Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Autoverkopers zijn geen marketeers! Veel taken van autoverkopers hebben vaak niets met het verkopen te maken! Administratie, aflevering, marketing allemaal zaken, die vaak afleiden van de hoofdtaak. Echter in veel autobedrijven kan het niet anders, dat begrijp ik, immers als je 2 verkopers hebt, dan mis je de schaal om het anders te willen doen. […]
4 soorten autoverkopers zijn er te onderscheiden, welke ben jij? Autoverkopers zijn een bijzonder soort verkopers. Immers je verkoopt een kapitaal goed, waarbij dit voor particulieren veelal de meest ‘dure’ investering is die ze in hun leven maken, naast hun huis. Is het voor de meeste zakelijke kopers, een van de vele zakelijke transacties die […]
De dealerwebsite is je belangrijkste showroom anno 2016! Anno 2016 is de dealerwebsite niet meer weg te denken in het marketing- en ontwikkelings budget van de gemiddelde dealer. De website is zeker geen kostenpost, maar een investering in je corebusiness. Immers zonder goede dealerwebsite besta je niet tegenwoordig. Echter zijn er simpele zaken waar je […]
Kan de king worden van de content en dus de informatie! In het online tijdperk is de dealer en de showroom niet meer de bron van informatie die het altijd was. Die tijd waarin je met je vader op zaterdag op pad ging om naar auto’s te kijken en de informatie te halen die je […]
Nieuweautokopen.nl bestaat vandaag 10 jaar! 1 december 2005 ging Nieuweautokopen.nl live als eerste echte online autowebwinkel in Nederland en sindsdien heeft het mijn zakelijke leven bepaald! En hoe? Ik kan niet beschrijven hoe trots ik mij vandaag voel! Immers toen het eerste persbericht uitkwam bij Automotive-online logen de kritieken er niet om….de conservatieve autobranche liet […]
Vrijwel niemand oriënteert zich nog in de showroom. Wanneer hij zijn functietitel noemde, had Tim Beeks vaak iets uit te leggen. Want wat is een leadverkoper? Gekoppeld aan de naam van het bedrijf waar hij werkt, de vestiging Tiel van VKV Groep, werd het al wat duidelijker: iets met leads en auto’s. Sinds 1 […]
Er zijn meer review websites die tot resultaat leiden! Ik spreek veel dealers over het belang van reviews in de ZMOT. Dat reviews belangrijk zijn anno 2016 daar zijn wij inmiddels wel van doordrongen. Echter mond tot mond reclame is en was altijd al belangrijk, echter offline verspreidt een bericht zich nu immers minder snel […]
‘Lead the way op de digitale snelweg’ Tijdens het afgelopen Automotive Dealerholdingseminar op 12 november, presenteert Paul de Vries, oprichter van Nieuweautokopen.nl, zijn eerste boek: ‘LEAD THE WAY op de digitale snelweg’, over online autoverkoop. Het boek is een bundeling van columns en blogs van de Vries, geïnspireerd op verhalen uit de Amerikaanse markt waar […]
Als je zelf niet overtuigd bent, verkoop je ook niet aan je klant! Ken je dat? Je krijgt een prijs mee van de verkoopleider voor de inruilauto en jij hebt er geen vertrouwen in. Het voorstel is niet iets waarvan je verwacht dat de klant mee instemt. Hoe ga je dan naar je klant? Vol vertrouwen? Vol […]
Voor de autokoper is internet een onmisbare bron geworden. Met dealerschappen van Citroën, Peugeot en Hyundai, een schadebedrijf en een universele garageformule is Visscher in autoland een serieuze speler. Qua omvang en aanpak. Jos van Helten vertelt als Internet- marketing- en verkoopadviseur over het online bedienen van klanten en de veranderende manier van werken bij […]