Zijn er meer mensen op zoek naar een cabrio met mooi weer?

Heeft het weer invloed op het zoekgedrag online?

cabrio 1

De afgelopen weken(juni) waren uitzonderlijk goed qua weer! Zonnetje, blauwe lucht, je zou bijna gaan denken aan een cabrio….Echter is de consument wel in de markt voor een cabrio met dit weer? We hebben bij Marktplaats even een deepdive gedaan in de data en wat blijkt…het weer heeft inderdaad zeer veel invloed op het zoekgedrag van mensen op dit type auto!

leads

Meer bezichtigingen

Ten eerste zijn er aanmerkelijk meer mensen aan het ‘kijken’ naar cabrio’s. Nu weet ik dat je niets hebt aan kijkers, maar dat je alleen geintresseerd bent in kopers, alleen in elke marketing funnel, heb je eerst een aanleiding nog, het weer, om daarna van kijkers, prospects en uiteindelijk kopers te maken. Je ziet in onderstaande grafiek heel duidelijk dat zo gauw het weer omslaat en zonnig wordt dit voor veel mensen een aanleiding is om te kijken, te dagdromen naar een mooie cabrio! Meest bekeken cabrio’s? De Porsche 911

Meer leads ook?

Als je meer kopers wilt, dan heb je eerst meer kijkers nodig, die kwamen door het weer als aanleiding, als aanjager kijken op Marktplaats naar cabrio’s. Maar hebben die ook geresulteerd in meer leads, en dus meer kopers? Het antwoord is ja! Bij mooi weer heb je zowel meer kijkers, alsmede meer leads die uiteindelijk resulteren in meer sales. Het toegenomen volume in leads is niet zo hoog dan het volume in kijkers, maar desondanks wel significant meer dan op een normale dag, zonder een strakke blauwe lucht! Het loont dus om met mooi weer, direct je cabrio’s op voorraad meer aandacht te geven op bijvoorbeeld Marktplaats want er zijn aantoonbaar meer kijkers die kopers kunnen worden!

Over Paul de Vries

Paul de Vries is tegenwoordig Key Automotive Spokesperson bij eBay(Marktplaats) nadat hij Nieuweautokopen.nl in 2015 verkocht aan eBay. Paul is founder en CEO van de #DCDW Academy en presentator van de #DCDW Podcast. Tevens is hij een veel gevraagd spreker op het gebied van de online automotive bij dealers en importeurs.  Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, dat gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: DCDW.nl.

Podcast Paul

Lees ook

22 augustus 2024

Waarom zijn grotere dealerholdings altijd onderbemand?

15 augustus 2024

De eerste orders via onze virtuele assistent Alice

8 augustus 2024

Holiday vibes

25 juli 2024

Help, ik heb geen nieuwe leads meer…