Hier kunt u nog niet contactloos betalen!

28 december 2016, Paul

Hoe de klant anno 2017 ook in de automotive veranderd!

pinnen-ja-graag-nu-ook-steeds-vaker-contactloos-pin-nl

De klant die u in 2017 wil ontmoeten in uw autobedrijf is veranderd! Immers hij of zij komt zeker niet meer altijd ‘gewoon’ binnenwandelen in uw winkel, maar zal u ‘stealth’ bezoeken online, hij of zij zal met u willen chatten, waarin de informatie snel en direct moet komen en als hij of zij informatie zoekt die anders nergens te vinden is, tenzij hij of zij moet bellen, fysiek langskomen of e-mailen dan zal die hierop direct antwoord willen hebben! U hebt dus 1 kans, om een uitstekende eerste indruk te maken! Dat betekent ook dat uw investering in uw website, uw belangrijkste showroom dan ook groter dient te worden, evenals uw investering in andere online marketing kanalen zoals Marktplaats en Google! Waarom? Leads, calls worden schaarser, informatie wordt een commodity en daarvoor heeft men steeds minder een dealer of verkoper nodig om te komen tot een beslissing.

Een beslissing die dan uiteindelijk met een bezoek aan een autobedrijf wordt bekroond met een sale en geen bezoek aan twee of drie autobedrijven meer… De klant van 2017 wil namelijk snel een antwoord op zijn vragen! Het is niet meer het selecteren van een dealer, maar het deselecteren van dealers.

Contactloos betalen, 4 seconden zijn belangrijk!

De klant van 2017 wil dan ook direct antwoord op de beantwoording van zijn vraag via e-mail, chat of call. Betekent dat wij online leads bijvoorbeeld in minuten moeten kunnen beantwoorden in plaats van uren of dagen. Minuten! 24 minuten maximaal is de scheidslijn tegenwoordig tussen een eerste uitstekende indruk en een gewone indruk! En u weet dit ook! Immers u bent, als verkoper ook een consument van 2017, die ongeduldig is. Tijd is uw belangrijkste asset en daar wilt u goed mee omgaan. De klant van 2017 immers ‘klaagt’ al dat je bij een tankstation niet contactloos kan betalen. Let u maar eens op, hoe vervelend mensen reageren, of wat je bij je zelf denkt als je ergens nog je pinpas ergens in moet drukken voor een kleine betaling en je daadwerkelijk de pincode moet intoetsen. Die 4 seconden zijn nu belangrijk! Iets waarvan je 2 jaar geleden nog over dacht, dat dit belachelijk was! Ik kom laatst bij een tankstation waar ze daadwerkelijk een briefje bij het pinapparaat hadden waarin men excuses aanbood voor het feit dat je nog niet contactloos kan betalen, 4 seconden, en wij klagen over die tijdsverspilling vaak genoeg dat de ondernemer er een briefje voor heeft gemaakt…..!

Leadopvolging

Denk er dan ook eens aan, de volgende keer waneer iemand 4 weken lang onderzoek heeft gedaan naar de aanschaf van zijn of haar nieuwe auto! Meer dan 20 bronnen is afgeweest, meer dan 100 Google zoekopdrachten heeft gedaan en jouw autobedrijf of merk heeft uitgekozen voor meer informatie! Hoe lang laat jij die hot lead wachten op een antwoord? Dagen, uren of gaan we anno 2017 in minuten denken? Het antwoord en de oplossing in een proces ligt volledig bij jezelf! Maar doe mij 1 lol, en kijk naar de mensen om je heen en zie inderdaad dat mensen anno 2017 iets sneller willen hebben, niet goedkoper, maar een sneller transparanter proces om de informatie die men wil te krijgen!

Over Paul de Vries

Paul de Vries is tegenwoordig Key Automotive Spokesperson bij eBay(Marktplaats) nadat hij Nieuweautokopen.nl in 2015 verkocht aan eBay. Paul is founder en CEO van de #DCDW Academy en presentator van de #DCDW Podcast. Tevens is hij een veel gevraagd spreker op het gebied van de online automotive bij dealers en importeurs.  Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, dat gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: DCDW.nl.

Podcast Paul