Waarom de ‘two way connection’ van Marktplaats belangrijk is!

De lezer verwacht van mij ook een eerlijk antwoord als mijn adviezen niet werken…..

Ik denk niet dat ik u hoef uit te leggen dat Marktplaats niet mag ontbreken in de marketingmix.… Natuurlijk, u verwacht van mij geen ander advies, ik ben immers al meer dan acht jaar gelieerd aan Marktplaats en al vele jaren ambassadeur van het portal. Maar u verwacht van mij ook een eerlijk antwoord als mijn adviezen niet werken.

Bij de Ligier Experience Store in Doesburg hebben wij onlangs een groot aantal gebruikte auto’s ingekocht. Deze occasions moeten natuurlijk verkocht worden en wij hebben daarvoor een mooie, nieuwe website gemaakt met de volgende URL: experiencestoredoesburg.nl.

Niemand kent je website als je geen grote landelijke dealer bent.

Het probleem van een nieuwe website is, dat niemand die site kent. Hoe krijg je potentiële kopers zo ver om de website te bezoeken en om conversies te maken? Als klein autobedrijf lukt dat niet zomaar, en ben je ‘verplicht’ om te adverteren op de portalen. Dat is niet erg, zolang het maar wat oplevert!

Via Marktplaats krijg ik de meeste kansen, de meeste leads en de meeste belletjes. Het is geweldig om te ervaren dat wat ik schrijf, in de praktijk ook zo is. Hoe communiceer je het beste met die Marktplaats klant? Uiteraard via het Messaging Center van Marktplaats, maar wij gebruiken voor alle leads ook een managementsysteem, Walcu CRM.

De verkoper moet in zijn omgeving blijven werken

Ik wil namelijk dat de verkoopafdeling in zijn eigen digitale omgeving blijft werken met de tools die wij hebben, zoals ik me ook besef dat de koper in zijn eigen omgeving wil blijven communiceren, veelal dus via het Messaging Center op de Marktplaats-app.

Nu heeft Marktplaats een speciale API gemaakt, die lead managementsystemen zoals LMS van Louwman & Parqui, LEF van UnameIT, Websolve en Walcu in staat stellen om een naadloze connectie te maken met de omgeving van de verkoper EN de omgeving van de koper. Het LMS van Louwman & Parqui heeft geholpen bij deze ontwikkeling om te bouwen op de bestaande functionaliteiten en om duidelijk te maken waarom dit voor verkopers belangrijk is.

Voorbeelden

Je ziet in de voorbeelden dat Marktplaats-leads, messaging leads zijn. Dat zijn korte berichten waarop je als verkoper met een kort bericht kunt antwoorden. Doe je dit met een e-mail, wat formeler is, dan stuur je vaak een handtekening met logo’s mee, waardoor de ervaring voor de Marktplaats-gebruiker slecht is.

Door de koppeling te maken in het lead managementsysteem, zoals in dit voorbeeld LMS, behoort die slechte ervaring tot het verleden. De consument krijgt sneller, beter en meer contact met de verkoper en de verkoper kan in zijn eigen omgeving op de beste manier de leads van Marktplaats opvolgen.

Bij alle lead managementsystemen wordt op dit moment hard gewerkt om deze essentiële interface, zo’n ‘two-way connection’, te maken. Zo kunnen wij nog succesvoller met Marktplaats-leads aan de gang!

Lees ook

22 augustus 2024

Waarom zijn grotere dealerholdings altijd onderbemand?

15 augustus 2024

De eerste orders via onze virtuele assistent Alice

8 augustus 2024

Holiday vibes

25 juli 2024

Help, ik heb geen nieuwe leads meer…