Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Deze week verraste Used Car Controller (UCC) de markt door te melden dat het nu ook ChatGPT beschikbaar heeft. Deze AI-oplossing is de schrik van elke leraar die opstellen en scripties beoordeelt: je voert wat kernwoorden in en de tekstrobot produceert een tekst. ChatGPT is zo goed en out-of-the-box dat het vooral geschikt is voor […]
De meeste autoverkopers leveren zelf de door hen verkochte auto’s af. Daar zijn vaak goede redenen voor, immers de relatie met de klant is er en de verkoper weet waarom de klant voor die auto bij dat bedrijf heeft gekozen. Zal niet mijn keuze zijn bij grote aantallen, maar goed! Een verkoper is niet per […]
Sommige leads kun je wel degelijk uitbesteden… Bij elke presentatie die ik geef over leadopvolging, geef ik aan dat online actieve leads door de verkoper dienen te worden opgevolgd, in plaats van door een Klant Contact Center (KCC). De meeste dealers die een KCC hebben, zien dat de conversie naar een sale niet hoger wordt, […]
De laatste maanden zijn wij met groot succes online leads aan het opvolgen bij de Ligier Store Doesburg – Experience Center . We gebruiken daarvoor een nieuw Internet Lead Management Systeem, genaamd Walcu CRM. Het systeem is gecreëerd door David Pilo, die niet alleen een briljant software engineer is, maar ook een vader heeft die toevallig heel veel […]
Het is nu een optie om marketing geld te verkwisten… Soms kom je zomaar op gedachten, bijvoorbeeld in de auto. Gedachten over hoe wij in de automotive beter kunnen meten of onze marketinginspanningen werken. Mijn gedachten dwaalden af naar de introductie van Google Analytics GA4. Veel dealers en autobedrijven hebben nog geen stappen ondernomen voor […]
Het verbaast mij regelmatig dat ‘professionals’ altijd denken autoriteit uit te stralen door overal tegenin te gaan… Oké, dit vraagt om uitleg. Bij presentaties over leadopvolging kom ik altijd deelnemers tegen die alles wat ik vertel, weerleggen met hun eigen waarheden. Dat is prima natuurlijk, het geeft dynamiek in een presentatie en mijn waarheid is […]
Soms zijn statements makkelijk te maken! De kop boven dit artikel begrijpt iedereen in de automotive. Zonder een goede online-aanwezigheid win je niet in het autobedrijf. Nu niet direct terugdenken aan de afgelopen twee jaar, die jaren waren niet maatgevend. Iedereen die auto’s had, kon toen auto’s verkopen, ongeacht hoe met de leads werd omgegaan […]
Excuses zijn wat het zijn, excuses! Onlangs mocht ik een presentatie doen bij een grote dealerholding in Nederland over leadopvolging. Bij een van de clusters waren ze wakker geworden en realiseerden ze zich dat het in 2023 gaat om de basics en de processen. Uiteraard behoort leadopvolging tot de basis, en dus mocht ik mijn […]
Leads doorsturen zonder tussenkomst van een ander… Online leads zijn er in vele soorten en maten! En er zijn veel CRM- en LMS-systemen en andere tools die leads ontvangen in de Automotive. Hoe voorkomen wij nu dat alle leadproviders leads op hun eigen manier doorsturen en de ontvangers hun eigen wijze van importeren hebben? (lead […]
Onlangs was David Spisak te gast op het dealerseminar met de top 60-dealerdirecties van Automotive Online. De presentatie was top, met veel diepgang ook. Eén ding blijft mij sindsdien bezighouden: David vroeg zijn publiek na te denken over het rendement van hun bedrijf. In die vraag zat behoorlijk wat diepgang. Wat is het echte rendement van […]