Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Leads alleen zeggen helemaal niets….. De juiste informatie kan veel zeggen over de kwaliteit van marketingcampagnes bij autobedrijven. Het resultaat van de investering is vaak zwart of wit. Google Analytics geldt op zich als een goeie scheidsrechter die kan laten zien of iets wel of niet werkt. Maar het is ook meteen een gevaarlijke als […]
Cars.com biedt meer zekerheid aan autokopers In Amerika hebben we net als hier een aantal grote autoportals. Autotrader.com en Cars.com zijn belangrijke spelers die de markt zeer nauwkeurig volgen. Cars.com heeft onlangs een nieuwe feature aangekondigd om kopers meer zekerheid te bieden. Zekerheid of het ontbreken daarvan, is een topic gebleken waar veel kopers mee […]
Nieuw onderzoek leert dat we wellicht verkeer naar de verkeerde landingspagina leiden SRP = Search Result Page of te wel de zoekresultaten bij je website of een portal VDP = Vehicle Detail Page of te wel de product pagina van een desbetreffende auto Veel autobedrijven die adverteren op sites als Marktplaats, Gaspedaal en Google laten […]
Wil de klant nu wel of niet echte transparantie? Vorige week lanceerde Autoscout24 de prijsvergelijker. Een instrument wat per auto bekijkt hoe de prijs zich verhoudt met de concurrentie en daar een kwalificatie aanhangt. Deze kwalificatie kan gaan van een Topaanbod tot aan geen info. Echter is dit de juiste wijze om transparantie te bieden […]
Weet u wie en waarom ze u bellen? Uit onderzoek blijkt dat steeds meer websitebezoek vanaf de mobiele telefoon afkomstig is. Daarmee neemt ook het aantal telefonische leads dat autobedrijven ontvangen toe. Veel autobedrijven blijken de telefonische lead niet optimaal te benutten. De nieuwe dienst #DCDW Call Track Manager zorgt voor structuur en adequate opvolging […]
Call Tracking voor autobedrijven in de tweede fase beland! #DCDW heeft samen met zijn partner Adcalls de functionaliteiten verder uitgebreid voor Call Tracking. Call Tracking is al gemeengoed bij Marktplaats, maar nu zijn er steeds meer dealer en autobedrijven die kiezen om Call Tracking in te zetten voor al hun marketing kanalen. Bijvoorbeeld om speciale […]
DM leads zijn een geschenk en vloek tegelijk voor de autoverkoper van 2017 Leads uit Direct Mailings, de zogenaamde passieve leads, zijn voor veel verkopers in de automotive een moeilijk hoofdstuk. Dat snap ik. De meeste verkopers hebben teveel bijtaken en daardoor ontbreekt het hen aan tijd om zich consequent te kunnen focussen op dit […]
Begin met het uitleggen van het waarom, en niet wat je doet. Apple’s iPod werd succesvol doordat Apple vertelde dat je duizend favoriete nummers in je achterzak had, in plaats van te zeggen dat het een nieuwe MP3-speler was. Dit is een audioversie van de presentatie van Sieger Veenhoven van DTC MEdia op de #DCDW2017. […]
Het aantal telefonische contactmomenten is binnen de automotive vele malen hoger dan het aantal webconversies, dus je moet vooral niet alleen op webconversies sturen, want dan zul je leads missen. Dit is een audioversie van de presentatie van Jeffrey Verhoek van Adcalls op de #DCDW2017. “Mijn naam is Jeffrey Verhoek en ik ben een van […]
Hoe kan een dealer in een gemeenschap van 800 mensen bij de top100 Ford dealers horen in de VS? In de VS zijn meer dan 3000 Ford-dealers, grote en minder grote bedrijven. Behoor je tot de Top 100, dan ben je een serieuze speler. Preston Ford is zo’n bedrijf, staat al enkele jaren in die […]