Waarom DTC Media wel adverteert op de eigen naam.

3 juli 2019, Paul

Waarom DTC Media adverteert op bedrijfsnaam:

Artikel wel of niet adverteren op de bedrijfsnaam van de dealer hebben we ook de marktleider in Google Adwords gevraagd wat hun mening en visie is. DTC legt graag uit waarom. (content van DTC Media 2019)

 

Waarom DTC Media adverteert op bedrijfsnaam:

Waar de organische weergave van de website in meta omschrijving overruled kan worden door Google, is dit niet het geval bij advertenties. Het eerste online visitekaartje van bijvoorbeeld Bochane staat 100% zo ingesteld zoals jij je bedrijf wilt profileren naar de potentiële klant.

Bij een organische weergave kan Google ook “sitelinks”/mini websites weergeven net als binnen Google Ads. Indien ze een bedrijfsnaam (+ vestigingsplaats) intypen dan weet je niet wat de behoefte is; lease, verkoop, werkplaatsafspraak of algemeen contact. Het voordeel binnen Google Ads is dat je zelf bepaalt welke sitelinks worden weergegeven. SEO/Organisch sitelinks worden altijd door Google gekozen. Je kunt in Google Search Console enkel aangeven welke sitelinks je niet terug wil zien in de zoekresultaten.

Daarnaast kun je de USP’s, Services, Modellen, prijsextensies, reviews en promotie extenies toevoegen en benadrukken in de advertentie om de klant, al voor de klik, te overtuigen dat men op het juiste adres is en zal een positieve invloed hebben op het conversieratio.

Je kunt A/B testen! Op de website wil je de conversieratio en klantbeleving zo optimaal mogelijk hebben. Dit wil je ook al in de stap ervoor realiseren, de klik naar de website. Er worden enorm veel A/B testen uitgevoerd op advertenties en landingspagina’s (vb. home of vestigingspagina) de resultaten hierin zijn dan ook uiteenlopen tussen beide advertenties. Dit impliceert dat de klik, alvorens men de website bezoekt, al zeker wel invloed heeft op de vervolgstappen van de bezoeker.

Ook kunnen concurrenten adverteren met het zoekwoord “bedrijfsnaam”. Indien het desbetreffende bedrijf niet meer aanwezig is en een concurrent de nummer 1 positie inneemt binnen Google (boven de organische resultaten), dan zal dit zeker een negatieve invloed hebben in website verkeer en leads.

Testen wijzen uit dat de combinatie tussen SEO en SEA voor branded zoekopdrachten altijd tot meer website bezoeken leiden. Soms zien we het 1 + 1 = 3 effect, maar soms ook 1 + 1 = 1,5. Omdat branded clicks vanuit advertising relatief goedkoop zijn gaan wij bijna altijd voor de combinatie tussen SEO en SEA. De SEO resultaten kunnen hierbij zowel bestaan uit de ‘standaard’ website resultaten als Google Mijn Bedrijf vermeldingen.

De opgesomde redenen waarom wij adverteren op bedrijfsnaam worden ook cijfermatig bevestigd. Uit onderzoek binnen een Google Ads account blijkt namelijk dat:

    • 125% hogere CTR binnen Google Ads op zoekwoord “bedrijfsnaam” alsook combinatie “bedrijfsnaam” met vestigingsplaats t.o.v. Organisch
    • 90% hogere CTR binnen Google Ads op exact zoekword “bedrijfsnaam” t.o.v. Organisch
    • 12,3% hoger conversieratio op exact zoekwoord “bedrijfsnaam” binnen Google Ads t.o.v. Organisch (op homepage)

In het kort de voordelen van adverteren op bedrijfsnaam middels Google Ads:

  • 100% controle op content
  • 100% inzicht in je data
  • A/B testing zorgt voor snellere optimalisatie van resultaat
  • Hogere CTR
  • Hogere Conversieratio
  • Beantwoorden van alle verwachtte intenties
  • Géén ruimte voor concurrenten om een hogere positie in te nemen