Luistert u wel de telefoongesprekken af van uw verkopers?

19 juni 2017, Paul

Call Track Manager: De nieuwe dienst van #DCDW

89 calls report

Wist u dat de telefonische lead, de best converteerbare lead is die u in uw autobedrijf kan ontvangen? 70% van de mensen die bellen voor informatie, kopen binnen twee weken ergens een auto (bron: Nieuweautokopen.nl 2014). Wist u ook dat bij Marktplaats, waar wij werken met call track nummers, 11% van de calls niet worden opgenomen? Wist u ook dat 22% de basis conversie is van een salescall? Dus als u 100 telefoontjes krijgt van mensen die geïnteresseerd zijn in een nieuwe of gebruikte auto, dienen uw verkopers 22 daarvan tot een sale te brengen. Vraag is dus eigenlijk weet u het?

Call Tracking

Tegenwoordig kunt u alles meten middels call tracking. Bij de #DCDW zijn wij de reseller voor de automotive van Adcalls en daarmee kunnen we u een dienst leveren waarbij u bij elk marketingkanaal inzichtelijk kan maken hoeveel salescalls er uberhaupt binnenkomen via Marktplaats, Autotrader, uw eigen website, of via een Direct Mailing. Allemaal andere telefoonnummers waarvan u kan zien of ze beantwoord zijn, hoe lang er gesproken is, en nog belangrijker, welke marketing bron heeft er nu voor gezorgd dat de telefoon ging rinkelen?

Naluisteren?

Nu ziet de sales conversie funnel er met call leads anders uit dan bij de online leads, waarbij wij werken met de 60% regel. Immers bij een call lead, heb je al een dialoog (mits je opneemt natuurlijk) en dus is de eerste 40% winst. De funnel ziet er in de basis zo uit: 100 calls, 60 afspraken, 36 die komen opdagen en 22 die kopen. Of te wel 22% van alle salescalls dienen in een sale te veranderen. Als u call tracking geactivereerd heeft, waarvoor u overginds geen andere telefooncentrale voor nodig heeft, dan kunt u de gesprekken door ons Quality Managers laten afluisteren en laten beoordelen. In ons BDC luisteren wij ook de gesprekken na van onze Sales Traders en daarmee hebben wij de hele infrasrcutuur al staan om ook uw verkopers te beoordelen.

Zijn de gesprekken immers wel op de juiste manier gevoerd? Immers iemand belt op een VW Golf, die net verkocht is, maar waarbij je er 5 gelijkwaardige hebt staan, laat je die dan het gesprek beëindigen of laat je zien dat je alternatieven hebt? Wij beoordelen de gesprekken aan de hand van 10 verschillende KPI’s en geven elke maand een rapportage met de aanbevelingen. Daarmee kunnen uw verkoopleiders, de verkopers beter coachen en begeleiden en weet u hoeveel sales u mag verwachten aan de hand van de call track rapportage die u realtime kan volgen. Immers u wilt toch ook weten welk potentieel u heeft?

Meer informatie?

Voor meer informatie voor de Call Track Manager belt u 0318-727922 of mailt u naar gerben@dcdw.nl. In 2017 is het een must om zowel de online als mede de call leads haarscherp in beeld te hebben en de kwaliteit van de opvolging te borgen.

Over Paul de Vries

Paul de Vries is tegenwoordig Key Automotive Spokesperson bij eBay(Marktplaats) nadat hij Nieuweautokopen.nl in 2015 verkocht aan eBay. Paul is founder en CEO van de #DCDW Academy , de Virtual BDC en presentator van de #DCDW Podcast. Tevens is hij een veel gevraagd spreker op het gebied van de online automotive bij dealers en importeurs.  Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, dat gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: DCDW.nl.

Podcast Paul