Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

De consument zit niet op gedifferentieerde prijzen te wachten!
15 januari 2019

De consument zit niet op gedifferentieerde prijzen te wachten!

Gedifferentieerde prijzen lossen het probleem voor de consument niet op Door de komst van ViaBovag.nl is de discussie weer opgelaaid over de prijzen die autobedrijven online laten zien. De overheid heeft duidelijk gesteld dat de vraagprijs en dus ook de onlineprijs inclusief alle niet vermijdbare kosten moet zijn. Dit lijkt eenvoudig toe te passen, maar […]

Lees verder
Digital Retailing: nieuw woord, oude gedachte
14 januari 2019

Digital Retailing: nieuw woord, oude gedachte

Het nieuwe Buzz woord De tweede dag van de automotive bijeenkomst Kain, Friends and Clients, ging voornamelijk over het nieuwe Buzz woord voor de komende 12 maanden: Digital Retailing. Voor wie het niets zegt, het gaat om het mogelijk te maken een nieuwe of gebruikte auto online te kopen. Carvana wordt vaak genoemd als het […]

Lees verder
Google meet nu ook de instore visits in Google Analytics!
27 december 2018

Google meet nu ook de instore visits in Google Analytics!

Eerste dag van het Kain Event in Kentucky De eerste dag van de bijeenkomst van David Kain in Lexington, Kentucky was een boeiende, zeer volle dag. Hoewel het evenement pas om 12:30 uur begon, vloog je van presentatie naar presentatie. Ik wil er twee uitlichten: de workshop over de nieuwe inzichten bij Google en die […]

Lees verder
Dan Cummings Top 10 Chevrolet dealer in de VS in een dorp van 9400inwoners!
13 december 2018

Dan Cummings Top 10 Chevrolet dealer in de VS in een dorp van 9400inwoners!

Het succesverhaal van Dan Cummings Ik ben momenteel in Kentucky, de Verenigde Staten, om een presentatie te geven op een bijeenkomst georganiseerd door David Kain, het gaat om de veertiende editie van de jaarlijkse Kain Auto Clients & Friends Workshop. Natuurlijk is er tussen de officiële bijeenkomsten door voldoende ruimte om de zinnen te verzetten. […]

Lees verder
Waarom snel opvolgen de norm is!
9 december 2018

Waarom snel opvolgen de norm is!

Snel opvolgen anno 2019 van online leads is cruciaal voor de eerste conversie! In een wereld waar internet en smartphones dominant zijn, maakt snelheid het verschil tussen een geslaagde en een gemiste conversie. In 2018 is de dienstverlening van #DCDW enorm gegroeid. Een van de pijlers onder deze groei is ons product Calldrip. Diverse importeurs, […]

Lees verder
Verschil tussen actieve en passieve leads in de automotive!
30 november 2018

Verschil tussen actieve en passieve leads in de automotive!

Waarom autoverkopers GEEN passieve leads moeten oppakken De snelste manier om verkoopadviseurs over de kling te jagen, is door ze passieve leads op te laten volgen. Passieve leads hebben nergens om gevraagd. Een passieve lead veranderen in een actieve lead die resulteert in een sale, komt voor de meeste verkopers neer op een driepuntsschot op […]

Lees verder
Er dient een verschil te zijn in je mobiele en desktop versie!
22 november 2018

Er dient een verschil te zijn in je mobiele en desktop versie!

Traditionele chatfunctie? Liever niet op een smartphone In dit voorbeeld, zie je op de mobiele website zowel een whatsapp functie als een Messenger functie! Merkdealers en onafhankelijke autobedrijven investeren veel geld in hun website. Terecht, want de website is de centrale hub van de meeste marketingactiviteiten die een autobedrijf onderneemt. Van Google AdWords tot het […]

Lees verder
29 oktober 2018

Hoe om te gaan met “waardeloze” “biedingen’ via marktplaats?

Reageren op ‘slechte’ biedingen: van irritatie naar leadgeneratie Een van de meeste gehoorde klachten die ik hoor in het veld, betreft de kwaliteit van leads. Dat geldt in het bijzonder voor potentiële klanten die bieden via Marktplaats.nl. Hoe dat komt? Marktplaats.nl is het grootste handelsplatform van Nederland. Auto’s zijn een belangrijk onderdeel van het aanbod, […]

Lees verder
Een standaard rapportage in Google Analytics voor autodealers
15 oktober 2018

Een standaard rapportage in Google Analytics voor autodealers

Als je niet minimaal 3 verschillende doelen in Google Analytics meet, meet je niets! Google Analytics is zeer belangrijk voor dealers en marketeers in de automotive. Dankzij Google Analytics krijg je inzicht in de herkomst van bezoekers aan je virtuele showroom en kun je zien welke marketinginvesteringen voor dat bezoek hebben gezorgd. Nu ben ik […]

Lees verder
1 oktober 2018

Online contact klanten: autoportals scoren matig, dealerwebsites net aan voldoende

Valse start van dialoog na afgeven lead Online contact klanten: autoportals scoren matig, dealerwebsites net aan voldoende Een lead is het startpunt van de dialoog die uiteindelijk moet leiden tot een sale. Veel eenvoudiger dan dit is het leadproces niet samen te vatten. “Een goed begin is cruciaal”, zegt Paul de Vries, die daarom een […]

Lees verder
VorigeVolgende