Doet u uw remarketing wel op de juiste wijze

22 juli 2015, Paul

Remarketing is een goede investering, maar…..

Alles over het kopen van een auto in Duitsland

Remarketing met behulp van Google Adwords is voor veel dealers een goede investering. Met Adwords kunnen dealers hun (actie-)websites promoten. Het komt erop neer dat je Google geld betaalt en daar relevante informatie voor terugkrijgt. Bezoekers van je website die niet direct converteren (door middel van een aanmelding of offerteaanvraag bijvoorbeeld) raak je makkelijk kwijt. Remarketing via Adwords is dus een goede oplossing. Elke bezoeker krijgt een code (cookie) mee in zijn browser en daarna wordt hij ‘achtervolgd’ op andere websites (via het Google platform). Daar krijgt de klant dan consequent uw banner te zien, natuurlijk om de bezoeker te bewegen terug te gaan naar uw website. Als het gaat om ‘waar voor uw geld’ is dit een goede investering.

Bij iedereen een cookie
De vraag is wel of je iedereen zo’n cookie mee wilt geven, of juist enkelen? Een voorbeeld: iemand die via Adwords op je actiepagina landt en slechts twee seconden op de homepage blijft voordat hij wegklikt, is dat wel de bezoeker die je wilt achtervolgen met je boodschap, ondanks de relatief lage investering? Of kijk je verder en dient de bezoeker minimaal vier seconden op de site te zijn geweest, tot de pagina helemaal geladen is, of tot hij minimaal twee pagina’s heeft bezocht? Wat je zelfs kunt doen is voor die bezoekers een algemene boodschap opstellen, die je presenteert aan bezoekers die de intentie hadden om een offerteaanvraag te doen en hieraan zijn begonnen, maar het proces niet hebben afgemaakt.

Conclusie
Adwords is toch iets om over na te denken, want een budget daarvoor gaat meestal snel op. Ook in remarketing, waarbij de vraag is of je je richt op de juiste bezoekers die je graag terug wilt hebben, of blijf je met hagel schieten? Toegegeven, branding zou een reden kunnen zijn, echter zelf zou ik als dealer meer leadgericht willen werken.