Pauls blog

Pauls blog

Mis niks van de online automotive!

De attentie van de (online)klant
4 juli 2022

De attentie van de (online)klant

Hoe krijg je nu aandacht van de (online)klant? En ik heb bewust ‘online’ tussen haakjes gezet. Immers, zijn wij niet allemaal een online klant? Veel onderzoekers van gerenommeerde partijen zullen het u de komende maanden vertellen: de online autokoper komt eraan. Verschil tussen theorie en praktijk Nu geloof ik niet dat het online verkopen van […]

Lees verder
De documentaire is nu live! Hoe bouw je de Ligier Store Doesburg?
27 juni 2022

De documentaire is nu live! Hoe bouw je de Ligier Store Doesburg?

Het was denk ik twee jaar geleden, dat ik mij voor het eerst afvroeg waarom ik niet gewoon dealer zou worden van het brommobielmerk Ligier. Het contact met de importeur was al hecht, ik ken de producten en een aantal dealers en Ligier Benelux is klant van #DCDW. Autodealer worden bij Subaru Aan de andere kant, ik […]

Lees verder
Ligier Store Doesburg opent zijn belangrijkste showroom: de website is online!
20 juni 2022

Ligier Store Doesburg opent zijn belangrijkste showroom: de website is online!

Ligier Store Doesburg, het eerste Experience Center van het merk Ligier, Microcar en Ligier Professional in Nederland, is deze week live gegaan met zijn belangrijkste showroom: de website. Ligierstoredoesburg.nl De website is volledig nieuw ontwikkeld met slechts één gedachte: er moeten zomin mogelijk belemmeringen zijn voor de consument om informatie over de Ligiers en Microcars te […]

Lees verder
Tot hoe laat moet je online leads opvolgen?
13 juni 2022

Tot hoe laat moet je online leads opvolgen?

Het opvolgen van leads is een onderwerp dat veel discussies oplevert bij dealer- en autobedrijven in het land. Bijvoorbeeld werktijden leiden tot boeiende discussies. Tot hoe laat mag je online leads opvolgen? Het antwoord is erg simpel, tot 21.00 uur van maandag tot vrijdag, tot 17.00 uur op zaterdag en op zondag nog even niet. […]

Lees verder
Het verschil tussen pap en een aardbeiensmoothie!
7 juni 2022

Het verschil tussen pap en een aardbeiensmoothie!

Verkopen is een vak, en als we het over de autobranche hebben, vaak een vergeten vak. De afgelopen maanden was het hebben van de auto meteen de zekerheid dat je ‘m snel weer verkocht. Inmiddels merken we allemaal dat er een gure, economische wind uit het oosten komt, die ervoor zorgt dat de handel niet […]

Lees verder
Een giftige cocktail!
23 mei 2022

Een giftige cocktail!

We leven op dit moment op de rand, niet van de afgrond maar van een grote correctie die zich op de winst- en verliesrekening gaat afspelen. Althans, dat zegt mijn gevoel. Wat is er aan de hand? Volgens alle data zitten we nu op een all-time-high van de gebruikte auto prijsindex. Of je nu Autotelex vraagt of Indicata of Michel […]

Lees verder
Is Carvana een soort ponzifraude?
16 mei 2022

Is Carvana een soort ponzifraude?

Carvana zit in zwaar weer, zeer zwaar weer! Gisteren maakte het bedrijf bekend dat 12% van het personeel zal worden ontslagen en dat het managementteam voorlopig geen salaris meer krijgt. Dit omdat de koers van het aandeel, ten opzichte van haar piek, 90% is gedaald. Ook aangekondigd: Carvana koopt voor meer dan twee miljard dollar veilingbedrijf […]

Lees verder
Het opzetten van de Ligier Experience Store!
9 mei 2022

Het opzetten van de Ligier Experience Store!

We zijn begonnen! Althans wij hebben de sleutels in ontvangst genomen van het pand in Doesburg waar de eerste Europese Ligier Experience Store komt. Er is begonnen met de schoonmaak van binnen- en buitenzijde, we moeten een muurtje zetten en nog wat schilderen. Heel veel werk is het allemaal niet, daar in Doesburg. De buitenkant van het […]

Lees verder
Een nieuwe manier van het kijken naar je occasionvoorraad!
2 mei 2022

Een nieuwe manier van het kijken naar je occasionvoorraad!

De afgelopen week was ik te gast bij een evenement genaamd: “Kain Client & Friend Workshop.” Het is een boutique event van ongeveer 100 dealers en 20 partners. Sprekers waren medewerkers van onder andere Google, Facebook (Meta) maar ook specialisten van Vauto en Cox Automotive over gebruikte auto’s. Dat laatste, de markt van de gebruikte […]

Lees verder
Chiptekorten en lange levertijden kunnen een voordeel zijn!
25 april 2022

Chiptekorten en lange levertijden kunnen een voordeel zijn!

Bijna dagelijks worden we geconfronteerd met berichten over chiptekorten en stilvallende autofabrieken door gebrek aan onderdelen. Al dat nieuws maakt niet alleen ons, maar ook onze klanten moedeloos. Klanten die wellicht nu in de markt zijn voor een nieuwe auto, net als 8% van de populatie, zien de berichten ook. Het lijkt niet de meest […]

Lees verder
VorigeVolgende