Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
NADA 2016 is over! Wat hebben wij geleerd? De NADA 2016 is klaar en we zijn allemaal weer veilig thuis! Meer dan 50 Nederlandse dealers, toeleveranciers, universele autobedrijven, pers en Bovag waren afgereisd naar Las Vegas om deel te nemen aan deze 99e editie van de NADA. Zoals ik al eerder heb geschreven heb ik […]
De NADA 2016 gaat beginnen! Welke workshops zijn interessant? Ons jaarlijks ritueel gaat weer beginnen, de NADA, het Amerikaanse dealercongress dit keer in Las Vegas. Sinds 2009 ben ik er nu elk jaar en dat bevalt mij wel. Immers het is een week weg van alle drukte, hectiek en waanzin van de dag! Samen met […]
Grappig hoe bepaalde zaken eigenlijk heel anders liggen! Ik spreek de laatste tijd veel dealers die blijven geloven dat de het opvolgen van online leads iets is dat de ‘oudere’ verkopers niet kunnen. Oftewel, die verkopers ‘verkopen’ hun dealers dat die online leads niets voor hen is, maar iets is voor de nieuwere generatie verkopers. […]
Hoe krijg je de juiste data van de klant, zodat de klant daarvoor wat terug ontvangt? De leads die via de telefoon binnenkomen behoren in het dealerbedrijf tot de minst zichtbare, meest mishandelde, maar best converterende leads die er zijn. Dit staat volledig haaks op elkaar: minst zichtbaar, meest mishandeld en toch goed converteerbaar! Echter […]
Waarom iets zelf willen doen als een ander het beter kan? De KCC of BDC afdelingen zijn al bijna gemeengoed bij vele dealerholdings in Nederland. Afdelingen die service georiënteerde zaken oppakken (APK afspraken o.a.) of de werkplaatsreceptionist ontlasten zijn er al wat langer, maar je ziet ook steeds meer KCC/BDC oplossingen komen voor de opvolging […]
Brian Pasch spreekt op de NADA 2016 voor de Nederlandse delegatie op uitnodiging van Nieuweautokopen.nl en Marktplaats. Het is alweer enige jaren geleden dat Nieuweautokopen.nl, Brian Pasch uitnodigde om de Nederlandse dealers te onderwijzen in de mogelijkheden en kansen die online biedt aan de vooruitstrevende dealers die een voorsprong willen behouden! Brian bezoekt nog steeds regelmatig […]
Online is dominant in de automotive, informatie is overal, maar is dit alles wat u klant zoekt? De moderne autokoper van vandaag heeft meer vertrouwen in online informatie, op review platforms, van gelijkgestemden etc. dan de informatie van de autoverkoper. Het eigen onderzoek geeft deze koper meer zekerheid dan de autoverkoper zou kunnen geven en dat is […]
Waarom sommige Amerikaanse dealers wel succesvol zijn in een nieuwe manier van werken? Dit is een vrije vertaling van een interview van Dealer Solutions en John Marazzi, eigenaar van Brandon Honda. Brandon Honda is een van de meest winstgevende Honda dealers in de VS. Waarom denk jij (John Marazzi) dat je zo succesvol bent als […]
Op 19 april is het zover! De eerste #DCDW (Digital Car Dealer Workshop) van 2016. Eind maart begint in Las Vegas de 2016 NADA! En wij zijn er uiteraard bij. Nadat ik 6 jaar geleden de eerste keer de oversteek heb gemaakt, ben ik verkocht geraakt aan de dynamiek en het enthousiasme van de Amerikaanse […]
Hoe verbeter je de ratio op de showroomafspraken vanuit een online aanvraag? Je performance als autoverkopers op online leads baseer je als het goed is, steeds meer op basis van de 60% regel! Als je 100 leads ontvangt vanuit verschillende kanalen, dan probeer je met 100 leads contact op te nemen, daarna begrijp je dat […]