Waarom je wel moet investeren en de tijd moet nemen!
15 februari 2024, PaulWij zijn alweer twee weken terug van de NADA, en veel mensen vragen mij of het de moeite waard is om zoveel tijd, energie en dus geld te investeren in zo’n evenement. Mijn antwoord is altijd hetzelfde: ja! Wil je als ondernemer, als werknemer en ook als bedrijf groeien, dan moet je soms even afstand nemen. En het is dan waardevol om wat anders te horen dan de verhalen die je al kent. Het kan zomaar gebeuren dat je met een heel ander idee, andere visie of mindset terugkomt, terwijl die nieuwe inzichten niet eens zijn behandeld op de conferentie zelf.
Keerzijde
De keerzijde van de NADA-trip is dat zo’n reis van een week best lang is. Het verklaart waarom onze #DCDW Events in april altijd het beste worden bezocht. Ik geef daar mijn samenvatting van alle nieuwe ontwikkelingen, inzichten en software-oplossingen. Niet dat mijn mening zaligmakend is, iedereen heeft andere issues en oplossingen in gedachte, maar wat ik van de NADA meeneem, geeft wel richting en hopelijk ook weer inspiratie.
Geen tijd is een excuus
Ik vind het dus best lastig dat collega’s onder het mom van de ‘agenda’, ‘de drukte’ of ‘er kwam iets tussen’ niet een dag willen investeren in onze DCDW Events om beter te worden. De bijeenkomsten zijn juist bedoeld om samen de online automotive beter maken!
De aankomende editie is vooral belangrijk voor iedereen die graag meer wil weten over hoe je naar je gebruikte autovoorraad kunt kijken. Wij weten allemaal dat een auto zo’n 90 dagen staat. Met een rentepercentage van boven de 6% is dat simpelweg te lang. In de VS vindt men 30 dagen al niet kunnen en doet men er alles aan om het aantal dagen te verlagen.
Jasen Rice
Onze keynote speaker Jasen Rice is gespecialiseerd in stadagen. Met zijn bedrijf Lotpop, wat staat voor ‘lot party’, maakt Jasen een feestje van je showroom. Op de NADA gaf hij een fantastische presentatie over hoe je je voorraad meet, controleert en aanpast op basis van je vierweekse gemiddelde. Jasen had het in zijn presentatie over het doorbloeden van voorraadauto’s in de stalijst: van de ene 14 dagenbucket naar de andere. Oftewel, in normaal Nederlands, Jasen praatte over KPI’s die niemand nog in de Benelux überhaupt heeft gemeten en of waarvan het bestaan bekend is.
Naast Jasen en mijn presentaties over de laatste ontwikkelingen vanuit de NADA, komt ook Dave Stevenson van Rhino! Rhino is een Engels en sinds kort ook een Europese automotive marketingbureau, voornamelijk gespecialiseerd in offline events (de zogenaamde VIP-evenementen). Hij vertelt onder meer over de transitie van online naar offline, in plaats van andersom! Lee Higgins en Jeroen Boeve
Deelname aan de #DCDW Events op 16 april in Antwerpen en 17 april in Almere is dankzij onze partners gratis voor medewerkers van dealers, autobedrijven, leasemaatschappijen en importeurs!
Aanmelden voor Antwerpen – 16 april
Aanmelden voor Almere – 17 april