Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Onze Missie: de online automotive beter maken! Op 26 september wordt de eerste bijeenkomst uit een lange reeks van Marktplaats Automotive Live Events gehouden. Plaats van handeling is ‘Het Kasteel’, het stadion van voetbalclub Sparta in Rotterdam. Tijdens het event gaan we uitgebreid kennis en ervaring delen om zo dealers en autobedrijven beter te maken […]
Wat is nu het doel van de Bovag? BOVAG heeft zich als doel gesteld om in Q1 van 2018 een autoportaal te beginnen. Met die site wil de BOVAG dealers en onafhankelijke autobedrijven van méér leads voorzien. Bovendien voor minder geld dan de huidige marktpartijen. Dat is de doelstelling die Peter Niessink (directeur BOVAG) zich […]
Maximaal succes met een gekwalificeerde lead doe je bij de overdracht! Leads zijn er in vele soorten en maten. Elke lead, ook de leads die je van een KCC of BDC(intern of extern) krijgt, is uniek. De meeste kans op een succesvolle conversie biedt de gekwalificeerde lead, dus een lead die, voordat jij hem krijgt als […]
5 tips voor een betere conversie in telefonische leads De meest succesvolle autoverkopers weten het: de allerbeste lead met het meeste kans op een verkoop is de telefonische lead. Tegelijkertijd is het niet alleen de lead met de hoogste conversie, maar ook de lead die het meest mishandeld wordt binnen onze branche. Bij #DCDW Call Track […]
Onderzoek van 2dehands.be/2ememain.be wijst uit dat er nog veel winst te behalen is voor dealers Onlangs organiseerden wij samen met 2dehands.be/2ememain.be een #DCDW- Digital Car Dealer Workshop in Brussel voor Belgische autobedrijven. Voor een volle zaal presenteerde Christophe Grosjean namens 2dehands.be een onderzoek over leadopvolging. Hoe gaan de professionele autobedrijven in België om met de […]
Ben je transparant, snel en heb je de attentie van de klant? Dat is anno 2017 van het grootste belang! Veel dealers en autobedrijven vragen mij vaak hoe ze hun online-omgeving moeten inrichten en wat nu echt belangrijk is. Men weet blijkbaar dat het slechts een kwestie van tijd is voordat bijvoorbeeld een Amazon echte […]
Case: je eigen conversie-funnel; brandstof voor online marketing success Een relevante conversiefunnel is noodzakelijk voor betere online marketing. In deze case voor Nieuweautokopen.nl (onderdeel van Marktplaats) laat ik stap voor stap zien hoe we onze (antieke) AIDA of Touch/Tell/Sell funnel omzetten naar veel relevantere metrics. En wat je daar dan mee kan. Nieuweautokopen.nl setup Op Nieuweautokopen.nl […]
Welke oplossing heeft u bedacht voor uw leads in de zomervakantie? In de zomermaanden is het altijd spannend wat er met leads gebeurt. Met een minimale bezetting worden zaken die het minst leuk en of interessant zijn niet of nauwelijks gedaan, laat staan dat ze goed worden gedaan. Waar die wijsheid vandaan komt? Ik heb […]
Call Track Manager geeft je inzicht, ook al is deze onwenselijk… Onlangs zijn wij gestart met de Call Track Manager, een nieuwe dienst waarbij je naast specifieke telefoonnummers voor je marketinginspanningen ook de inbound calls gescreend krijgt. Oftewel, het virtual BDC van de #DCDW neemt de gesprekken op en luistert deze voor je af. Zo […]
Een doorlooptijd van gemiddeld 28 dagen op de gebruikte auto voorraad is eerder de norm dan een uitzondering In Nederland verkoopt een autobedrijf dat succesvol is in gebruikte auto’s, zijn voorraad 6x per jaar. De meeste bedrijven zullen echter tussen de drie en vier keer scoren. Dat betekent dat je er gemiddeld 90 dagen over […]