Blog pagina 24

Mis niks van de online automotive:

25 augustus 2016

Wil je 117% betere conversie scoren dan je concurrent als dealer in de opvolging van leads?

117% meer conversie voor dealers die 8+3 doen in plaats van 3+4… Een betere conversie in de opvolging van online leads behaal je niet door een hogere korting te geven, meer inruil te geven of door weer een nieuwe leadbron aan te boren op zoek naar die makkelijk converteerbare lead! Nee, meer verkopen betekent gewoon meer […]

Lees verder
23 augustus 2016

Een succesvolle wijze van marketing bedrijven voor een autobedrijf

De combinatie van Marktplaats en Google is perfect! Veel dealers en autobedrijven investeren zeer veel geld in marketing, zowel traditionele marketing als digitale marketing! Google is hierin een grote speler, maar ook portals zoals Marktplaats zijn hierin zeer relevant.  Vaak zijn ze ook dominant in de zoektocht van de klant naar informatie over zijn aankoop van een […]

Lees verder
19 augustus 2016

Krijg ik de beste deal voor mijn nieuwe auto? ZMOT deel 5

De beste deal wil niet altijd zeggen dat het de goedkoopste moet zijn! Iedereen is op zoek naar de beste deal, ook in de laatste stap van de klantenreis. Want dat is de laatste fase: als men alle stappen heeft doorlopen, dan rest alleen nog maar de deal. En hoewel we weten dat de prijs […]

Lees verder
18 augustus 2016

Waar kan ik mijn nieuwe auto het beste kopen? ZMOT deel 4

Waar dien ik mijn nieuwe auto te kopen? Waar ga ik mijn nieuwe auto kopen? Een nieuwe auto kopen is voor de meeste mensen een moeilijke beslissing, want het is een grote tot zeer grote investering waar vaak jaren voor gespaard is. Desondanks laat slechts 22 procent van de kopers zich leiden door de laagste […]

Lees verder
17 augustus 2016

Kan ik deze auto wel betalen? Wat is mijn auto waard? ZMOT deel 3

Wat is mijn auto waard? Halverwege het beslissingstraject is de klant eruit welk merk en model hij zal gaan kopen. Nu komt onherroepelijk de vraag of hij de auto kan betalen. Bij die vraag speelt de inruilwaarde van zijn huidige auto natuurlijk een belangrijke rol. Google omschrijft deze fase in het aankooptraject als volgt: As […]

Lees verder
16 augustus 2016

Is het de juiste auto voor mij? ZMOT deel 2

6 op de 10 potentiële kopers weten nog niet wat ze willen gaan kopen! Het besluit om een nieuwe auto te gaan kopen is gevallen, maar welk merk, type en uitvoering het moet gaan worden, is nog een groot vraagteken. Aan vrienden, kennissen en familie wordt gevraagd wat zij zouden kiezen als ze zich verplaatsen […]

Lees verder
15 augustus 2016

Welke auto is het beste? De klantreis online op Google. ZMOT deel 1

Waar begint de zoektocht? Op Google natuurlijk! Welke nieuwe auto is het meest geschikt? Vrijwel iedereen begint de speurtocht naar een nieuwe auto tegenwoordig met een zoekopdracht op Google. Soms heeft men al een merk of model in gedachten, soms alleen een idee van het type auto, bijvoorbeeld een SUV. De zoektocht start vrijwel altijd […]

Lees verder
14 augustus 2016

Waarom snel bellen op leads normaal gedrag is voor de 2016 klant!

Het idee om binnen een uur op een lead te reageren is eigenlijk al kansloos in de automotive? Wij, de autoverkopers, hebben allemaal haast om een antwoord te krijgen op een vraag. Het internet is immers voor het grote publiek nu zo’n beetje 20 jaar oud en we kunnen wel zeggen dat wij het normaal […]

Lees verder
11 augustus 2016

Wat data je allemaal kan vertellen in online sales automotive

Het maken van meerdere offertes is een succesvolle wijze van leads opvolgen. Het is een feit dat de klant van 2016 meerdere dealers online afgaat voordat hij zijn beslissing gaat nemen waar te kopen. We weten ook dat men bij de ene dealer een nieuwe auto aanvraagt en bij de andere bijvoorbeeld een gebruikte auto […]

Lees verder
10 augustus 2016

Waarom drie offertes maken een succesvolle wijze is van leads opvolgen.

Zoals altijd vertelt data ons waar de kansen liggen Onlangs hebben wij voor een groot aantal dealers een lost sales campagne gedaan. Deze campagnes hadden als doel om te kijken waarom leads, alle leads (1e, 2e of 3e lijn leads) niet hebben geresulteerd in een sale of offerte bij die desbetreffende dealer. (Ook een lost sale […]

Lees verder
VorigeVolgende