Waarom Calldrip niet kan ontbreken!

Nu 2025 voor de deur staat, kan ik niet ontkennen dat ik met weemoed terugdenk aan 2018! Dat is het jaar waarin ik Forest Ward en Koby Jackson van Calldrip voor het eerst ontmoette. Het was in Amsterdam, bij Marktplaats . Als o.a. automotive woordvoerder van Marktplaats destijds plande ik in die tijd al mijn #DCDW afspraken daar. Zo leek het Marktplaatskantoor mijn kantoor, en hoefde ik niet te vermelden dat ons eigenlijke kantoor zich op de zolderkamer van Gerben bevond…..

Tijdens dat eerste gesprek was er meteen een zakelijke klik, maar ik was vooral onder de indruk van de oplossingen die ze boden: een rapid response-tool die de leadopvolging versnelt een online lead, die normaliter niet hoorbaar is, om te zetten in een hoorbare, soms irritant overgaande telefoonoproep. Als de verkoper snel opnam, kreeg hij direct de consument aan de lijn, en wel op het beste moment: tijdens de piekinteresse!

Zeven jaar later

Zeven jaar later werken we met Calldrip samen met meer dan 550 dealers (rooftops) in zes landen en maken we deel uit van diverse OEM-programma’s in binnen- en buitenland! Toyota, Lexus, Nissan, Kia en Hyundai hebben het belang van snelle leadopvolging echt omarmd. Zij willen dat leads snel worden opgevolgd door de beste persoon daarvoor: de eigen verkoper, binnen hun dealerorganisatie.

Met de ontwikkeling van AI breekt nu de volgende fase aan. We kunnen niet alleen de eerste call opvolgen, maar ook de tweede, de derde of zelfs de vierde belpoging faciliteren via ‘click to call’. UnameIT ondersteunt dit voor onze gezamenlijke klanten. Dankzij AI-scoring kunnen we direct alle samenvattingen terugkoppelen en deze in een tijdlijn weergeven. Dit is praktisch: de verkoper hoeft geen rapportages te maken en de manager ontvangt een samenvatting zonder enige kleuring.

Beter helpen – Teaching moments

Om de verkoper nog beter te helpen, hebben wij nu ook ‘Teaching Moments’ toegevoegd aan elke call. De verkoper ontvangt deze per e-mail na elk gesprek. Deze ‘Teaching Moments’ bestaan uit opbouwende argumenten om zo’n call beter te doen, of ze geven simpelweg aan dat het een topgesprek was en de verkoper het goed heeft gedaan! Al deze diensten zijn erop gericht om de leadopvolging te optimaliseren.

Daarom is het teleurstellend dat bij de afgelopen CX Awards naar voren kwam dat dealers die met Calldrip werken tot de top behoren qua leadopvolging. Echter, als de eerste call niet leidt tot een connectie, moet de verkoper wel die tweede, derde of vierde belpoging doen. Dan kan het niet zo zijn dat 50% van onze mystery research-vragen nooit wordt beantwoord na de eerste poging! Oftewel, anno nu, nu het echt minder gaat, moet de klant niet hoeven bewijzen dat hij klant wil worden. Het is aan de verkoper om te laten zien dat hij blij is met zijn klant!

Het kan dus niet zo zijn dat 50% van onze mystery research-vragen nooit wordt beantwoord na de eerste poging!

Dus hoe mooi en machtig ik het Calldrip platform ook vind, als de verkoper en de manager vinden dat de potentiële koper zich moet bewijzen, in plaats van zelf te vechten voor die nieuwe klant, dan zal geen enkele tool meer sales opleveren. Uiteindelijk blijft de verkoper nog steeds de belangrijkste tool tot succes!

Lees ook

22 augustus 2024

Waarom zijn grotere dealerholdings altijd onderbemand?

15 augustus 2024

De eerste orders via onze virtuele assistent Alice

8 augustus 2024

Holiday vibes

25 juli 2024

Help, ik heb geen nieuwe leads meer…