Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Een overweldigende meerderheid van de Amerikaanse kiezers koos deze week voor president Donald Trump. Dat is wellicht voor ons Europeanen een vreemde keus, maar voor heel veel Amerikanen duidelijk niet. Kijk, ik hang in het politieke spectrum duidelijk naar rechts, maar ik zal ook nooit op de persoon Donald Trump kunnen stemmen. Echter, voor de meeste van mijn vrienden en partners in Amerika is dat anders. Zij zien in hem iemand die ‘eettafel-problemen’ van de burger ziet, signaleert en oplossingen aandraagt, of deze nu in de praktijk nu helpen of niet.
Over enkele weken zijn wij opnieuw gastheer van onze #DCDW Events, dit keer in Antwerpen en Almere. Meer dan tien jaar geleden organiseerden wij ons eerste #DCDW-evenement, uiteraard bij Van der Valk in Almere. Onze missie is sindsdien onveranderd gebleven: samen de online automotive beter maken! En die missie ontstond met een duidelijke reden. Bij Nieuweautokopen.nl leverden wij destijds gekwalificeerde leads aan dealers. Pas wanneer een dealer naar aanleiding van onze lead een auto verkocht, werden wij betaald. Er was dus een reden om dealers te helpen in de leadopvolging.
Ik was onlangs op het marketing evenement van Automotive Magazine in Rotterdam. Ik ben wel vaker op evenementen, maar deze bijeenkomst had in het bijzonder mijn interesse. Ik was eigenlijk wel nieuwsgierig naar de nieuwe marketingontwikkelingen in de automotive. Wellicht door de opmars van AI was ik misschien iets te enthousiast… Tuurlijk, de ontwikkelingen bij […]
Waarom je geen bulk leads moet sturen… Wat voor leads zei je? Bulk leads, oftewel een grote hoeveelheid leads die door de dealer opgevolgd moet worden, maar die allemaal op hetzelfde moment binnenkomen. Dat zijn bulk leads. Wat is er aan de hand? Afgelopen maand bezocht ik een importeur van een Europees merk in België, […]
De komende dagen ben ik aanwezig op de Digital Dealer Conference & Expo in Las Vegas. Ik weet het, het is geen straf om er te zijn, en dit keer ben ik zelfs voor de tweede keer spreker, op het hoofdpodium nog wel! Het is een enorme eer om in het hart van de online automotive te staan en hieraan bij te dragen.
Mijn presentatie gaat over het verkopen van onze brommobielen en citycars via TikTok, en waarom wij hebben gekozen voor een ‘online first, offline second’-ervaring. Deze aanpak is niet uit gemakzucht gekozen, maar omdat het de enige manier is om een nieuw dealerschap zoals Ligier Store Doesburg – Experience Center te starten zonder bestaande klantenbasis, historie of iets dergelijks. Online kun je potentiële klanten immers ‘makkelijker’ vinden en aantrekken.
Bij de Ligier Store Doesburg – Experience Center is ons motto ‘Online first, offline second’! Dit betekent dat we ons er bewust van zijn, vooral als nieuwe dealer zonder database, klantenbestand of historie, dat we iedere nieuwe klant actief moeten zoeken. Dit doen we volledig online! We zetten online marketing in via Google Ads, TikTok Ads, portalen zoals Marktplaats en nog veel meer. We moeten wel; eerst online actief zijn om überhaupt offline een kans te krijgen.
Ik heb niet altijd gelijk als het om het opvolgen van online leads. Er zijn verschillende manieren en verschillende denkwijzen die succesvol kunnen zijn bij het opvolgen van leads. Zeker in de afgelopen jaren, waarin de vraag groter was dan het aanbod, kon je met vrijwel elke aanpak auto’s verkopen.
Er zijn maar weinig URL-clicks zo waardevol als de doorklik vanuit een portal. Het is daarom opvallend dat alleen Marktplaats en Autotrack bezoekers de mogelijkheid bieden om vanaf de VDP-pagina direct door te klikken naar de website van de adverteerder. Bij AutoScout24 bestaat de mogelijkheid wel, maar is deze verstopt op de bedrijvenpagina. Bij ViaBOVAG ontbreekt de doorklik mogelijkheid volledig. (zie reactie ViaBOVAG waarom verderop in dit artikel)
Je kunt alleen offline winnen, als je online eerst wint! Als Ligier-dealer en eigenaar van Ligier Store Doesburg – Experience Center kan ik uit eigen ervaring zeggen: als je online niet wint, zul je offline nooit succesvol zijn. Onze focus op een volledig digitale verkoopstrategie heeft ons naar de top geholpen, met maar liefst 90% […]
Afgelopen zaterdag was niet mijn beste dag; ik had een wat lastige start… 😬. De hele week werd ik geplaagd door een vervelende jichtaanval, en op zaterdag was het zo erg dat ik nauwelijks kon lopen. Dus belde ik Gerard om te zeggen dat ik helaas niet kon komen helpen bij de Ligier Store Doesburg – Experience Center Echter, na een paar uur op de bank zitten begon ik me toch wat beter te voelen. En laten we eerlijk zijn: op een zaterdagochtend op de bank zitten is niet bepaald spannend, dus besloot ik alsnog naar de winkel te gaan.