Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Veel goede ideeën zijn vaak simpel en dat is met Calldrip niet anders. In deze zesdelige serie over Calldrip wil ik het hebben over de kern, de Rapid Response Tool. Veel goede ideeën zijn vaak simpel en dat is met Calldrip niet anders. Leads, en dan met name online leads, dienen opgevolgd te worden. Het liefst […]
In deze zesdelige serie wil ik uitleggen, waarom Calldrip zo’n waanzinnige add on is voor de vele honderden dealerbedrijven en importeurs in Nederland, België en Duitsland mee werken. Calldrip is een Amerikaanse Rapid Response Tool, die het voor de verkoper mogelijk maakt om binnen 60 seconden effectief de online lead op te volgen met een […]
Bij heel veel dealers(Aziatische merken) die ik de laatste maanden tegenkom of spreek, is een nieuwe trend aan het ontstaan: de leadverdeler. Dat is iemand, die aan de hand van de online lead kan zien of de lead interessant is. De verdeler bepaalt naar wie die lead moet worden doorgestuurd. In mijn ogen is het […]
Geen prijsverhogingen te zien vanaf 1 juli 2022 in verband met de aangepaste garanties Op 1 juli was het zover, de garantie voor gebruikte auto’s ging van zes maanden naar een termijn van twaalf maanden. Onder leiding van onder andere de BOVAG waren alle autobedrijven en merkdealers voorbereid op de verantwoordelijkheden die een verdubbeling van […]
Nina Schotpoort, een van de bekendste Nederlandse TikTokkers, zal haar bezoek aan de showroom van Ligier Store Doesburg niet snel vergeten. Ze viel er als een blok voor de nieuwe Ligier JS60L Sport Ultimate. De JS60L is een veilige, zuinige en vooral sportieve brommobiel met de looks die passen bij een topmodel. Logisch dus dat Nina, ambassadeur […]
Je kent het wel: je wil naar een dealervestiging om een auto te bekijken maar weet het precieze adres niet. Vervolgens typ je enkel de locatie en de naam van de vestiging op Apple Maps in (ook wel Apple Kaarten genoemd), bijvoorbeeld “Ligier Doesburg” maar krijg je geen resultaten. Dat betekent dat de vestiging haar […]
De komende maanden worden belangrijk in de online automotive! Op 1 juli 2023 stopt Google Universal Analytics en stapt Google over op hun nieuwe GA4-platform. Een nieuw platform dat al live is, en de nodige aanpassingen nodig heeft om je autobedrijf, dealervestiging of importeur op de juiste wijze te laten werken. De komende maanden worden […]
Zo’n 8 jaar geleden, maandagochtend op de laatste dag van de NADA was er nog één workshop. Een workshop van Google, en daarom al interessant dacht ik. Ik was zeker niet de enige, maar normaliter waren er 100+ mensen in zo’n NADA workshop en nu slechts 15….je weet wel, het is een maandagochtend. In deze […]
Onlangs heb ik wat extra avontuur aan mijn toch al niet saaie leven toegevoegd: ik ben een dealerschap in brommobielen van de merken Ligier en Microcar begonnen in het stad(je) Doesburg, vlakbij mijn huis op de Veluwe. Het starten van het dealerschap is misschien wel het makkelijkste. Je huurt een pand, je knapt het op […]
Hoe krijg je nu aandacht van de (online)klant? En ik heb bewust ‘online’ tussen haakjes gezet. Immers, zijn wij niet allemaal een online klant? Veel onderzoekers van gerenommeerde partijen zullen het u de komende maanden vertellen: de online autokoper komt eraan. Verschil tussen theorie en praktijk Nu geloof ik niet dat het online verkopen van […]