#DCDW introduceert succesvol online leadopvolgingssysteem Calldrip in Nederland en België

21 februari 2018, Paul

Systeem maakt leadopvolging voor autoverkopers makkelijk en meetbaar

logo-calldrip

Calldrip Inc. het succesvolle online leadopvolgingssysteem voor de autobranche uit de Verenigde Staten, is vanaf nu ook beschikbaar voor autobedrijven en importeurs in Nederland en België. Daartoe sloot het bedrijf een overeenkomst met #DCDW, het bedrijf van Paul de Vries dat dealers en autobedrijven beter maakt in online automotive.

Calldrip is een leadopvolgingssysteem dat geschikt is voor grotere dealerholdings en importeurs die de leadopvolging laten doen door de verkopers zelf. Met behulp van Calldrip krijgt de verkoper binnen 60 seconden de klant aan de telefoon die een online lead heeft achtergelaten. Het gesprek wordt opgenomen en door de quality managers van #DCDW beoordeeld. Aan de hand van deze beoordeling kunnen telefonische leads worden bijgestuurd en besparen dealers en importeurs zich onnodige gesprekken, terwijl door middel van kwalitatieve rapportages inzichtelijk wordt gemaakt wat de conversie is van de online en telefonische leads.

Kwalitatieve beoordeling

Forest Ward, COO van Calldrip Inc., is blij met de samenwerking met #DCDW: “Paul de Vries is in Nederland dé autoriteit op het gebied van online automotive en leadopvolging. Een betere partij om Calldrip hier te introduceren is voor ons niet denkbaar. Zeker omdat de combinatie van Calldrip met de diensten van #DCDW en diens quality managers het mogelijk maakt de leadopvolging kwalitatief te beoordelen. De oversteek naar het vasteland van Europa is nu een feit en na het succes in het VK hebben we er alle vertrouwen in dat Calldrip ook in Nederland en België snel een groot aantal gebruikers zal overtuigen.”

Zelf leads opvolgen

“Sinds ik twee jaar geleden in contact kwam met Calldrip ben ik enthousiast over het concept,” zegt Paul de Vries, oprichter van #DCDW. “Ik heb daarom aandacht besteed aan Calldrip in mijn wekelijkse podcast en tijdens de Digital Car Dealer Workshop en de reacties waren positief. Ook wij zijn van mening dat de autoverkoper de aangewezen persoon is om leads op te volgen, en niet een KCC of BDC. Door Calldrip te koppelen aan onze diensten als Call Track Manager en het virtuele BDC, bieden we een mooi compleet pakket om leadopvolging efficiënt en inzichtelijk te maken. De eerste pilots hebben al laten zien dat leadopvolging nu een proces van minuten wordt in plaats van uren. Bovendien kunnen nu niet alleen de verkopers door onze quality managers beoordeeld worden, maar ook de kwaliteit van de marketingbron waar de lead van afkomstig is.”

Desktop screenshot

Trainen

Aan de hand van de kwalitatieve rapportages kunnen verkopers beter begeleid worden bij het opvolgen van online leads. Ook is meteen duidelijk op welke punten zij verder getraind kunnen worden, met behulp van het trainingsprogramma van #DCDW Academy. Verkopers die bijvoorbeeld laag scoren op het maken van concrete afspraken kunnen door middel van de online trainingsmodule van #DCDW Academy beter gemaakt worden op dit punt, zodat ook zij hun online leads beter zullen laten converteren in sales. Dealers en importeurs die benieuwd zijn naar Calldrip kunnen vrijblijvend en gratis een demo aanvragen via #DCDW.

Over Paul de Vries

Paul de Vries is tegenwoordig Key Automotive Spokesperson bij eBay(Marktplaats) nadat hij Nieuweautokopen.nl in 2015 verkocht aan eBay. Paul is founder en CEO van de #DCDW Academy en presentator van de #DCDW Podcast. Tevens is hij een veel gevraagd spreker op het gebied van de online automotive bij dealers en importeurs.  Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, dat gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: DCDW.nl.

Podcast Paul