Blog pagina 22

Mis niks van de online automotive:

1 november 2016

Waarom ik denk dat het de autoverkoper is die meer kan verkopen…

De verkoper is uiteindelijk de eindverantwoordelijke! Laatst was ik bij een autodealer en die vertelde me dat het motiveren van zijn verkopers om online leads op te volgen hetzelfde was als het trekken aan een dood paard. Nu kan ik mij zijn frustraties best wel indenken, zeker omdat we met zijn allen veel kansen laten […]

Lees verder
31 oktober 2016

Als 14% van je potentiele klanten alleen maar online is op de Smartphone

We gaan niet meer naar mobile first, maar naar mobile only world Het internet is nog maar 20 jaar oud, slechts. Betekent dat er nog steeds grote veranderingen (online) plaatsvinden en wij in de automotive moeten ons steeds opnieuw uitvinden om te zijn daar waar de attentie van de klant is. Betekent dit eerst dat […]

Lees verder
19 oktober 2016

Marktplaats en de Bovag Onafhankelijke autobedrijven samenwerking!

Marktplaats was deze week te gast op het congres van de Bovag onafhankelijke autobedrijven Marktplaats verbonden aan congres BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven Het jaarlijkse BOVAG-congres, het hoogtepunt voor veel onafhankelijke autobedrijven, was ook dit keer een groot succes. Er hing een goeie, positieve sfeer, de opkomst was meer dan uitstekend en de opzet van de organisatie […]

Lees verder
17 oktober 2016

Waarom je als Marktplaats Business events sponsert!

Afgelopen maand waren wij te gast bij twee automotive events De Garageformule Top 40 en Zakenauto van het Jaar De autobranche kent vele zakelijke evenementen en regelmatig bezoek ik er een paar. Zoals de bekendmaking van de Garageformule Top 40 en de Zakenauto van het Jaar. Garageformule Top 40 Aumacon brengt jaarlijks twee lijsten uit waar […]

Lees verder
12 oktober 2016

Call tracking als middel om de herkomst van leads te bepalen

Marktplaats maakt call tracking eindelijk mogelijk op ‘schaal’ Op Marktplaats.nl is het mogelijk gebruik te maken van “Call Tracking” een revolutionair concept dat aan alle advertenties een specifiek telefoonnummer toewijst. Daardoor is het mogelijk om vast te kunnen stellen waar een lead die belt vandaan komt, of welke advertentie op welk portal de aanzet is […]

Lees verder
11 oktober 2016

De call lead: De meest gemiste opportunity voor het autobedrijf!

Geven wij wel genoeg respect aan de call lead? Geven wij de call lead voldoende respect? De call lead is, zoals ik vaker heb omschreven, meestal de meest mishandelde lead van allemaal. Waar wij voor de fysieke lead wel ergens een proces hebben, hem aanspreken of een kop koffie aanbieden en ook bij de online lead […]

Lees verder
10 oktober 2016

Het autobedrijf dat het minste laat weglekken, is de winnaar!

Wat doe jij met je oude leads? Het gaat niet om meer kansen, maar het gaat er om wat je met die kansen doet in de autosector van nu! We weten namelijk een ding zeker: we krijgen fysiek minder kansen dan ooit te voren. En met de opmars van private lease-labels, ook buiten de dealer […]

Lees verder
21 september 2016

Waarom zou je wel of niet voor een KCC/BDC model moeten kiezen?

Is een KCC/BDC model een oplossing, of slechts een pleister op de wond? De laatste jaren is het KCC/BDC model in de mode geraakt. Gestart waar het in mijn beleving zou moeten blijven, aan de service en aftersales kant, zijn er nu bij veel bedrijven KCC/BDC afdelingen gestart of uitbesteed(zie onze services). Deze afdelingen moeten […]

Lees verder
12 september 2016

Hoe ga je om met een prijskoper via de e-mail?

De klant die om een prijs vraagt is een indirecte koper van een auto! Onlangs deden wij een klein onderzoekje. We keken welke reacties we kregen van autoverkopers (in dit geval van een Kia dealer) die je een vraag zou stellen inzake een gebruikte Kia Sportage van ongeveer 22.000 Euro (dus zeker geen goedkope). Er zijn dus […]

Lees verder
25 augustus 2016

Wil je 117% betere conversie scoren dan je concurrent als dealer in de opvolging van leads?

117% meer conversie voor dealers die 8+3 doen in plaats van 3+4… Een betere conversie in de opvolging van online leads behaal je niet door een hogere korting te geven, meer inruil te geven of door weer een nieuwe leadbron aan te boren op zoek naar die makkelijk converteerbare lead! Nee, meer verkopen betekent gewoon meer […]

Lees verder
VorigeVolgende