Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Als bellen niet gaat, kun je altijd (goed) mailen… De eerste regel in het opvolgen van online leads is dat je altijd eerst moet proberen te bellen. Krijg je geen gehoor, dan kun je mailen. Houd er wel rekening mee dat mailen tegenwoordig niet meer zo effectief is als bijvoorbeeld vijf jaar geleden. Communicatie via […]
Online Rule 1: Eerst bellen dan mailen! We weten allemaal dat de meest succesvolle verkopers in het opvolgen van online leads in de autobranche niet mailen, maar altijd eerst bellen. Met bellen alleen ben je er nog niet. Waarom bel je? Wat kun je verwachten en wat verwacht jij wat jouw belletje te weeg moet […]
Op 20 juni organiseren wij in samenwerking met 2dehands.be en 2ememain.be de tweede #DCDW in Belgie! Tweede #DCDW in Antwerpen op 20 juni De Digital Car Dealer Workshop, bekend als #DCDW, is inmiddels uitgegroeid tot een begrip in Nederland en daarbuiten. Na een succesvolle eerste workshop vorig jaar in Antwerpen verzorgt Paul de Vries op […]
Je database is de goudmijn in je dealerbedrijf Op welke wijze kun je als dealer meer auto’s verkopen vanuit je database? Een van de zaken die je zou kunnen doen, is het versturen van een DM of eDM naar een bepaald deel van je bestand om de ontvangers vervolgens te bellen. Het klinkt eenvoudig, alleen […]
Heeft u ook een innovatiebudget? In 2017 gaan marketingontwikkelingen in de online automotive weer sneller dan de jaren ervoor. We leren sneller, beter en kunnen steeds mooiere dingen maken die doen wat ze moeten doen: meer auto’s verkopen! Maar maakt u wel gebruik van alle nieuwe mogelijkheden? Dit is de vraag die ik mij weleens […]
Waarom Facebook op dit moment ‘goud’ is voor dealers! Op dit moment zijn er nog weinig autodealers die op schaal gebruik maken van Facebook om te adverteren. Dat is jammer aangezien Facebook op dit moment in verhouding het goedkoopste kanaal is, met de beste resultaten, in combinatie met de beste data die er beschikbaar is. […]
Waarom is er geen Funda voor de autobranche? Van tijd tot tijd komen er geluiden uit de autobranche dat ondernemers de BOVAG aansporen om net als Funda een website te starten voor de verkoop van gebruikte en/of nieuwe auto’s. Men wil minder afhankelijk zijn van de bekende portalen en zien in Funda het voorbeeld van […]
Een paar leuke nieuwe toepassingen voor dealerwebsites Tijdens mijn recente bezoek aan de #NADA100 met Marktplaats en eBay, heb ik veel tijd doorgebracht bij DealerInspire. Dat is een Amerikaanse leverancier/ontwikkelaar van websites voor autobedrijven en dealers. Ik was verrast door de interessante features die zij in hun platformen inbouwen. Homepage Een van die toepassingen is […]
Waar de Autoverkoper 2.0 aan moet voldoen! Veel autobedrijven en dealers vinden het moeilijk om van hun autoverkoper een autoverkoper 2.0 te maken. De theorie is nog wel te behappen, maar de uitvoering in de praktijk is vele malen moeilijker. Vaak zitten medewerkers in het bedrijf vast in hun reguliere werkzaamheden en om dit ineens […]
Er is te weinig kennis over de Return on Investment op je marketing-spend in de automotive Als ik bij dealers ben om de ‘Kracht van Marktplaats‘ te laten zien, dat is dat vaak de eerste keer dat men deze veelzeggende statistieken ziet. Hetzelfde geldt voor de andere portalen en hun cijfers. Voor veel autobedrijven is […]