Blog pagina 5

Mis niks van de online automotive:

7 november 2019

5 redenen om als dealer(holding) of importeur met Calldrip te starten!

Direct telefooncontact met online leads: de positieve impact van Calldrip bij importeurs, dealers en dealerholdings in Nederland #DCDW is alweer twee jaar de trotse reseller van het online-opvolgsysteem Calldrip. Calldrip is een hulpmiddel waarmee je binnen één minuut in contact komt met klanten die een online aanvraag doen. Dat heeft verschillende voordelen. Potentiële klanten zijn […]

Lees verder
15 oktober 2019

Hoe krijg je een betere gekwalificeerde lead?

Kwalitatieve leads verzamelen? Een kwestie van durven vragen! Veel verkopers worstelen met online leads. Vaak is dat onterecht. Meestal komt dit doordat de vereiste leadprocessen er niet zijn, of omdat deze niet worden opgevolgd. Zo simpel is het eigenlijk als het gaat om leadopvolging. De manier waar leads worden gegenereerd, spelen hierbij ook een rol. […]

Lees verder
2 oktober 2019

De e-mail is dood!

Op welke wijze kun je anno nu beter leads opvolgen? Wist u dat meer dan 60% van de online leads (ingevulde formulieren) van de portalen geen telefoonnummer bevatten? En het maakt niet uit welk portaal je analyseert: er zijn bijna geen verschil tussen Marktplaats, Autoscout, Autotrack en nieuwkomer ViaBovag. Portalen doen te weinig Dat betekent […]

Lees verder
26 september 2019

De definitie van het online kopen van auto’s

We gaan nooit in de toekomst auto’s kopen online! (we doen het al jaren) Nu Autoscout als test een module heeft geplaatst om klanten de mogelijkheid te bieden om direct online een auto kopen, is het onderwerp wederom en onveranderd populair. Wanneer stappen we massaal over op het online kopen van auto’s? Het internet is […]

Lees verder
9 september 2019

Stoppen met adverteren als autobedrijf – wat levert het op?

Stoppen met adverteren heeft dit nu voordelen? Wat zou er gebeuren als ik zou stoppen met adverteren voor mijn dealerbedrijf? En dan bedoel ik stoppen met digitale reclame, tv-reclame, billboards, alles. Ik zou nog steeds meeprofiteren van de merkpromotie vanuit de fabrikant. Ondertussen kan ik achteroverleunen, de orders noteren die dat oplevert, en maandelijks tussen […]

Lees verder
29 augustus 2019

Welk autobedrijf is de beste leadopvolger in 2019?

Dit jaar vinden voor de derde keer de Online Dealer Awards plaats. Een initiatief van Marktplaats en Automotive marketingbureau DTC Media. Elk autobedrijf in Nederland maakt opnieuw kans op één van de Online Dealer Awards. In 2019 zijn de awards verdeeld in vijf categorieën. Nieuw dit jaar is de hoofdprijs ‘Beste online autobedrijf’, waar elke […]

Lees verder
9 augustus 2019

Zo haal je meer leads uit Google Mybusiness

Voor retailers die klanten goed willen bedienen is Google een belangrijke partner. Consumenten vertrouwen immers op het oordeel en de kwaliteit van de zoekresultaten. Met Google Mybusiness kan je voordelig en meer mensen naar jouw eigen website en bedrijf leiden. Hier lees je in vijf stappen hoe je dat aanpakt. Tegenwoordig loopt meer dan de […]

Lees verder
31 juli 2019

ROI-calculator, een manier om een ROI uit te rekenen per portal!

Autobedrijven kunnen kiezen uit een enorme hoeveelheid portals om hun voorraad te adverteren. Er komen regelmatig nieuwe portals bij. De grote vraag is: welke portals leveren de beste ROI? Met de #DCDW ROI-calculator bepalen autobedrijven welk portal voor hun situatie het beste resultaat oplevert – in leads en in sales. Sinds de komst van Viabovag.nl, […]

Lees verder
22 juli 2019

Waarderen we niet te snel af?

Waarom aan de vraagprijs zitten als je nog niet alles geprobeerd hebt? Waarderen we onze voorraad gebruikt niet te snel af? Dat vraag ik mij weleens af als ik met dealers en verkopers over occasion verkoop praat. Stadagen zijn belangrijk. Eerlijk gezegd denk ik dat de benchmark voor de gemiddelde statijd veel te hoog is. […]

Lees verder
3 juli 2019

Trekken aan een dood paard!

Het is onze taak als leiders om onze mensen beter te maken! Dat is de uitdrukking die werd gebruikt door een verkoopdirecteur in het zuiden van het land toen we het hadden over leadopvolging door zijn verkopers. Het ging niet, het is nooit gegaan, en zal ook nooit gaan lukken. Oftewel, hij had geen zin […]

Lees verder
VorigeVolgende