dus een artikel, met de title: Super tevreden met mijn Hyundai i10, de url gaat er dan zo uit zien: /nieuws/klanten-reviews/details/?id=2556&name=Super+tevreden+met+mijn+Hyundai+i10/! Aangezien uw hoofddomein bestaat uit een verzameling van deze content: /nieuws/klanten-reviews/ met als title: “ervaringen en reviews over Nieuweautokopen.nl ” maar dan allemaal met je eigen url, dan heb je grote kans om met je eigen content een positie te claimen op pagina 1 van Google. Is dit te technisch voor u? Geen probleem, als uw websitebouwer dit niet begrijpt en of snapt is dit des te meer een reden om direct een andere partner te zoeken! Bedrijven zoals DTC Media, kunnen u daarmee perfect helpen en anders belt u mij!
Over Paul de Vries
Paul de Vries is tegenwoordig head van Nieuweautokopen.nl bij Marktplaats en eBay, nadat Paul Nieuweautokopen.nl in 2015 heeft verkocht aan eBay. Paul is tevens blogger, schrijver, sales trainer en geeft vaak workshops in betere conversies in online leads en salespresentaties bij dealers en importeurs. Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, welke gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: Kannietbestaatniet.nl.
Zelf content maken is nog steeds een goede wijze van reviews verzamelen!
Als u zoekt op Google op de zoekterm “ervaringen Nieuweautokopen.nl” ziet u op de eerste twee posities eigen gemaakte content staan. Daarvoor heb je slechts (naast tijd en energie) drie zaken nodig: klanten, een tekstschrijver en een website met een CMS. Dit deden wij bij Nieuweautokopen.nl toen er nog niet zoveel review websites waren bij zoveel mogelijk klanten. Het enige wat we deden is vragen, of onze collega – de tekstschrijver – de klant mocht bellen om te vragen naar zijn of haar ervaringen.
Klanten en vragen
U kunt dus bijvoorbeeld als dealer bij elke aflevering gaan vragen of iemand van jullie de klant mag benaderen om een klein interview te geven over zijn of haar ervaringen. Dit kan gaan over jullie service en dienstverlening betreffende bijvoorbeeld het kopen van een nieuwe of gebruikte auto. Daarna geef je aan dat je dit gaat publiceren op uw eigen website. Hoeveel klanten zullen daadwerkelijk nee antwoorden op deze vraag? Weinig! Als wij destijds de tekst klaar hadden, lieten we deze ter goedkeuring lezen aan de klant en pas daarna werd deze gepubliceerd. Veel mensen kunnen moeilijk een stuk tekst maken en zullen daarop afhaken, met deze methode lukt dit dus wel!
Tekstschrijver
U hebt deze niet altijd nodig. Als u iemand in het bedrijf hebt, die goed Nederlands kan (dus niet iemand zoals ik, veel fouten maakt) kan deze persoon de taak ook op zich nemen. Bij ons was het wel zo, dat onze tekstschrijver, Dick Braakhekke, een externe was en daardoor net wat andere informatie kreeg van de klanten dan bijvoorbeeld uzelf.
De website moet dit mogelijk maken
Dit is wel een cruciaal punt om vindbaar te zijn middels organische zoekresultaten(SEO). Een slecht functionerende website, zonder bijvoorbeeld een CMS, of een mogelijkheid om een aparte title en meta description te maken is kansloos. De opbouw van de url achter de .nl moet logisch zijn. In ons voorbeeld zie je dan het volgende bij zoekresultaat 2. /nieuws/klanten-reviews/details/?id=2556&name=Gekozen+voor+de+dealer! Het domein voor alle reviews is /nieuws/klanten-reviews/… de title van je artikel is bepalend voor de andere content van de urlm namelijk het gedeelte achter de “=”. Die url heeft wel degelijk een SEO waarde! De title van dit artikel is: “Gekozen voor de dealer”
Dus als u een artikel maakt over de aflevering van de Hyundai i10, dan maakt u dus een artikel, met de title: Super tevreden met mijn Hyundai i10, de url gaat er dan zo uit zien: /nieuws/klanten-reviews/details/?id=2556&name=Super+tevreden+met+mijn+Hyundai+i10/! Aangezien uw hoofddomein bestaat uit een verzameling van deze content: /nieuws/klanten-reviews/ met als title: “ervaringen en reviews over Nieuweautokopen.nl ” maar dan allemaal met je eigen url, dan heb je grote kans om met je eigen content een positie te claimen op pagina 1 van Google. Is dit te technisch voor u? Geen probleem, als uw websitebouwer dit niet begrijpt en of snapt is dit des te meer een reden om direct een andere partner te zoeken! Bedrijven zoals DTC Media, kunnen u daarmee perfect helpen en anders belt u mij!
Over Paul de Vries
Paul de Vries is tegenwoordig head van Nieuweautokopen.nl bij Marktplaats en eBay, nadat Paul Nieuweautokopen.nl in 2015 heeft verkocht aan eBay. Paul is tevens blogger, schrijver, sales trainer en geeft vaak workshops in betere conversies in online leads en salespresentaties bij dealers en importeurs. Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, welke gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: Kannietbestaatniet.nl.