Blog: 70% van je bezoekers, zijn ‘stealth’ bezoekers!

13 november 2013, Paul

30% van de bezoekers meldt zich, 70% dus niet….

En wat bedoelen we hier nu mee? In de ZMOT, een topic wat wij al vaker hebben omschreven is de potentiële klant aan het shoppen voor een nieuwe auto. Maar liefst 18+ verschillende (online)bronnen onderzoekt deze potentiële klant, voordat deze 1.7 dealers bezoekt in Nederland.

leads

Nu hebben wij al vaak besproken waarom het zo belangrijk is waarom je goed gevonden moet worden in al die 18+ bronnen die de potentiële klant bezoekt, en dat moet dan resulteren in een telefoonlead (ja, iemand die belt is gewoon ook een lead) of een e-mail lead. Echter 70% van de potentiële klanten gebruikt het internet om stealth te blijven. Ze zullen zich dus niet kenbaar maken via een e-mail of telefoonlead, maar gewoon binnenwandelen.

Je kunt dus prima meten of je bezoekers op jouw website, of welke website dan ook waar je occasions en nieuwe auto voorraad staan op het aantal leads, maar leads zijn slechts 30% van het verhaal….Neem je ook de bezochte pagina’s mee per VDP (Vehicle Detail Page) dan pak je ook je ook de onzichtbare 70% mee. Onderzoek leert namelijk dat een verschil van 11 méér bezochte VDP’s een 44% snellere doorlooptijd heeft van die desbetreffende auto’s.

Dus neem jij alleen de Cost per lead mee? Of gaan we concreet, gedocumenteerd de juiste waardes meenemen?