Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Een perfecte storm voor de leadopvolging! De perfecte storm: De enige manier om nu succesvol leads te converteren is het ontvangen van een afspraak met een datum en tijdstip! Ook ik ben wel klaar met corona, de lockdown en alles wat erbij komt! Mijn vrouw en ik hebben in december een fantastische woonwinkel (IL Fienile) […]
Bij veel dealers en autobedrijven is de Google Analytics een zooitje… Google Analytics geeft veel inzicht in de manier waarop je de belangrijkste showroom presteert. Welke marketingkanalen zorgen voor de echte engaged shopper en welke kanalen zijn goed voor bezoek, maar zorgen voor weinig engagement? Te veel dealers en autobedrijven bekijken de statistieken vanuit één datapoint, […]
Accounts koppelen op Marktplaats heeft voordelen! Veel dealerbedrijven gebruiken Marktplaats uiteraard om meer eyeballs, online leads en telefoontjes naar hun verkopers te genereren om uiteindelijk meer en sneller te verkopen. Bij veel dealerholdings gebeurt het nog wel eens dat er meerdere Marktplaats Accounts actief zijn. Dit heeft als gevolg dat de dealer niet alle voordelen […]
Weet u dat veel importeurs miljoenen uitgeven aan marketing om nieuwe auto’s te verkopen? Natuurlijk weet u dat, dus het is misschien een beetje een rare vraag. Toch stel ik hem, want sommige importeurs regeren ook in 2021 nog vanuit angst. In 1996 was dat wellicht te begrijpen, maar anno nu slaan die importeurs de […]
Puur naar data kijkend, is de showroom nog lang niet dood! Google kwam onlangs met hun Think Google Studie in coronatijd. Oftewel, wat is de impact van corona op de autokopende consument en hoe belangrijk is de online aanwezigheid, oftewel de online showroom? Uiteraard en dat zal niemand verbazen, spelen Google’s eigen platformen een belangrijke rol […]
We zitten op dit moment in de nieuwe, door minister-president Rutte, aangekondigde lockdown. De tent verplicht sluiten komt nooit goed uit, maar in december/januari de deuren dicht moeten doen, is voor veel retailers wel een heel beroerd moment. Er zit ook een positieve kant aan het verhaal: je moet met creativiteit aan de bak […]
#DCDW en CARMEN automotive: Leadopvolging via chatfunctie in de hoogste versnelling CARMEN automotive #DCDW, het kennisplatform op het gebied van online automotive, is aandeelhouder geworden van CARMEN automotive, gespecialiseerd in automotive klantcontact. Beide partijen vergroten hiermee hun bereik en kunnen dealers en autobedrijven nog beter helpen met het opvolgen van leads en inzichtelijk maken van […]
Nu nog meer in control met LEF en Calldrip! LEF en Calldrip hebben een gezamenlijke update waardoor het nog beter inzichtelijker wordt wie op dat moment met de binnenkomende online leads bezig is! Lef en Calldrip, hoe werkt het? Als een online lead in het LMS van LEF wordt ingeschoten, dan zorgt een real-time interface […]
Het is altijd de volgorde: Dialoog, afspraak en sale! Ik vraag autoverkopers vaak wat hun doel is als het gaat om leadopvolging. Wil je een dialoog opstarten, zoek je informatie over de inruilauto of wil je zo snel mogelijk de kans, de lead ‘afvinken’ omdat toch niemand kijkt? De “sale” van de marketeer! Kijk je […]
Weten wie er belt via Marktplaats? Afgelopen week heeft Marktplaats een update doorgevoerd voor telefonische leads. Om het belang van de telefonische lead duidelijk te maken: die lead ontvangt iedere verkoper liever dan bijvoorbeeld een online berichtje of een bieding per mail. Iemand die belt via Marktplaats, is echt geïnteresseerd! “Iemand die belt via Marktplaats, is echt […]