Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Nieuweautokopen.nl stopt nu echt….of toch niet? Vandaag is het 15 januari en dat betekent dat het precies drie jaar geleden is dat ik mijn bedrijf Nieuweautokopen.nl aan eBay, en dus aan Marktplaats, verkocht. Tot aan de overname was het een turbulente reis met dalen en een paar kleine pieken en met de overname kwam aan […]
Messenger van Facebook is het nieuwe email Facebook is bij iedereen wel bekend en de meesten van ons zullen ook de berichtenservice van Facebook, Messenger, al wel eens gebruikt hebben. Op de desktop nog als onderdeel van de website, maar op de smartphone heeft Messenger zijn eigen app. En met de wetenschap dat meer dan […]
Samenvatting van dag 2 en 3 van #kain2017 Onlangs ben ik op een evenement geweest van David Kain in Amerika. Ik mocht op de tweede dag van het congres spreken over mijn reis van kelder naar eBay. Oftewel ik heb verteld over de weg die wij hebben afgelegd om succesvol te worden en te blijven. […]
Volg je een Marktplaats-lead op een andere manier op dan een eigen lead? We weten allemaal dat een post op LinkedIn een andere moet zijn dan een stuk op Facebook. Tenminste, daar ga ik vanuit. Nog zo’n voorbeeld: als je een typisch mannenproduct wilt verkopen, kies je dan voor een commercial op RTL8, op RTL4 […]
Geef je beste leads alleen aan je beste verkopers Op het moment dat ik dit schrijf heb ik net de eerste dag van de #kain2017 conferentie in Lexington Kentucky in de Verenigde Staten achter de rug. De eerste dag is altijd zo’n dag waarop je vecht tegen je slaap vanwege het tijdsverschil, terwijl je wel […]
Systemen zoals LEF, Websolve en Automanager geven duidelijkheid voor diegene die het wensen! Er is tegenwoordig een aantal goede Internet Lead Management Systemen (ILMS) beschikbaar voor autodealers en autobedrijven. Ik noem een LEF, Automanager en Websolve. Dit zijn andere systemen dan de zogenaamde leadhubs, die niet meer dan gestructureerde inboxen zijn van leads. De genoemde […]
Leads alleen zeggen helemaal niets….. De juiste informatie kan veel zeggen over de kwaliteit van marketingcampagnes bij autobedrijven. Het resultaat van de investering is vaak zwart of wit. Google Analytics geldt op zich als een goeie scheidsrechter die kan laten zien of iets wel of niet werkt. Maar het is ook meteen een gevaarlijke als […]
Cars.com biedt meer zekerheid aan autokopers In Amerika hebben we net als hier een aantal grote autoportals. Autotrader.com en Cars.com zijn belangrijke spelers die de markt zeer nauwkeurig volgen. Cars.com heeft onlangs een nieuwe feature aangekondigd om kopers meer zekerheid te bieden. Zekerheid of het ontbreken daarvan, is een topic gebleken waar veel kopers mee […]
Nieuw onderzoek leert dat we wellicht verkeer naar de verkeerde landingspagina leiden SRP = Search Result Page of te wel de zoekresultaten bij je website of een portal VDP = Vehicle Detail Page of te wel de product pagina van een desbetreffende auto Veel autobedrijven die adverteren op sites als Marktplaats, Gaspedaal en Google laten […]
Wil de klant nu wel of niet echte transparantie? Vorige week lanceerde Autoscout24 de prijsvergelijker. Een instrument wat per auto bekijkt hoe de prijs zich verhoudt met de concurrentie en daar een kwalificatie aanhangt. Deze kwalificatie kan gaan van een Topaanbod tot aan geen info. Echter is dit de juiste wijze om transparantie te bieden […]