Waar staat uw dealerbedrijf in de Automotive Zero Moment of Truth?

5 april 2013, Paul

AZMOT: Automotive Zero Moment of Truth

De Zero Moment of Truth is een baanbrekende studie van Google over het gedrag van prospects, klanten in het beslissingproces rondom het kopen van een product. Een studie die Brian Pasch heeft aangepast in de AZMOT, of te wel de Automotive Zero Moment of Truth. Even voor diegene die het niet weten, een korte film:

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=IIFBwIAdpu4]

Nu weet je als dealer wellicht wel waarom er zou weinig mensen tegenwoordig komen in het dealerbedrijf om naar al die mooie auto’s te kijken, dat komt door dat nare internet. Maar dat zelfde internet geeft je als dealer zoveel kansen ten opzichte van je peers, je collega’s, je concurrenten dat als je het goed inzet je de winnaar kan worden van de AZMOT.

Reviews:
Beoordelingen over je dealerbedrijf zijn cruciaal in het winnen van de AZMOT. Als je nieuwe klant, 18.2 bronnen raadpleegt dan ben je serieus bezig om bedrijven en merken uit te schakelen in de keuze naar een nieuwe auto. Voornamelijk ook omdat slechts 20% de auto koopt waarvan men eerst dacht dat men die zou gaan kopen. In de AZMOT kun je je dus onderscheiden. Reviews zijn daarin onontbeerlijk. Niet alleen reviews op websites zoals “klanten vertellen” en “autobedrijf tevreden” die door Google vrijwel niet geindexeerd worden op kwaliteit en dus een lage score hebben, maar een review kan ook beteken dat je de klant op video vraagt naar zijn ervaringen. Dit kan zelfs met een Iphone. Video spreekt en echte klanten die vertellen over echte dingen kunnen de ZMOT beinvloeden. Ben je zichtbaar, maak je een kans, ben je onzichtbaar dan verkoop je niets……

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=X6KeQ7Y9kTY]

Autoportalen:
Naast de merken en dealerwebsites kijken uw klanten ook veel op autoportalen. Hoe sta je daar gepresenteerd? Heeft uw verkoper alles geautomatiseerd, lekker makkelijk en heeft die overal dezelfde teksten gebruikt, zodat die alleen opvalt omdat die zijn werk half doet? Of overstijgt u wel de middenklasse en maakt u wel werk van iedere occasion cq nieuwe auto die u adverteert? Stuitend is het vaak om te zien dat de particulier die zijn auto verkoopt in 19/20 gevallen meer effort doet om zijn auto te verkopen dan diegene die elke maand salaris ontvangt voor het werk wat die niet doet. In feite bepaalt de kwaliteit en het aantal bezochte Vehicle Detail Pages uw positie in de AZMOT.

Wat doet u?
Bekijk nu eens zelf, als klant uw positie van uw dealerbedrijf in de AZMOT. Bent u zichtbaar? Online? en met welke boodschap? Is het alleen maar korting? De beste service? Of laat u echte mensen spreken over u? Is uw boodschap eenzijdig, of white noise? Immers, iedereen zegt dat die de beste prijs heeft en de beste service, maar zal zijn buurman collega dealer dat ook niet zeggen? In de AZMOT telt in feite maar 1 ding: Waarom zou ik nu bij u moeten kopen?