Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

12 januari 2015

Autodealers: “Een doelstelling is wishfull thinking met een historisch besef”

Inbound Calls zijn de beste leads! In elke presentatie die ik geef over de opvolging van leads en online leads in het bijzonder benoem ik altijd de andere twee leads; De Up en de Call. De Up is de fysieke showroom lead en de Call is….goed u weet het! Nu zijn er maar weinig dealers […]

Lees verder
3 januari 2015

Online rule nr 6: Wees altijd bereikbaar!

Automatic “out of office” is een mentaliteits en leiderschaps issue! En voordat iedereen weer over mij heen valt, ook ja, bij ons hebben wij gewoon vakantie en hoef je in de vakantie niet je mail te doen, maar……het kan echt anders. Bereikbaar Je kunt namelijk op twee manieren bereikbaar zijn, in je dealerbedrijf en daarbuiten. Als […]

Lees verder
2 januari 2015

Online rule nr 5: Altijd een voorstel maken!

Zo simpel, maar wordt zo vaak niet toegepast! Elk voorstel wat je niet maakt, is een gemiste sale en voorkwalificeren in het dealerbedrijf is het domste wat je kunt doen! Zo eerst maar eens beginnen met een aantal zekerheden die in vrijwel elk dealerbedrijf dagelijks (helaas) worden toegepast. Als we ons alleen maar focussen op […]

Lees verder
30 december 2014

Statistieken van weblog Nieuweautokopen.nl

De statistieken van weblog.nieuweautokopen.nl Hier is een fragment: Het Louvre Museum heeft 8,5 miljoen bezoekers per jaar. Deze blog werd in 2014 ongeveer 120.000 keer bekeken. Als je blog een tentoonstelling in het Louvre Museum zou zijn, zou het ongeveer 5 dagen duren voordat zoveel mensen het zouden zien. Klik hier om het complete rapport […]

Lees verder
23 december 2014

Online rule nr 4: Elk contact vervolgsafspraak maken en CRM bijwerken.

Regel 4 zou geen regel, maar dagelijkse praktijk moeten zijn! En waarom is het dus een regel? CRM wordt te vaak gezien als lastig en niet als een essentieel gereedschap van de verkoper. En dat is niet alleen de schuld van de verkoper..immers veel CRM of DMS systemen in de Automotive zouden in elke andere […]

Lees verder
23 december 2014

Online rule nr 3: Elke mail afsluiten met een vraagteken?

Een lead is geen aanvraag, maar een startpunt van een dialoog…! We hebben nu de eerste twee regels gehad in het succesvol opvolgen van online leads. Nummer 1, altijd eerst bellen, dan mailen! De nummer 2, opvolgen volgens een proces en nummer 3 is…..? E-mailen is iets wat je vaak onbewust doet, vroeger, toen je […]

Lees verder
19 december 2014

Online rule nr2: Opvolgen volgens een opvolgingsproces?

Heb jij een opvolgingsproces of is het toeval? Regel nummer 2 in het succesvol opvolgen van online leads is een proces. Niet HET proces, maar een proces. Immers een proces kun je daarna wel verbeteren, maar het begint met een proces… Online leads Een lead welke binnenkomt online, een 1ste, 2de of 3de lijn lead, […]

Lees verder
10 december 2014

Online rule nr 1: Eerst bellen, dan mailen

Eerst bellen, dan mailen! Wil je meer halen uit je online leads, dan zul je moeten begrijpen dat dit alleen maar kan als je elke lead op dezelfde constante wijze opvolgt. Een proces waarbij “toeval” niet bestaat en dat daarmee je kans op succes aanmerkelijk toeneemt. Call Respons Ratio (CRR) De CRR is een meting […]

Lees verder
1 december 2014

Blog: Online Rules met betrekking tot online leads in het dealerbedrijf!

Leads zijn slechts de eerste zet in een dialoog! Leads en daarmee bedoel ik alle kansen vanuit alle marketingkanalen die een dealer inzet, kunnen met simpele technieken omgezet worden in meer sales! Immers de lead, de online lead, de call lead en de showroom lead zijn slechts de eerste aanzet van de consument met u, […]

Lees verder
1 december 2014

Blog: Always be Closing in het autobedrijf!

Heb je de film: Glengarry Glen Ross gezien? Via Wouter van Kesteren kwam ik jaren geleden deze film tegen. Een film die gaat over de spijkerharde Amerikaanse wijze van verkopen. Een manier die hier niet werkt, past en indruist tegen het Nederlandse gevoel van welbehagen. Echter in deze film wordt middels onderstaand fragment iets duidelijk […]

Lees verder
VorigeVolgende