Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
LinkedIn is voor de zakelijke autoverkoper een fantastisch medium om meer auto’s te verkopen! Als je in de zakelijke autoverkoop zit, als bijvoorbeeld accountmanager, dan is er geen beter middel om prospects te vergaren dan LinkedIn anno 2016! Immers LinkedIn is in het zakelijke verkeer volledig geaccepteerd als het ‘social media’ kanaal. In veel presentaties […]
Robert Wiesman en de kracht van video opvolging! Ventavid één van de oplossingen voor leadopvolging middels video is één van de hoofdsponsoren van de Digital Car Dealer Workshop op 11 november. Specifiek de sessie van Robert Wiesman, YourHyundaiguy, welke wereldberoemd is in de Amerikaanse Automotive door zijn unieke video lead opvolging en personal branding! Robert […]
Stop met het maken van excuses en wordt beter in verkopen! De afgelopen 4 weken heb ik meer dan 12 sales presentaties mogen geven over een betere conversie in online leads! Wat steeds opvalt is dat we in een excuus omgeving zitten waarbij we zelf geen verantwoordelijkheid nemen om succesvoller te zijn. Het toppunt was toch […]
Dien je de content op je pagina/advertentie aan te passen aan je meest waarschijnlijke klanten profiel? Laatst hebben wij bij Marktplaats een onderzoek gedaan naar de reis van de lead. Dus welke stappen onderneemt een bezoeker op Marktplaats voordat deze uiteindelijk een aanvraag tot meer informatie doet? Daarnaast kunnen wij aan de hand van algemene […]
Is het een verkopers probleem of een capaciteitsprobleem? Welke dealer of importeur ik ook spreek, iedereen heeft hetzelfde probleem. Online leads worden niet goed opgevolgd, waardoor de gemiddelde conversie van leads naar order slechts 3% is. Nu is de conversie op 1ste lijn leads(importeur en dealerleads) gelukkig wat hoger, maar op enkele uitzonderingen na is […]
Mobiel internet en dus showrooming is er al, hoe ga je daar als dealer mee om? Onlangs heb ik in mijn presentaties het onderwerp “showrooming” aangestipt. Zowel in de #DCDW als bij een aantal dealerevents. Wat is nu showrooming? De definitie is als volgt: The practice of browsing goods at a store, then buying them […]
Laatste cijfers uit Amerika geven aan dat we nog een hoop kunnen verbeteren! Als anno 2015 bezoekers in je showroom komen, dan zijn het kopers. Immers in de ZMOT hebben ze meer dan weet ik niet hoeveel bronnen geraadpleegd wat men er uiteindelijk heeft toegebracht om u een bezoek te brengen om de keuze die […]
Op woensdag 11 november de #DCDW met internationale gasten uit de VS en Canada! 11 november is het zover, de laatste Digital Car Dealer Workshop van 2015, en wat voor een! Op deze #DCDW hebben wij twee vooraanstaande sprekers uit de VS en Canada bereid gevonden om voor een select aan dealers en klanten van […]
Afgelopen week hadden wij een select gezelschap op bezoek bij Nieuweautokopen.nl en Marktplaats De dealers brachten een bezoek aan ons kantoor bij eBay in Amsterdam, waar ook Marktplaats en Nieuweautokopen.nl gevestigd zijn. Een pand met Automotive ervaring, aangezien het het oude pand is van Renault. Nadat wij een rondleiding hadden gedaan, hebben wij een aantal […]
Afgelopen dinsdag 8 september was het tijd voor de #DCDW: De Digital Car Dealer Workshop De #DCDW ontwikkelt zich steeds meer tot een kenniscentrum over online automotive in Nederland. Al voor de 19de keer organiseerde wij dit kleinschalige en daardoor succesvolle event. Afgelopen dinsdag hadden wij weer een super line-up met onderwerpen die de aanwezige […]