Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

Marktplaats: Omgaan met online leads (vaste prijzen) (deel 6)
27 oktober 2020

Marktplaats: Omgaan met online leads (vaste prijzen) (deel 6)

Wij voeden de klant op met vaste prijzen Dit laatste artikel (6/6) over Marktplaats leads, gaat over vaste prijzen. Veel autobedrijven hebben de mogelijkheid uitgeschakeld om een bod uit te brengen, maar dat betekent niet dat klanten de prijs niet belangrijk vinden. Niemand wil te veel betalen. U niet, ik niet en uw klanten ook […]

Lees verder
Marktplaats: Hoe om te gaan met een online inruilverzoek (deel 5)
23 oktober 2020

Marktplaats: Hoe om te gaan met een online inruilverzoek (deel 5)

Op welke wijze ga je om met een inruilverzoek op afstand? Kijk daar is geen goed antwoord op. Immers zijn er bedrijven die volgens hun policy nooit en te nimmer bij een inruilverzoek prijzen zullen noemen op een auto die ze niet echt zien. Daarnaast heb je er ook genoeg die met een paar foto’s […]

Lees verder
Hoe om te gaan met biedingen van Marktplaats (deel 4)
21 oktober 2020

Hoe om te gaan met biedingen van Marktplaats (deel 4)

De bieding van Marktplaats die nergens op slaat….is toch een kans! Als ik presentaties geef over betere opvolging van online leads, dan kan het platform van Marktplaats niet achterblijven. Marktplaats geeft immers veel kansen voor adverteerders om sneller hun auto’s te verkopen. Mijn vrouw gebruikt Marktplaats veel voor haar brocante winkel. Dit doet ze bijvoorbeeld […]

Lees verder
Marktplaats: Omgaan met een inkomend gesprek (deel 3)
19 oktober 2020

Marktplaats: Omgaan met een inkomend gesprek (deel 3)

Hoe het ook kan met een inkomend gesprek! Rillingen We gaan het hebben over omgaan met een inkomend gesprek. In de eerste twee delen hebben wij gesprekken gehoord die, ondanks dat ze werden nagespeeld door stemacteurs, je de koude rillingen over de rug deden lopen. Rillingen omdat je soms met plaatsvervangende schaamte aan het luisteren […]

Lees verder
Marktplaats: Hoe om te gaan met telefonische leads? (deel 2)
15 oktober 2020

Marktplaats: Hoe om te gaan met telefonische leads? (deel 2)

Kan ik proefrijden? Potentiële leads bellen via Marktplaats het autobedrijf. In deze serie van voorbeeldgesprekken in de automotive hebben we een tweede belletje dat via Marktplaats binnenkomt. De klant die belt, veelal echt geïnteresseerd in de auto, vraagt vaak of de auto nog beschikbaar is en of hij kan proefrijden. In dit waargebeurde gesprek, nagespeeld […]

Lees verder
Marktplaats: Hoe om te gaan met een belletje? (deel 1)
13 oktober 2020

Marktplaats: Hoe om te gaan met een belletje? (deel 1)

Het inkomende belletje via Marktplaats Ik vertel uiteraard niets nieuws als ik zeg dat een inkomend belletje via Marktplaats de beste lead van allemaal is. Dat geldt eigenlijk ook voor belletjes die via de autoportalen (AutoTrack, AutoScout, Viabovag) bij autobedrijven en dealers binnenkomen. De klant die anno nu belt, zit dieper in de salesfunnel, zoekt […]

Lees verder
Slechte gewoontes in goede tijden
12 oktober 2020

Slechte gewoontes in goede tijden

Slechte gewoontes in goede tijden Je hebt het vast weleens gehoord: een schipper die alleen met de wind meevaart, wordt een minder goede schipper, dan diegene die ook met tegenwind, of zelfs met storm, op koers blijft. In onze branche is dat niet anders. Met corona is voor veel automotive ondernemers een tijdperk aangebroken dat […]

Lees verder
Automotive Attribution and Analytics Summit nu ook in Nederland!
8 oktober 2020

Automotive Attribution and Analytics Summit nu ook in Nederland!

Automotive Attribution and Analytics Summit op 16, 17 en 18 november met Nederlandse inbreng! Brian Pasch organiseert op 16, 17 en 18 november de Automotive Attribution and Analytics Summit! Normaliter is dit een event wat in November in het mooie Breakers Hotel in Palm Beach wordt georganiseerd. Echter is dit jaar alles anders en is […]

Lees verder
Leadopvolging: Wil je liever een lead of een dialoog?
2 september 2020

Leadopvolging: Wil je liever een lead of een dialoog?

Focus je op de lead of op de dialoog?   Mijn bestaansrecht heb ik te danken aan online leads. Wat mij betreft kunnen het er niet genoeg zijn! Daarnaast is een dialoog ook belangrijk. Maar hoe meer online leads er zijn, des te meer ik kan doen in mijn bedrijf. Of het nu om een […]

Lees verder
Ben je onder de indruk van je eigen succes?
20 augustus 2020

Ben je onder de indruk van je eigen succes?

Corona geeft een vals gevoel van succes Het is fijn dat veel autobedrijven op dit moment succesvol zijn met gebruikte auto’s. Dat is goed voor iedereen. Het mag je alleen geen vals gevoel van succes geven. Dat vraagt om uitleg! Ik spreek momenteel veel autoverkopers die tevreden zijn met de aantallen die ze doen. Velen […]

Lees verder
VorigeVolgende