Pauls blog
Mis niks van de online automotive!
Mis niks van de online automotive!
Nieuwe verkoopmedewerkers? 1 september workshop: ‘Betere conversie in online leads’ Beginnen binnenkort ook weer bij u nieuwe verkoopmedewerkers welke nog onervaren, niet getraind, maar wel enthousiast zijn? Zijn dat ook niet de verkopers die voor u de leads gaan opvolgen welke via de verschillende online kanalen(eigen website, importeur) binnenkomen? Gaan ze dat doen met de […]
Vijf tips hoe om te gaan met social media in het dealerbedrijf Moet je als dealer social media actief gaan inzetten, of wordt het tegen je gebruikt? Moeten je verkopers, verkoopleiders en after-salespersoneel zich nu wel of niet op social media profileren als professional en onderdeel van jouw dealerbedrijf? Ik geef vijf tips hoe je […]
Amerikaans onderzoek wijst uit dat autoportalen de voornaamste oorzaak zijn Op een conferentie in Amerika over online in de autobranche, volgde ik niet alleen superleuke en interessante workshops, ik kwam er ook veel te weten over de laatste inzichten, trends en onderzoeken. Bijvoorbeeld de rol van Google Analytics, maar ook hoe het directe verkeer naar […]
In 2016 zal meer dan 50 procent van de bezoekers van dealerwebsites in Amerika vanaf een mobiel apparaat komen. En dan heb ik het niet alleen over de iPad-achtigen, maar vooral over smartphones, die alleen maar groter lijken te worden. Wat betekent dat voor je dealerwebsite? Moet je investeren in een app? Of in een […]
SEO is vaak een ongrijpbaar fenomeen SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie (Search Engine Optimalisation) is voor de meeste dealers een brug te ver. Niet omdat men er geen energie of geld in durft te investeren, maar omdat het vaak niet wordt begrepen. Immers, SEO is technisch- en contentgedreven en daardoor zijn de investeringen niet in korte tijd […]
De dealerwebsite is de belangrijkste informatiebron in het kooptraject Nederlandse dealers zijn vaak erg trots op hun website, helemaal als die site niet veel geld heeft gekost. Onterecht, Amerikaanse dealers geven het goede voorbeeld. Telkens als ik een bezoek breng aan de VS, sta ik versteld van het niveau van de dealerwebsites. Niet eens zozeer […]
Je kunt autodeals niet verliezen op prijs Veelal wordt er door autoverkopers gezegd dat ze de deal winnen op basis van gunnen. Dat hun persoonlijkheid en binding met de klant de doorslaggevende factoren zijn om die handtekening te scoren. En vaak klopt dat. Weinig particuliere kopers schaffen een auto aan bij een verkoper waar ze […]
Het is onze taak om in contact te komen met de klant, niet andersom In vakantietijd vindt geen enkele klant het erg dat je weg bent of op het punt staat om te vertrekken. Je probeert alles goed af te sluiten voor je vertrek en toch kan het gebeuren dat klanten je tijdens je afwezigheid […]
Een blog is ook voor een autodealer interessant Mijn weblog heb ik al ruim acht jaar. Sinds ik er tijdens mijn laatste periode als SsangYong- en Chryslerdealer mee ben gestart, gebruik ik mijn weblog voor mijn business. Helaas zijn er nog altijd weinig dealers met een weblog. Ik heb drie goede redenen waarom een dealer […]
#DCDW op 8 september 2015 ‘de zomer voorbij’ bij Van der Valk in Almere Op dinsdag 8-9-2015 organiseren wij weer een Digital Car Dealer Workshop over de online mogelijkheden en kansendie er voor dealers anno 2015 zijn. Zoals altijd in het concept van #DCDW zorgen wij voor een complete dag waarin u, naast een geweldige […]