Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Een KCC of BDC is geen garantie voor succes In Nederland duiken ze steeds vaker op. Een Klant Contact Center (KCC) of Business Development Center (BDC) bij grotere dealerbedrijven. Vaak zijn deze afdelingen gericht op aftersales, maar de aandacht ligt ook steeds meer op sales. Toch worden veel KCC’s en BDC’s na een aantal maanden […]
Dat is natuurlijk niet zo, maar in ieder geval heb ik je aandacht! Groot nieuws vorige week in de VS. Carmax, een van de grootste en meest succesvolle occasionverkopers, koopt een minderheidsbelang in automotive portal Edmunds.com. Na het lezen van dat nieuws vroeg ik me af waarom ze dit doen en of zoiets ook in […]
‘Doing the same thing over and over again and expecting different results.’ Er is er altijd eentje! In de meeste trainingen en workshops is er altijd eentje! Eentje die alles beter weet, beter snapt en alles wat je zegt wil bediscussiëren en becommentariëren. Tegenwoordig kan ik daar beter mee omgaan, maar in het verleden vond […]
De laatste dag is er altijd een op twee gedachtes! De laatste dag, de maandag van de #NADA 2020 is er eentje voor de boeken. Die laatste dag valt weer een keer op de maandag en dus is het Presidents day. Dat zie je, dat merk je. Het is in verhouding uitgestorven. Veel dealers zijn […]
Ik dacht voor de workshops te komen In het verleden was de zondag de laatste dag van de NADA. Dit keer is de beurs anders ingericht en duurt hij een dag langer. Dus in plaats van een inspirerende sessie op zondag, de slotdag, bestaat dag 3 uit workshops. Gerben en ik zijn er al vroeg […]
Spincar komt naar Nederland Eerste stop Calldrip De eerste volle dag van de NADA 2020, een dag waarop de EXPO officieel geopend is en honderden leveranciers beginnen aan het echte werk: ze willen allemaal iets van de aanwezige dealers. Denk aan aandacht, een voorstel en als het even kan een deal. Zoiets wordt pijnlijk duidelijk […]
Eerste stop? Audi Las Vegas! Vandaag Dag 1 van de #NADA2020, die altijd pas in de middag start met de eerste workshops. In de ochtend is er dus niet al te doen, althans als je het officiële programma volgt. Om die eerste ochtend zinvol te besteden, regelde Johan Lammers voor zijn groep een bezoek aan […]
We gaan weer! We zijn weer op pad. Dit keer met de KL635 op weg naar onze hobby: de NADA, de jaarlijkse bijeenkomst van de North American Dealer Association. Of zoals mijn vrouw het zegt, jij gaat naar de NADA, en ik doe NADA. Mijn vrouw en ik hebben er een traditie van gemaakt; elk […]
Wat is de meest gestelde vraag van telefonische leads? Dat is met afstand: “Is de auto nog beschikbaar?” Een betere voorzet voor een geslaagde conversie is bijna ondenkbaar. Maar waarom blijft de afspraak conversie dan zo laag? Dat probeer ik uit te leggen aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden. Het lijkt allemaal zo simpel […]
Hoe benut je een Call to Action op een portal? Een wat? Ik hoor het u al zeggen … Wat is een Call to Action in hemelsnaam en kan dat niet gewoon in het Nederlands? In de online wereld zijn er nu eenmaal een hoop Engelse woorden die precies zeggen waar het om draait. Call […]