Blog: Heeft uw dealerwebsite wel bouwjaren?

19 maart 2014, Paul

Bouwjaren en je website, tja daar moet je ff over nadenken…..

websites en bouwjaren

En wat bedoel ik daar nu mee? Het valt op dat de meeste dealerwebsites best wel actueel zijn. Nu zit in de term ‘best wel’ al een gevaar, want het moet uiteraard altijd actueel zijn. Echter ook onze websites zijn op teksten en zaken wel eens oud, niet meer actueel en door alle dagelijkse beslommeringen vergeet je wel eens de minder belangrijkere zaken. Echter op de laatste NADA2014 werd ik wakker geschud door één van de vele presentaties….

Bouwjaren en websites
Immers daar vertelde iemand waarom bouw je je dealerwebsite niet op in bouwjaren? Want ja, die modellen veranderen wel, nu bijvoorbeeld met de nieuwe Nissan Qashqai met alle nieuwe mogelijkheden, maar die van 2013, blijft de komende 13 jaar nog wel in je showroom als gebruikt en in je werkplaats terugkomen…Dus waarom zou je die content overschrijven? Waarom niet gewoon opnieuw schrijven en de website van 2013 voor 2013 laten, en nieuwe content schrijven voor 2014? Ja veel werk hoor ik u al denken…maar SEO technisch een killer, want elk jaar wordt je website beter, met meer content en met goede links van het modeljaar Nissan Qshqai 2011 naar de gebruikte voorraad en service planner.

Recalls
En daarmee kun/moet je ook voor elke recall gewoon een aparte pagina aanmaken, geen nieuwsbericht, maar een content pagina, waar jij als dealer uitlegt waarom die recall nodig is, van wanneer tot wanneer en dat je een afspraak kan maken. Is de termijn verlopen, pas je de tekst aan in de verleden tijd en ben je met 12 maanden werkelijk de enige naast RADAR etc die wat vertelt over die recall. te ver gedacht? In die ZMOT wint diegene die het slimst met de mogelijkheden en tijd/energie omgaat, niet diegene met het meeste marketingbudget.