Blog pagina 26

Mis niks van de online automotive:

19 juni 2016

Wat is jouw “Why buy from me” boodschap?

Een e-mail sturen met in de bijlage een offerte is kansloos als je niet de goedkoopste bent! Bij veel dealerbedrijven worden er veel e-mails verstuurd met daarin een voorstel. Veel vaan hen ondervinden dat dit soort voorstellen niet converteren in een order, aangezien de klant voor een andere optie of dealer kiest. Een veel gehoorde reactie daarop is […]

Lees verder
18 juni 2016

Tip 7 voor meer reviews: Betaalde beoordelingswebsites zoals Tevreden.nl en Trustpilot

Don’t put all your eggs in one basket! Oftewel, als je al actief aan het verzamelen bent van reviews op 1 beoordelingswebsite, wees dan zo creatief dat je dit op meerdere doet… Hoe meer reviews je verzameld op internet des te beter het is voor jouw dealerbedrijf! Nu zeg ik NIET, dat je dezelfde review […]

Lees verder
17 juni 2016

Tip 6 voor meer reviews: Laat Autoweek voor je, in plaats van tegen je werken

Autoweek reviews staan de meeste autobedrijven in de weg! Veel autobedrijven hebben last van Autoweek. Niet in de zin van de content die ze maken, de rijtesten en allemaal van dat soort zaken, maar meer van de reviews! Autoweek was zo’n beetje de trendsetter hierin, maar aangezien het geen specialist is, maakt men er te […]

Lees verder
16 juni 2016

Tip 5 voor meer reviews: Linkedin voor de zakelijke autoverkoper

Linkedin is voor de zakelijke autoverkoper een goudmijn! Het wat ik (kort) wil behandelen in deze cyclus van 7 zijn de beoordelingen op Linkedin! Dan heb ik het hier even alleen over de beoordelingen voor de autoverkoper zelf en niet voor het bedrijf. Voor de verkoper is het immers ook van belang om beoordelingen te zoeken […]

Lees verder
14 juni 2016

Tip 3 voor meer reviews: Facebook

Facebook is een internet op zichzelf We kennen allemaal de cijfers: Miljoenen Nederlanders hebben Facebook en meer dan 50% besteedt er uren per dag aan, veelal via de mobiele telefoon. Ze delen en bekijken op Facebook allerlei zaken  die men leuk en interessant vindt. Daar zit nu ook voor de autobedrijven de mogelijkheid om iets mee […]

Lees verder
12 juni 2016

Tip 1 voor meer reviews: Zelf content maken!

Zelf content maken is nog steeds een goede wijze van reviews verzamelen! Als u zoekt op Google op de zoekterm “ervaringen Nieuweautokopen.nl” ziet u op de eerste twee posities eigen gemaakte content staan. Daarvoor heb je slechts (naast tijd en energie) drie zaken nodig: klanten, een tekstschrijver en een website met een CMS. Dit deden wij […]

Lees verder
9 juni 2016

Is een lead nog wel een lead in het dealerbedrijf?

Is ‘lead’ de juiste benaming van een lead in de automotive? Leads zijn er in verschillende soorten en maten en ik heb het vaak over leads! Call leads, online leads, 1ste, 2de, 3de lijn leads. Oftewel: leads, leads en nog eens leads! Echter zijn het wel: ‘leads’? We weten immers dat de consument anno 2016 meerdere […]

Lees verder
6 juni 2016

Waarom de doorlooptijd van de leads zeer bepalend is voor verbetering

De doorlooptijd van je sales op online leads vertellen je alles over het soort verkoper! Meet u als verkoopleider wel eens de doorlooptijd van uw sales vanuit alle online kanalen? Oftewel: Weet u wanneer de lead binnenkomt en op welke dag exact deze is geconverteerd in een sale? En de tijd die daar tussen zit, […]

Lees verder
5 juni 2016

Tip 4 voor meer reviews: Video’s werken goed in de automotive!

Video is een zeer sterke driver van bezoekers, klanten en vooral leads! In de reeks van de 5 tips die ik graag wil behandelen voor u, ben ik beland bij de meest onderschatte wijze van reviews en dat is video. En misschien is het geeneens onderschat, maar is het vooral moeilijk. Wij deden dit volop bij Nieuweautokopen.nl, […]

Lees verder
1 juni 2016

Tip 2 voor meer reviews: Gebruik uw Google Business pagina

Uw Google Business pagina is het belangrijkste gratis stukje online onroerend goed wat u moet optimaliseren! Zoals omschreven in het artikel “de case Bert Wieten”, dient uw Google Business pagina te optimaliseren. Er is alleen geen Google product wat zo omslachtig, moeilijk beheersbaar te managen was de afgelopen jaren als deze pagina! Echter het belang is er altijd […]

Lees verder
VorigeVolgende