Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Snel je leads opvolgen in het dealerbedrijf is wel degelijk een succesvolle wijze van leads opvolgen Vaak is er nog wel een discussie bij dealerbedrijven wanneer de online leads moeten worden opgevolgd. Vaak is er geen proces voor, teveel toeval, of wordt het gedaan nadat al het andere gedaan is. Men gaat teveel uit van […]
De autoverkoper van 2016 bevindt zich volledig online en snapt dat hijzelf de maatstaf is van succes! In deze tijd is de autoverkoper van vroeger bijna verleden tijd en groeien wij zeer snel naar de online autoverkoper. Een autoverkoper die niet meer wordt misbruikt om allerlei randzaken te moeten doen, maar een verkoper die alleen […]
De dealerwebsite is je belangrijkste showroom en deze mag je niet af laten hangen van een importeur die het nog niet snapt Onze klanten veranderen snel, zeer snel! Bij Nieuweautokopen.nl en Marktplaats zijn de mobiele/responsive versies van onze websites in meer dan 50% van de gevallen verantwoordelijk voor de conversies en bezoeken. De consument verandert […]
Autoverkopers zouden zich meer moeten toeleggen op de telefonische verkoop Anno 2016 wordt steeds duidelijker dat het retailen in de automotive op de laatste benen loopt voordat andere fabrikanten het Tesla model gaan aanhangen. Een netwerk zonder zelfstandige en dus terechte eigenwijze ondernemers heeft immers zijn beste tijd gehad. Je ziet steeds meer signalen om je […]
Nieuw onderzoek bevestigt wat wij eigenlijk allemaal wel weten De autodealer van 2016 zit in de E-commerce business zoals Brian Pasch altijd al zegt. En met de nieuwe hoeveelheid data die over ons wordt uitgestort wordt dit alleen maar duidelijker! Op de laatste NADA 2016 kwamen er twee interessante zaken voorbij die voor Nederlandse dealers ook […]
We moeten marketing bedrijven in het jaar dat we daadwerkelijk leven Marketing campagnes opzetten in Facebook kan inmiddels al een aantal jaren en je ziet steeds meer importeurs en dealers ermee experimenteren en daarop echte campagnes voeren! Echter de meeste dealers die ik spreek, hoor je er niet over! Hun eigen Marketing/SEM bedrijf dat voor […]
Back to the Future is al begonnen! Weet u het nog? De film “Back to the Future” waarin de Delorean de hoofdrol speelde en de tijdmachine werd gericht op het jaar 2015….destijds een heel eind weg en nu helaas al verleden tijd! Echter in 2015 is het nieuwe retailen in de automotive echt van start gegaan […]
Carvana wordt door velen gezien als hét voorbeeld hoe de automotive retailer van 2016 zou moeten functioneren! Carvana.com is een universeel autobedrijf met een aantal fysieke locaties in de Verenigde Staten. Wat dit bedrijf uniek maakt, is dat men vrijwel alle auto’s online verkoopt. Dus niet fysiek, naar aanleiding van een lead, maar daadwerkelijk met […]
Marktplaats en Nieuweautokopen.nl organiseren een webinar over de laatste inzichten vanuit de NADA 2016! Onlangs heb ik namens Marktplaats en Nieuweautokopen.nl de NADA 2016 bezocht! Dit was inmiddels mijn zesde keer bij de NADA en elke keer ben ik weer verbaasd hoeveel energie er zit in de Amerikaanse dealer en automotive branche! Welke onderwerpen spraken […]
De Call lead is je grootste kans om het vanaf morgen beter te doen! Dealers/autobedrijven adverteren veelal hun nieuwe en gebruikte voorraad op de diverse portals zoals Marktplaats en Autotrack. Daarop komen er veelal drie verschillende soorten leads uit: men komt fysiek de showroon binnen, men stuurt een lead per e-mail of men belt. Nu […]