Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Autoweek reviews staan de meeste autobedrijven in de weg! Veel autobedrijven hebben last van Autoweek. Niet in de zin van de content die ze maken, de rijtesten en allemaal van dat soort zaken, maar meer van de reviews! Autoweek was zo’n beetje de trendsetter hierin, maar aangezien het geen specialist is, maakt men er te […]
Linkedin is voor de zakelijke autoverkoper een goudmijn! Het wat ik (kort) wil behandelen in deze cyclus van 7 zijn de beoordelingen op Linkedin! Dan heb ik het hier even alleen over de beoordelingen voor de autoverkoper zelf en niet voor het bedrijf. Voor de verkoper is het immers ook van belang om beoordelingen te zoeken […]
Facebook is een internet op zichzelf We kennen allemaal de cijfers: Miljoenen Nederlanders hebben Facebook en meer dan 50% besteedt er uren per dag aan, veelal via de mobiele telefoon. Ze delen en bekijken op Facebook allerlei zaken die men leuk en interessant vindt. Daar zit nu ook voor de autobedrijven de mogelijkheid om iets mee […]
Zelf content maken is nog steeds een goede wijze van reviews verzamelen! Als u zoekt op Google op de zoekterm “ervaringen Nieuweautokopen.nl” ziet u op de eerste twee posities eigen gemaakte content staan. Daarvoor heb je slechts (naast tijd en energie) drie zaken nodig: klanten, een tekstschrijver en een website met een CMS. Dit deden wij […]
Is ‘lead’ de juiste benaming van een lead in de automotive? Leads zijn er in verschillende soorten en maten en ik heb het vaak over leads! Call leads, online leads, 1ste, 2de, 3de lijn leads. Oftewel: leads, leads en nog eens leads! Echter zijn het wel: ‘leads’? We weten immers dat de consument anno 2016 meerdere […]
De doorlooptijd van je sales op online leads vertellen je alles over het soort verkoper! Meet u als verkoopleider wel eens de doorlooptijd van uw sales vanuit alle online kanalen? Oftewel: Weet u wanneer de lead binnenkomt en op welke dag exact deze is geconverteerd in een sale? En de tijd die daar tussen zit, […]
Video is een zeer sterke driver van bezoekers, klanten en vooral leads! In de reeks van de 5 tips die ik graag wil behandelen voor u, ben ik beland bij de meest onderschatte wijze van reviews en dat is video. En misschien is het geeneens onderschat, maar is het vooral moeilijk. Wij deden dit volop bij Nieuweautokopen.nl, […]
Uw Google Business pagina is het belangrijkste gratis stukje online onroerend goed wat u moet optimaliseren! Zoals omschreven in het artikel “de case Bert Wieten”, dient uw Google Business pagina te optimaliseren. Er is alleen geen Google product wat zo omslachtig, moeilijk beheersbaar te managen was de afgelopen jaren als deze pagina! Echter het belang is er altijd […]
Je kunt niet alleen af gaan op de enquetes en of reviews van je importeur” Onlangs verloor Bert Wieten zijn Hyundai dealerschap aan Auto Palace. Als oud Zwollenaar weet ik niet beter dat Wieten de Hyundai dealer was. Nu niet meer en al hoe wel Bert zijn bedenkingen erbij zal hebben, zie ook de rechtzaak […]
De Digital Car Dealer Workshop komt naar België! Op dinsdag 28 juni komt de #DCDW van Paul de Vries (Kannietbestaatniet.nl) naar Antwerpen om samen met de Belgische verdelers te praten over alle mogelijkheden die het internet te bieden heeft voor hun werkzaamheden! De #DCDW wordt al sinds 2011 georganiseerd in Nederland (destijds #ISG20) om de […]