Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Voor retailers die klanten goed willen bedienen is Google een belangrijke partner. Consumenten vertrouwen immers op het oordeel en de kwaliteit van de zoekresultaten. Met Google Mybusiness kan je voordelig en meer mensen naar jouw eigen website en bedrijf leiden. Hier lees je in vijf stappen hoe je dat aanpakt. Tegenwoordig loopt meer dan de […]
Autobedrijven kunnen kiezen uit een enorme hoeveelheid portals om hun voorraad te adverteren. Er komen regelmatig nieuwe portals bij. De grote vraag is: welke portals leveren de beste ROI? Met de #DCDW ROI-calculator bepalen autobedrijven welk portal voor hun situatie het beste resultaat oplevert – in leads en in sales. Sinds de komst van Viabovag.nl, […]
Waarom aan de vraagprijs zitten als je nog niet alles geprobeerd hebt? Waarderen we onze voorraad gebruikt niet te snel af? Dat vraag ik mij weleens af als ik met dealers en verkopers over occasion verkoop praat. Stadagen zijn belangrijk. Eerlijk gezegd denk ik dat de benchmark voor de gemiddelde statijd veel te hoog is. […]
Het is onze taak als leiders om onze mensen beter te maken! Dat is de uitdrukking die werd gebruikt door een verkoopdirecteur in het zuiden van het land toen we het hadden over leadopvolging door zijn verkopers. Het ging niet, het is nooit gegaan, en zal ook nooit gaan lukken. Oftewel, hij had geen zin […]
Waarom DTC Media adverteert op bedrijfsnaam: Artikel wel of niet adverteren op de bedrijfsnaam van de dealer hebben we ook de marktleider in Google Adwords gevraagd wat hun mening en visie is. DTC legt graag uit waarom. (content van DTC Media 2019) Waarom DTC Media adverteert op bedrijfsnaam: Waar de organische weergave van de […]
De kogel is door de kerk. Eindelijk! Om de giga-concurrentie in portalland de baas te kunnen, heeft Autotrack gedaan wat het zou moeten doen: Gaspedaal overnemen! Prima dat de deal beklonken is in een nieuwe joint venture, maar met oudgediende Sander van Hout aan het roer, is de richting duidelijk: Autotrack wil zijn positie als […]
Wanneer een update van Google één van je grootste rivalen neerhaalt, dan moet je zelf op het gas trappen. Voor Cars.com, de populaire automotive-marktplaats, was de Google-update van maart 2019 goed: het bedrijf zag sindsdien een toename van 49% in zoekzichtbaarheid. SEO Director David Greene van Cars.com gelooft dat veel van het succes te maken […]
Viabovag komt eindelijk met Call Tracking; waarom dat belangrijk is! Deze week kwam Viabovag eindelijk met het bericht dat het Call Tracking beschikbaar maakt voor het portaal. Na Marktplaats(2017), Autotrack en Autoscout kan bij Viabovag nu ook de echte calls worden gemeten in plaats van de clicks op een link. Zo’n zeven jaar geleden zagen […]
UCC Used Car Controller is de nieuwste partner van de Paul de Vries Podcast, de wekelijkse podcast van de naamgever over alles dat de online automotive raakt. De Vries en occasionbeheersysteem UCC Used Car Controller gaan ook voor #DCDW samenwerken. Daarmee wint #DCDW nog meer aan waarde voor iedereen die zich op salesgebied in de […]
Je database moet je ook niet teveel ‘misbruiken’ Ok, Ok, ik krijg weleens klachten dat ik ‘te veel’ zou doen. Te veel posts op de website, te veel op Linkedin, te veel video’s, van alles te veel. Grote vraag is overigens wat ‘te veel’ is. Het inschatten van de juiste hoeveelheid content, is misschien wel […]