Dag 3 en 4 van de #NADA2019: Michael en Brian

28 januari 2019, Paul

Dag 3 van de #NADA2019 staat in het teken van workshops en de beursvloer!

Op deze derde dag besef ik vooral dat ik eigenlijk nergens meer aan toe kom. Ik bezoek graag, heel graag workshops, maar door diverse meetings met Carfax, Truecar, PCG en Calldrip komt dat er niet meer van. De ene meeting is nog niet afgelopen, of je mag alweer aansluiten bij een borrel, die weer belangrijk is om verder te komen in het ecosysteem van de online automotive. Begrijp mij niet verkeerd, ik doe het ontzettend graag, maar workshops bezoeken en content verzamelen was ooit de belangrijkste reden waarom ik naar NADA ging.

Brian en Michael
Op de stand van eBay Motors deden Michael Cirillo en Brian Pasch een duopresentatie. Nu behoeft Brian voor de meeste Nederlanders geen uitleg, maar Michael mogelijk wel. Michael heeft de grootste automotive podcast ter wereld, Dealer Playbook genaamd. Behalve een ontzettend groot wereldwijd bereik heeft hij bovendien de beste radiostem van allemaal. Tijdens hun presentatie vertelden Brian en Michael hoe dealers en autobedrijven data kunnen interpreteren. Google heeft namelijk een uitstekende job gedaan, waardoor de meeste mensen denken dat je alleen via Google in-market shoppers kan bereiken, maar dat is natuurlijk niet waar.

General Session
De General Session, de plenaire bijeenkomst in de grote zaal, heb ik helaas gemist. Oprecht jammer, maar volgend jaar beter. Dag 4 begon ook in de grote zaal, met een inspiratiesessie van een Amerikaanse F16-piloot annex PGA golfprofessional met een aanstekelijk motiverend verhaal. Daarna volgde nog een workshop en was het tijd voor de verschillende OEM-franchisemeetings die overal beschikbaar waren. En dan gebeurt er toch wel iets, op een zondagochtend op de expo waar inmiddels meer dan de helft van de bezoekers al weg is. Juist op zondag krijg je de beste demo’s, de beste gesprekken en de beste contacten. Zelf heb ik waanzinnig leuke demo’s bijgewoond van onder andere Carnow en Roadster.

Nieuwe weg, nieuwe visie
Samengevat vond ik het niveau en de workshops tijdens NADA 2019 over het algemeen wat minder dan in andere jaren. Ook de locatie, San Francisco, vind ik tot dusver de minste stad voor de NADA. Dat is een van de redenen waarom de NADA volgend jaar naar Dallas verhuist. De stand ‘nieuwe stijl’ van eBay Motors maakte echter veel goed. Een nieuwe weg, een nieuwe visie. Ik kan niet wachten tot volgend jaar!

Over Paul

Paul de Vries heeft een enorme staat van dienst in de automotive. Hij ging van eigenaar van een dealerbedrijf via het online verkoopplatform Nieuweautokopen.nl naar Marktplaats (eBay) waar Paul inmiddels Key Automotive Spokesperson is. Daarnaast is hij oprichter en eigenaar van #DCDW, een platform voor dealers en autobedrijven die meer auto’s online willen verkopen. Paul presenteert wekelijks de #DCDW Podcast en onder de noemer #DCDW Academy verzorgt hij trainingen en cursussen op het gebied van sales en online automotive voor verkopers, verkoopleiders en directie. Paul is een veelgevraagd spreker op seminars en congressen, hij blogt veel en zijn populairste blogs zijn samengebracht in twee boeken: Lead the Way op de digitale snelweg en Follow up: meer succes als digitaal autobedrijf. Meer informatie over Paul, zijn boeken en zijn services vindt u op: DCDW.nl.