Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Meer dan 30% van de calls kun je wegstrepen omdat het geen sales calls zijn Ik schreef al eerder over het digitale tolpoortje en ik doe het nu nog een keer. Ze bestaan namelijk nog steeds. En met ‘ze’ bedoel ik de portalen die hun klanten gebruiken om via hun (handels)naam, Adwords campagnes te maken […]
Ook Carvana is van inmarket shoppers afhankelijk van de grote portals Het Amerikaanse Carvana wordt vaak – terecht of onterecht – beschouwd als een bedrijf dat snapt hoe je online auto’s verkoopt. Nederlandse initiatieven zoals Bynco en Auto.nl zijn technisch verder, maar Carvana verkoopt zowel online als offline veel meer auto’s. Het aantal 100% online […]
Hyundai en het ‘autokoopgevoel’ van de consument De Superbowl 2019 is weer achter de rug. Soms lijkt het alsof er meer aandacht is voor de commercials dan voor het sportevenement zelf. De advertentietijdslots rondom het massaal bekeken American Football-kampioenschap zijn megaduur. Aan de andere kant is het anno 2019 mogelijk de enige tv-reclame die daadwerkelijk […]
De klanten komen binnen zoals wij ze hebben gemaakt Bij veel marketingcampagnes van importeurs zie je het steeds hetzelfde: klanten worden gelokt met € 2.000,- extra inruilwaarde, 50% extra korting op opties en ga zo maar door. Het is duidelijk dat deze acties werken, want ze worden steeds herhaald. Potentiële kopers komen langs of bellen […]
Stap 6: Antwoordapparaat versus verkoper De laatste stap tot een betere conversie in telefonische leads is eigenlijk een makkelijke. Er zijn namelijk twee keuzes: of je bent een antwoordapparaat of je bent een verkoper. Wie wil jij zijn? Het antwoordapparaat Uit de ruim 30.000 verkoopgesprekken die wij hebben geanalyseerd, blijkt dat de klant meestal de […]
Stap 5 is simpel en moeilijk tegelijk: Het op de juiste wijze bevestigen van een afspraak! In onze onderzoeken komt het angstig vaak naar voren: we weten niet wie er belt, we zijn vooral bezig om op een vriendelijke manier antwoord te geven op de door de beller gestelde vragen. Maar ‘in control’ zijn we […]
In zes stappen naar betere telefonische leadconversie beter omgaan met niet-opvolgbare leads! Leads die je niet kan opvolgen zijn waardeloos. De enige uitzondering op deze regel is de situatie waarin je het goedkoopste of meest unieke product verkoopt. In alle andere situaties ligt het initiatief volledig bij de klant en dat is een slechte zaak! […]
In zes stappen naar betere telefonische leadconversie – stuur het gesprek, begin met bedanken Na het beoordelen van meer dan 30.000 calls valt mij iets op: het feit dat wij telefonische leads heel vanzelfsprekend vinden. Wanneer ik als mystery shopper contact opneem met een autobedrijf, staat in bijna elke online reactie in de eerste alinea […]
In zes stappen naar betere telefonische– omgaan met niet-opvolgbare leads Leads die je niet kan opvolgen zijn waardeloos. De enige uitzondering op deze regel is de situatie waarin je het goedkoopste of meest unieke product verkoopt. In alle andere situaties ligt het initiatief volledig bij de klant en dat is een slechte zaak! Bij 29 […]
Betere telefonische leadconversie in zes stappen – stap 1 – bereikbaarheid Betere leadopvolging begint met bereikbaar zijn. Logisch toch? De werkelijkheid is vaak anders. Uit ons onderzoek met data van de #DCDW Call Track Manager, waarover ik in mijn vorige blog schreef, blijkt dat 17 procent van de meer dan 30.000 beoordeelde calls niet wordt […]