Tip 3 voor meer reviews: Facebook

14 juni 2016, Paul

Facebook is een internet op zichzelf

Facebook

We kennen allemaal de cijfers: Miljoenen Nederlanders hebben Facebook en meer dan 50% besteedt er uren per dag aan, veelal via de mobiele telefoon. Ze delen en bekijken op Facebook allerlei zaken  die men leuk en interessant vindt. Daar zit nu ook voor de autobedrijven de mogelijkheid om iets mee te doen! Bij een aflevering is bijvoorbeeld een foto snel gemaakt!

De aflevering is het ultieme moment

Immers als we het doek, als je het gebruikt, eraf haalt en de klant maakt vol trots foto’s, video’s en wat nog meer om te delen met al zijn familie, vrienden en kennissen op Facebook, dan is het slechts een kleine stap om te vragen om die beoordeling op Facebook! Vraag of ze je bedrijf willen taggen of dat ze direct een review willen achter laten op jullie Facebookpagina. Veel dealers wachten te lang, op het moment na de aflevering om een beoordeling te vragen. Klanten hebben dit dan niet als prio meer staan, behalve als men ontevreden is. Daarnaast is er nog een reden om het direct te vragen, naderhand vragen importeurs het namelijk ook nog eens en dan heb jij die review al binnen! Aangezien een ieder vaak honderden vrienden, kennissen of familie heeft binnen het netwerk van Facebook, gebruik je ook direct dat social media kapitaal als referentie.

Een wereld op zich!

Waar het internet zich 10 jaar geleden alleen afspeelde op computers en op websites die verbonden werden door Google en uitgaande links, is Facebook een wereld op zich. Naast dat het internet zich nu op alle devices afspeelt en wij continu ‘aan’ staan, is ook Facebook ontwikkeld tot een apart medium. Mensen gedragen zich anders op Facebook, doen andere dingen en daardoor heb je dus ook reviews van je klanten nodig die op Facebook te zien zijn. Plat adverteren op Facebook werk namelijk (nog) niet ideaal en daarmee heb je dus een kans met reviews om wel mensen te bereiken, en middels deze content wel een marketingcampagne te starten binnen Facebook. Het begint uiteindelijk met het verkrijgen van die beoordelingen. Maak er dus een proces van dat je verkopers minimaal 1 van de 5 tips uit deze serie afvinken als gedaan, om zorg te dragen voor deze content!

Over Paul de Vries

Paul de Vries is tegenwoordig head van Nieuweautokopen.nl bij Marktplaats en eBay, nadat Paul Nieuweautokopen.nl in 2015 heeft verkocht aan eBay. Paul is tevens blogger, schrijver, sales trainer en geeft vaak workshops in betere conversies in online leads en salespresentaties bij dealers en importeurs. Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, welke gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: Kannietbestaatniet.nl.

Facebook is een internet op zichzelf

Facebook

We kennen allemaal de cijfers: Miljoenen Nederlanders hebben Facebook en meer dan 50% besteedt er uren per dag aan, veelal via de mobiele telefoon. Ze delen en bekijken op Facebook allerlei zaken  die men leuk en interessant vindt. Daar zit nu ook voor de autobedrijven de mogelijkheid om iets mee te doen! Bij een aflevering is bijvoorbeeld een foto snel gemaakt!

De aflevering is het ultieme moment

Immers als we het doek, als je het gebruikt, eraf haalt en de klant maakt vol trots foto’s, video’s en wat nog meer om te delen met al zijn familie, vrienden en kennissen op Facebook, dan is het slechts een kleine stap om te vragen om die beoordeling op Facebook! Vraag of ze je bedrijf willen taggen of dat ze direct een review willen achter laten op jullie Facebookpagina. Veel dealers wachten te lang, op het moment na de aflevering om een beoordeling te vragen. Klanten hebben dit dan niet als prio meer staan, behalve als men ontevreden is. Daarnaast is er nog een reden om het direct te vragen, naderhand vragen importeurs het namelijk ook nog eens en dan heb jij die review al binnen! Aangezien een ieder vaak honderden vrienden, kennissen of familie heeft binnen het netwerk van Facebook, gebruik je ook direct dat social media kapitaal als referentie.

Een wereld op zich!

Waar het internet zich 10 jaar geleden alleen afspeelde op computers en op websites die verbonden werden door Google en uitgaande links, is Facebook een wereld op zich. Naast dat het internet zich nu op alle devices afspeelt en wij continu ‘aan’ staan, is ook Facebook ontwikkeld tot een apart medium. Mensen gedragen zich anders op Facebook, doen andere dingen en daardoor heb je dus ook reviews van je klanten nodig die op Facebook te zien zijn. Plat adverteren op Facebook werk namelijk (nog) niet ideaal en daarmee heb je dus een kans met reviews om wel mensen te bereiken, en middels deze content wel een marketingcampagne te starten binnen Facebook. Het begint uiteindelijk met het verkrijgen van die beoordelingen. Maak er dus een proces van dat je verkopers minimaal 1 van de 5 tips uit deze serie afvinken als gedaan, om zorg te dragen voor deze content!

Over Paul de Vries

Paul de Vries is tegenwoordig head van Nieuweautokopen.nl bij Marktplaats en eBay, nadat Paul Nieuweautokopen.nl in 2015 heeft verkocht aan eBay. Paul is tevens blogger, schrijver, sales trainer en geeft vaak workshops in betere conversies in online leads en salespresentaties bij dealers en importeurs. Paul is winnaar van de prestigieuze Lighthouse Award 2016 in de VS! `Lead the Way op de digitale snelweg is het nieuwe boek van Paul, welke gebruikt kan worden als gids in de online automotive. Meer informatie vindt u op: Kannietbestaatniet.nl.