1ste dag van de Digital Dealer Conference: Paragondirect
19 september 2017, PaulParagon Direct, de dealer die de strijd aan wil gaan met Amazon
Onlangs schreef ik over Brian Benstock en zijn visie om de sales van zijn dealerbedrijf te verdubbelen, ongeacht wat de markt doet in New York of in de VS. Waarom? Hij weet dat Amazon, Google en of Facebook zich zullen gaan richten op de automarkt en hij wil met het beste product voorbereid zijn op die strijd. Leuke visie natuurlijk, maar inmiddels heeft hij zijn plannen omgezet in daden…….Op de eerste dag van de Digital Dealer Conference in Las Vegas was hij zelfs key-note speaker.
Paragon direct
Paragon Direct is de internetwinkel van deze uiterst succesvolle Honda-dealer uit Queens, New York. De nummer 1 in gebruikte Honda’s in Amerika en de nummer 3 in nieuwe Honda’s, alles vanuit één vestiging, zonder al te veel onroerend goed. De doorlooptijd moet dus goed zijn, echter die blijkt niet goed genoeg. Brian wil verdubbelen in twee jaar, door niet de winkel twee keer zo groot te maken, maar door Paragon Honda naar de mensen te brengen. Ook Amazon, de grootste retailer in Amerika, brengt het product naar de consument. Alle andere retailers, zoals Target, laat de mensen naar hen toekomen. Wie o wie is op dit moment aan de winnende hand?
Wat doet Paragon Direct precies? Twee dingen: het verkopen van service en onderhoud aan huis en het verkopen van nieuwe en gebruikte Honda’s online. Dat laatste zou in theorie binnen één minuut moet kunnen. Men gaat er vanuit dat de dealer 24 uur open zou moeten zijn, zeker gezien het feit dat onderhoud voor veel mensen iets is waar ze op moeten wachten. En wachten moet je toch, zeker in New York dat steevast gebukt gaat onder drukte in het verkeer. Daarom wil Paragon de auto’s ’s nachts wel ophalen voor onderhoud, als de klant de auto toch niet nodig heeft. Dit doen ze met een Uber-achtige app, de echt ontzettend goed werkt!
In de statistieken kun je zien (excuses voor de slechte foto) dat de YoY van Honda USA niet zo sterk stijgt als die van Paragon. Daarnaast wil men graag direct een auto online kunnen kopen, met daadwerkelijk een ‘Buy me now’-button. En inderdaad, als je weet wat je wilt, en je skipt alle andere zaken, zoals financiering, extra opties, garanties enzovoort, dan kan het. Het verhaal van Paragon is de meest succesvolle executie van een dealer om nieuwe auto’s online te verkopen die ik heb gezien.
En verder?
Van de andere presentaties op de conferentie waren er drie goed. Uiteraard veel data die we reeds kennen, zoals de cijfers dat de gemiddelde koper nog maar 1,2 dealerbedrijven bezoekt en dat van de 4000 kopers die zijn ondervraagd, slechts 17 kopers aangeven het koopproces prettig gevonden te hebben. Verder kwamen er niet echt veel nieuwe zaken aan het licht, al waren dit wel leuke stats:
- Bij de verkoop van een nieuwe auto duurt het gemiddeld 42 dagen voordat de lead converteert naar een sale
- 50% van de leads koopt een auto van een ander merk, dan het merk waarvoor in eerste instantie informatie was aangevraagd
- 40% van de leads voor een nieuwe auto, koopt uiteindelijk een gebruikte auto
Over Paul de Vries
Paul de Vries is tegenwoordig Key Automotive Spokesperson bij eBay(Marktplaats) nadat hij Nieuweautokopen.nl in 2015 verkocht aan eBay. Paul is founder en CEO van de #DCDW Academy en presentator van de #DCDW Podcast. Tevens is hij een veel gevraagd spreker op het gebied van de online automotive bij dealers en importeurs. Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, dat gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: DCDW.nl.